Potentiële koper uit... Portugal

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 apr 2012, 18:31

Idd geld is geld ! Gewoon in de bank afspreken om direct geld te kunnen storten :wink:
Zo ben ik met mijn r53 naar arnhem gereden omdat diegene die hem wilde kopen angst had om met de trein te gaan :s verwacht je ook dat je genaaid word :mrgreen: ik zwaar "bewapend" naar arnhem en daar stond de jonge man met zijn vader en een envelop contant geld :lol: zonder proefrit kreeg ik de centen en werd netjes in deventer weer af gezet.

Maar idd ff alle valkuilen uitsluiten :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 18:52

Waarom zouden je nekharen overeind gaan staan als iemand aan je vraagt waar hij het geld naartoe moet overmaken? En waarom zou een handelaar goed Engels moeten spreken? Als je wilt kun je overal beren op de weg zien....

In de tijd dat je nog mooie klassieke Italiaanse auto's uit Italië kon halen reden er ook vrachtwagens vol vanuit Italië naar Nederland. Denk je nou echt dat al die handelaren vloeiend Engels of Italiaans spreken? Zelfde geldt voor Duitse import. Sommige handelaren zijn niet eens instaat normaal Nederlands te praten. Who cares! Zolang ze niet met bankcheques aankomen is er weinig aan de hand. Desnoods laat je alles cash betalen zolang je maar het geld op echtheid kunt checken.

Het chassisnummer heeft de handelaar waarschijnlijk nodig voor import naar Portugal. Dat had ik ook nodig bij mijn MINI om de belastingpapieren in orde te maken. Dat lijkt me dus ook helemaal geen rare vraag.

Kortom; niet zo bang zijn en jezelf indekken. Maak een afspraak, laat die chauffeur jou cash betalen, regel een vrijwaring (als dat bestaat in Duitsland) en oprotten met dat ding.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

23 apr 2012, 19:21

Je moest eens weten hoe sommige NL handelaren praten of mailen als je op MP iets wil kopen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2012, 19:50

Ik ontvang nu mailtjes direct van de firma, waarschijnlijk een collega, die in goed engels geschreven zijn. Daarbij zit ook een document over de firma, een soort KvK uittreksel.

Ik zal voor het Strassenverkehrsamt afspreken. In m'n auto leg ik een koevoet neer en Rob staat naast me! :lol:
Ik houd wel van onconventionele handelingen, maar ben niet naïef!

Rob, heb je nog contact met "Fisico"?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 20:09

Ja, ik zal je z'n nummer even PMen

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 20:13

mushrop schreef:Waarom zouden je nekharen overeind gaan staan als iemand aan je vraagt waar hij het geld naartoe moet overmaken? En waarom zou een handelaar goed Engels moeten spreken? Als je wilt kun je overal beren op de weg zien....

Het chassisnummer heeft de handelaar waarschijnlijk nodig voor import naar Portugal. Dat had ik ook nodig bij mijn MINI om de belastingpapieren in orde te maken. Dat lijkt me dus ook helemaal geen rare vraag.
Geen kwestie van beren wíllen zien, maar wel vraagtekens. Het verhaal van al die Nigerianen is ook elke keer 'waterdicht', totdat de addertjes onder het gras naar boven komen.

Als er geen VIN gegevens worden verstrekt vóórdat het geld binnen is/de deal vaststaat (wie is er bekend met het Portugese recht? Ik niet..) en het geld ter plaatse wordt afgetikt en gestort/op echtheid gecheckt vóórdat je de auto laat vrijwaren/overschrijven kan er niets fout gaan.

Zou zeker wel oppassen met het zomaar verstrekken van je VIN + verdere voertuig identificatiegegevens, straks maken ze een kloon en dan word jij met je auto op het matje geroepen om een forensisch onderzoek te laten uitvoeren. Nu zal dat met een sisser aflopen aangezien jij het originele voertuig hebt, maar een hoop administratieve rompslomp en frustratie geeft het zeker weten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2012, 20:33

Ik heb inmiddels aangegeven géén aanbetaling te hoeven, maar dat ze het geld cash mee moeten nemen. Locatie is voor de Strassenverkehrsamt.

Rob erbij, hond in kofferbak en een koevoet op schoot! :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 20:36

Rob erbij?

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 20:37

ghehe, ben benieuwd.. als we ondanks de goede voorbereiding niets meer van je vernemen weet ik genoeg :lol:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2012, 20:45

mushrop schreef:Rob erbij?
:lol: :wink: -grapje-

Hond en ik zijn bang uitgevallen!
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 apr 2012, 21:17

Is het een optie om het geld niet aan te nemen maar samen naar de bank/postkantoor te gaan,

Waarbij jij het geld niet aanraakt, maar hij het aan de bankbeambte geeft die het op jouw rekening stort.
Mocht er vals geld tussenzitten, is dat probleem tussen hem en de bank en blijf jij buiten schot. En jij hebt niet de skills van een kassier om vals geld te herkennen.

In Nederland kan je dit tegelijk doen met de kentekenoverschrijving. Nu is het in Duitsland, maar ik neem aan dat jij ook een soort kentekenuitschrijving o.i.d. moet doen.

Zorg ervoor dat je hem niet in de auto laat zitten met sleutel als je er zelf niet al inzit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 23:06

Zelfs de uiteindelijke verkoop van mijn MINI in NL vond ik vreemd gaan.
Meneer kocht de auto voor zijn dochter( tje) contant.
Alles op het postkantoor geregeld, zonder het geld aan te raken zoals Marcel zegt, ik vond het gewoon een vreemde zaak. Ruim 20 mille contanten over straat.... Uiteindelijk alles goed geregeld en te goeder trouw. Blijkbaar was er wat geld ergens blijven hangen waardoor het alleen maar contant "kon".

Bij een vriend van mij is ooit zijn Porsche 944 door de RDW voor de deur opgehaald omdat die in Spanje gestolen bleek te zijn geweest. Maar dat is ook goed gekomen.

Sjoerd, doe wat je wil, maar blijf voorzichtig.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 apr 2012, 08:02

Bij het Strassenverkehrsamt is de Sparkasse de dichtsbijzijnde bank, maar een stukje verderop zit de Volksbank waar ik een Konto heb. Dus hoe te handelen?

Eerst met chauffeur naar bank, waar ik door bankmedewerker het geld laat tellen en grotendeels op rekening laat storten. Vervolgens met chauffeur naar Strassenverkehrsamt waar ik de auto afmeld. Voordat ik sleutels en papieren afgeef, de rest van het geld.

Dit alles in het bijzijn van m'n compagnon... die heeft toch niks te doen! :lol:
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 apr 2012, 09:29

Ik zou inderdaad als er zoveel verschil inzit gewoon eens kijken wat er op je op je af komt.

Mijn vorige auto heb ik verkocht naar Polen naar een autohandelaar. Dit was een audi a4 tdi uit 2003 met dik 200k op de klok. Zij gaven me de beste prijs voor de auto. (bijna de vraagprijs). Deze mensen spraken geen duits engels of nederlands. De hele verkoop is met handen en voeten gegaan. betaling in contanten en vrijwaring ed allemaal eregeld bij een RDW kantoor.

uiteindelijk een mooie deal geweest.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 apr 2012, 10:03

Lijkt een tripje Duitsland niet korter dan, en zijn MINI's daar niet nog 'goedkoper'? Er is in ieder geval een veel groter aanbod...

Ik zou er absoluut afblijven, veel kans dat een groepje zware jongens je mini komt ophalen en je naar je geld kan fluiten. Even zwaaien met een mes of revolver... Tijdens een testrit je uit de auto dwingen, zelfs al ben je met twee...

Kan men met bankgegevens je adres opvragen? Ze kunnen evengoed niet eens portugees zijn maar ergens uit Oost-Europa komen. Ik zou er echt afblijven. Je auto raakt in NL ook wel verkocht, al duurt het misschien iets langer en krijg je er misschien iets minder voor..

edit: je woont blijkbaar in Duitsland, excuseer.
Lijkt me dan al redelijker. Hoewel ik er nog steeds gewoon af zou blijven.

Terug naar “Kletshoek”