Aangehouden met 200+... rijbewijs kwijt? dacht het niet...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
maus105
Bonkey

29 nov 2008, 18:10

je moet onthouden bij die grappenmakers dat je altijd om een id vraagt voor hetzelfde geld is het een of andere mafkees die je auto wil pikken ofzo.voor de rest kan een agent buiten dienst om jouw aangeven voor roekeloos rijgedrag maar kan je niet daadwerkelijk beboeten.waarschijnlijk was het een overgemotiveerde agent en dacht effe peppi te doen om je aan te houden aangezien die ze clownspak nog aan had :wink: :lol:
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2008, 19:59

Eenmaal aan de kant deed hij wel "OK" toen ik em netjes te woord stond was hij minder opgefokt als ie in de auto zat. Jennifer (owner van mijn oude Cooper) weet hier ook over mee te praten! :mrgreen:
red baron
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 dec 2008, 08:01

Inderdaad, mazzel gehad. Hij had je wel kunnen bekeuren hoor. Had hij je over een bepaalde afstand kunnen volgen, met gelijke snelheid, of hij rijdt een bepaalde snelheid (zeg 170 km/u) en jij loopt uit, dan kan hij dat ook als bewijs opvoeren. Hij moet dan zijn eigen voertig laten ijken. Maar dat is zo gebeurd. Gewoon een collega vragen te volgen met een geijkt dienstvoertuig en daarvan ook verbaal opmaken. Wel is het zo dat hij , in principe, schrijft in zijn eigen werkgebied. Maar grove overtredingen kunnen altijd worden geschreven. In heel Nederland.Hij hoeft jou niet perse staande te houden, dat is heel iets anders dan aanhouden hoor. Als hij jou de beschikking (bekeuring) op kenteken had geschreven was deze ook gewoon doorgegaan, je kan dan zelfs nog je rijbewijs kwijt raken!!!

dus..... echt mazzel.

groeten red baron
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2008, 09:45

Wij hebben hetzelfde meegemaakt, mijn vader ging een opel signum kopen en toen de laatste puntjes op de i gezet moesten worden kregen wij een vectra gts 3.2 mee, pa heeft eigenlijk nog nooit een snelle auto gehad dus die wist niet wat hem overkwam. wij dus gassen! Continu 200+ en uiteindelijk ook aan de kant gezet door een agent in burger. Pa begon hem redelijk te knijpen want met 50k in het jaar wil je liever niet je rijbewijs kwijt raken, vroeg de agent: meneer hoe hard reed u? (beste antwoord ooit imho) Dat weet ik niet meneer ik had mijn ogen op de weg.

De agent begon dus ook dat het een misdrijf was als je zo hard rijd en dat je rijbewijs plus auto ingevorderd kan worden, uiteindelijk heeft hij de gegevens genoteerd, en gelukkig genoeg, nooit meer wat van gehoord :D:D:D
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2008, 14:03

red baron schreef:Inderdaad, mazzel gehad. Hij had je wel kunnen bekeuren hoor. Had hij je over een bepaalde afstand kunnen volgen, met gelijke snelheid, of hij rijdt een bepaalde snelheid (zeg 170 km/u) en jij loopt uit, dan kan hij dat ook als bewijs opvoeren. Hij moet dan zijn eigen voertig laten ijken. Maar dat is zo gebeurd. Gewoon een collega vragen te volgen met een geijkt dienstvoertuig en daarvan ook verbaal opmaken. Wel is het zo dat hij , in principe, schrijft in zijn eigen werkgebied. Maar grove overtredingen kunnen altijd worden geschreven. In heel Nederland.Hij hoeft jou niet perse staande te houden, dat is heel iets anders dan aanhouden hoor. Als hij jou de beschikking (bekeuring) op kenteken had geschreven was deze ook gewoon doorgegaan, je kan dan zelfs nog je rijbewijs kwijt raken!!!

dus..... echt mazzel.

groeten red baron
Hoe kan hij bewijzen dat ik zo hard reed, los van het feit dat hij achter me reed. Hij heeft toch getuigen nodig in de vorm van een mede collega of een video opnamen. Ik kan toch ook doodleuk zeggen dat ik gewoon 120 deed.

Bewijs het maar?
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 dec 2008, 14:57

ah.. maar dan is het zijn woord tegen jouw woord..... en hij is bevoegd ambtenaar.
En bewijs dan maar eens dat je 120 hebt gereden ;)
red baron
Nieuw Lid
Nieuw Lid

13 dec 2008, 11:33

denzig:daarom hebben alle opsporingsambtenaren een eed of belofte afgelegd, dat zij de waarheid en niets dan de waarheid verklaren. Hij zet in zijn op ambtseed gemaakt proces-verbaal bijvoorbeeld: ik zag dat de verdachte reed met en snelheid van 200 km/u, althans dat gaf mijn boordsnelheidsmeter aan. Bij ijking van deze boordsnelheidsmeter met het dienstvoertuig nummer 1234, komt deze snelheid overeen met 195 km/u. Daar gaat dan nog een wettelijke correctie vanaf en voila, je hebt een meting!!
Wat @mr zegt klopt dus, sterker nog: wanneer jij door rood rijdt, en je wordt staande gehouden door een diender en jij en jouw 3 medepassagiers zeggen dat het oranje was, geeft de verklaring van de diender de doorslag.
Een (goede) diender zal er ook nooit mee sjoemelen. Wanneer hij liegt en het uitkomt gaat hij op voor valsheid in geschrifte en dat kost hem zijn baan.
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2008, 12:06

Een collega van mij is zo ook zijn rbw kwijtgeraakt. Hij reed met een demo-MINI van importeur (echt waar) +/- 200. De motordiender constateerde dat bij zijn snelheid van 180km de MINI bij hem wegreed :mrgreen: . Oftewel 50+km te hard, dag rbw... Door brief van werkgever gelukkig wel weer redelijk snel terug gekregen, maar je bent bekend bij ze.:roll:
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2009, 18:11

Even een oude topic omhoogschoppen, moest het ergens kwijt :mrgreen:

Vandaag lekker spelletje gespeeld met deze gasten:

Afbeelding

Kenteken: 54-HRS-8
Merk: Audi
Type: A4 Avant 3.0TDI AWD
Kleur: Grijs
Top snelheid: 250
Regio: Zeeland

http://www.flitsservice.nl/algemeen/ind ... php?id=747

:lachuh :lachuh

Ze waren erg ver van huis en waarschijnlijk geen dienst meer, maar hij bleef lekker plakken steeds en constant 120 gereden (waar 100 mocht), af en toe inhalen met 140 etc. Ze hebben verder niks gedaan dan alleen boos kijken :lol:

Vreemde was dat zij verder ook geen richting aangaven etc. tijdens verwisselen van rijbaan en zelf ook redelijk flink zaten door te trappen... :s
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 dec 2009, 20:16

Mag je hun dan ook niet aan de kant wijzen...? :roll:
JorisD
Be Mini
Be Mini

01 dec 2009, 23:08

Agenten mogen (ook zonder optische en geluidssignalen) veel meer dan normale automobilisten, dat een agent zonder optisch en geluid aan door een rood licht rijdt, mag gewoon van de wetgever.. Alleen als het gevaarlijk wordt, dient een agent of anderzins bevoegde ambtenaar optisch en geluid te voeren (dan moet je 'm voor laten gaan, anders niet per se).
Ook is het zo dat een agent die na z'n werk naar huis rijd en jou zonder gordels ziet rijden je nummerbord, plaats en tijd kan opschrijven en jij desgewenst dan een prent thuiskrijgt. Wat snelheidsmetingen betreft ligt dat denk ik weer anders omdat je dan staande moet worden gehouden, tenzij je het met plakken etc. erg bont maakt..dan is de waarneming ook voldoende voor een fikse prent (en terecht trouwens).
Maar snelheidsovertredingen lijken me erg moeilijk om te bewijzen inderdaad..
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2009, 23:35

Ik zie echter geen reden voor hem om constant van baan te verwisselen zonder maar ook 1 keer richtingaanwijzer te gebruiken. Best gevaarlijk lijkt me. Al helemaal met snelheden van 120-140 waar je 100 mag.

Wie weet krijg ik nog wat thuis, maar snelheid kunnen ze inderdaad moeilijk aantonen zonder iets op te nemen of trajectcontrole :mrgreen:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2009, 10:50

Een hele poos geleden ook iets gelijkaardigs meegemaakt.

Ik reed met mijn Honda Monkey op motorplaat, met een leuke motor, op de Ring van Lier (90km/h) volgas, plat op het stuur :lol: Haalde zo'n 110.

Er waren wat verder werken en ik word plots ingehaald door een gek (want zo leek ie wel te rijden) op de versmalling van de werken.
Meneer steekt een briefje uit het raam waar op stond 'Politie' met het desbetreffende logo.

Goede ziel dat ik ben toch even aan de kant. Begon hij van zijn tak te maken dat het gevaarlijk was wat ik deed, dat ik daar maar 90 mag.
Ik zei dat ik max 110 reed, want dat is wat mijn teller aangaf en daar zal nog een correctie af gaan.
Na nog wat gezever en het zeggen dat ik een boete ging toekrijgen, reed ie door.

Nooit nog iets van gehoord. Onnozelaar :lol:
MaVaEe
Koeien-teller

02 dec 2009, 11:02

Snelheid kan inderdaad niet...
Mijn schoonpa werkt ook bij de politie en rijd woon-werk in een onopvallende politieauto. Wanneer hij piket heeft en we ergens heen gaan rijden we dus ook in die auto. Zij zijn gelukkig niet zo flauw om bij elke overtreding de "horkenlijn" te bellen. ;) Echter laatst vonden een paar 18 jarige jochies het leuk om vooraan bij het stoplicht stil te blijven staan en dan zelf nog net door rood door te rijden. Die hebben dus wel een boete thuis gehad voor hinderen van medeweggebruikers + rood licht. :mrgreen:
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2009, 11:18

MaVaEe schreef:Snelheid kan inderdaad niet...
Mijn schoonpa werkt ook bij de politie en rijd woon-werk in een onopvallende politieauto. Wanneer hij piket heeft en we ergens heen gaan rijden we dus ook in die auto. Zij zijn gelukkig niet zo flauw om bij elke overtreding de "horkenlijn" te bellen. ;) Echter laatst vonden een paar 18 jarige jochies het leuk om vooraan bij het stoplicht stil te blijven staan en dan zelf nog net door rood door te rijden. Die hebben dus wel een boete thuis gehad voor hinderen van medeweggebruikers + rood licht. :mrgreen:
haha net goed, HAHAHA dat doen ze geen 2e keer :P
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”