Hoe kan hij bewijzen dat ik zo hard reed, los van het feit dat hij achter me reed. Hij heeft toch getuigen nodig in de vorm van een mede collega of een video opnamen. Ik kan toch ook doodleuk zeggen dat ik gewoon 120 deed.red baron schreef:Inderdaad, mazzel gehad. Hij had je wel kunnen bekeuren hoor. Had hij je over een bepaalde afstand kunnen volgen, met gelijke snelheid, of hij rijdt een bepaalde snelheid (zeg 170 km/u) en jij loopt uit, dan kan hij dat ook als bewijs opvoeren. Hij moet dan zijn eigen voertig laten ijken. Maar dat is zo gebeurd. Gewoon een collega vragen te volgen met een geijkt dienstvoertuig en daarvan ook verbaal opmaken. Wel is het zo dat hij , in principe, schrijft in zijn eigen werkgebied. Maar grove overtredingen kunnen altijd worden geschreven. In heel Nederland.Hij hoeft jou niet perse staande te houden, dat is heel iets anders dan aanhouden hoor. Als hij jou de beschikking (bekeuring) op kenteken had geschreven was deze ook gewoon doorgegaan, je kan dan zelfs nog je rijbewijs kwijt raken!!!
dus..... echt mazzel.
groeten red baron
haha net goed, HAHAHA dat doen ze geen 2e keerMaVaEe schreef:Snelheid kan inderdaad niet...
Mijn schoonpa werkt ook bij de politie en rijd woon-werk in een onopvallende politieauto. Wanneer hij piket heeft en we ergens heen gaan rijden we dus ook in die auto. Zij zijn gelukkig niet zo flauw om bij elke overtreding de "horkenlijn" te bellen.Echter laatst vonden een paar 18 jarige jochies het leuk om vooraan bij het stoplicht stil te blijven staan en dan zelf nog net door rood door te rijden. Die hebben dus wel een boete thuis gehad voor hinderen van medeweggebruikers + rood licht.
Onze sponsors