Het moest er een keer van komen....

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 18:00

hahahahahhahahahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 18:05

Haha, goed bezig :rijden! Wel erg leuk natuurlijk, met zo'n Range de blubber in.
kwiebje schreef:Ja, zal zeker een hele ervaring geweest zijn :D
Maja daar is zo'n Range rover toch ook voor, maar soms krijg je er ook wel eens een Hang Over van ;)
Afbeelding

Vorige zomer gesignaleerd in Friesland :lol:.
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 18:06

Ivo schreef:Haha, goed bezig :rijden! Wel erg leuk natuurlijk, met zo'n Range de blubber in.
Héééééél leuk! :mrgreen:
Afbeelding
Helenk
Be Mini
Be Mini

22 jan 2007, 18:09

Net naast het bosje links op de achtergrond is onze mast!
We waren er toen ook!
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 18:19

BLUBBERRRRR!

Wat een schitterende ervaring heb je weer opgedaan, Kaj! Je bent weer lekker beziggeweest! :mrgreen:

En dan ook ons weer laten meegenieten met deze ervaring, dat is toch wel genieten iedere keer :lol:

Jammer dat je er geen videobeelden van hebt maar de foto's zijn eigenlijk ook al leuk genoeg :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
nickson22
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 jan 2007, 18:44

CooperS-indiblue schreef:
nickson22 schreef:MOOIE actie :D

ik dacht dat wij de enige waren met een chawton white range rover sport maar dat is nou dus bewezen van niet :D

GEWOON de MOOISTE kleur voor die auto!! :P

greetz
Hij is grijs. Als-in Pure Silver grijs. Maar wit was ook zeker een optie geweest!
godver nou je het zegt :D had het niet gezien eerst.. ben idd een beetje kleurenblind :P

zijn we toch nog de enige hoop ik :lol:

greatz
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 19:23

Arjan schreef:Jammer dat je er geen videobeelden van hebt
:X

@nickson22:
Zelfde model?! Foto?! Vind wit echt nice op die bak! 8)
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 19:23

ik heb ook ooit "vastgezeten" met de auto. Was naar een verjaardag van een collega geweest. De dag van te voren was er al sneeuw gevallen. En toen ik met de auto naar huis ging sneeuwde het ook nog. Dus ik heel voorzichtig naar huis proberen te rijden. Zo slim als ik toen was, dacht ik kan het beste binnen door rijden want dat is korter en dus veiliger. Kende het binnendoor weggetje heel goed want reed daar vaak snachts door naar huis als ik in de discotheek klaar was met werken. Dus ik met de auto over dat landweggetje heen. Op een gegeven moment ik denk dat ik 25 km per uur reed kwam er een heel flauw bochtje....ik probeer te sturen......probeer te sturen maar de auto ging gewoon recht door. De weg was gewoon 1 grote ijsbaan. Op het moment dat ik aan me remmen voelde dat ik het gras in ging heb ik de auto een beetje kunnen draaien. Toen ging ik dus met auto en alles de sloot in. Eerst ff 2 minuten flink zitten vloeken. Toen maar geprobeerd uit de auto te komen. Dat viel niet mee want de bestuurderskant kon niet open. Dus toen maar geprobeerd de passagierskant te openen. Ben dus op de deur gaan staan en zo de deur open gedaan. Eenmaal open, heb ik me vader gebeld om te vragen of ie mij uit de sloot wilde komen trekken om half 3 's snachts. Zo gezegd, hij kwam me halen. Toen hij in de buurt was belde hij waar ik was. Ik hem uitgelegd welke weg hij moest nemen. Na een goede uitleg en met de lichten knipperen om het aan te geven had me vader me eindelijk gevonden haha. Er uit trekken dat lukte dus niet met het touwtje dat hij bij had. Ik ben samen met me vader naar huis gegaan en ondertussen maar even de politie gebeld dat er een auto in de sloot lag en niemand gewond was. Thuis waren me moeder en smousje klaar wakker en hadden warme thee voor me gemaakt. Na een paar uurtjes slaap toch maar even een sleep auto gebeld. Deze kwam ter plekke en heeft door een poging te wagen de auto niet uit de sloot gekregen. De vrachtwagen werd gewoon naar achteren getrokken zo glad was het. Na het uitzetten van de poten en blokken achter de wielen nog maar eens een tweede poging gedaan. Dit had succes! De auto was uit de sloot, en het mooiste van alles is dat de auto helemaal geen 1 krasje had. Na wat modder verwijderen bij de velgen kon ik weer rijden.
Hier een paar foto's om het te visualiseren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 19:30

Aj kwiebje, ook niet echt een prettige ervaring! Maar het ziet er in ieder geval niet ernstig uit. Geen gebroken assen of ramen of iets anders.
Afbeelding
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jan 2007, 21:18

komt me erg bekend voor zo'n actie.
Ben eens met de x5 van mijn vader van de grote weg af geweest en stond ongeveer na 10 meter al vast in de blubber.
Heb toevallig twee maanden geleden op het test circuit van de ANWB in een nieuwe Defender gereden, daar had je het zeker mee gered door die plas.
Wat zei die boer eigenlijk die je eruit getrokken heeft?? ik ben toen bevrijd door een Patrol en die gasten hebben me een half uur laten kloten voordat ze me eruit trokken.
Maar heb ze daarna op de snelweg een poepie laten ruiken hihihhi.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 21:46

florisvandam schreef:komt me erg bekend voor zo'n actie.
Ben eens met de x5 van mijn vader van de grote weg af geweest en stond ongeveer na 10 meter al vast in de blubber.
Heb toevallig twee maanden geleden op het test circuit van de ANWB in een nieuwe Defender gereden, daar had je het zeker mee gered door die plas.
Wat zei die boer eigenlijk die je eruit getrokken heeft?? ik ben toen bevrijd door een Patrol en die gasten hebben me een half uur laten kloten voordat ze me eruit trokken.
Maar heb ze daarna op de snelweg een poepie laten ruiken hihihhi.
Ja een X5 is inderdaad nog dramatischer, daar heb ik hetzelfde pad ook wel eens meegedaan, maar toen kon ik nog achteruit eruit en was het niet zo nat daar midden in de zomer. En een Cayenne Turbo of S is ook niks. Die kwam nog geen 2 meter het heuveltje op, terwijl de Range Rover er zonder problemen naar boven rijd. Had vandaag gewoon een ongelukkig pad gekozen, helaas!

De Defenders en Range Rovers/Land Rovers met goede banden zijn echt ideaal voor dit soort terrein. Maar ja, dan zit ik liever een keer vast met een luxe auto die er goed uitziet dan zo'n gestroomlijnd blok beton op wielen die er wel doorheen komt. Daar doe ik dit veel te weinig voor.

Die boer heeft mij net als mijn moeder trouwens keihard uit staan lachen! :mrgreen: Maar mocht even met hem mee naar z'n huis om de auto met een hogedrukspuit modder, gras en wortelvrij te maken. Wat een zooi kwam eruit zeg. Moet er een keertje onder gaan liggen om de resten eruit te peuteren! Komt goed! :mrgreen:

Overigens vloog er van de luchtbasis continue een vliegtuig over die foto's van me aan het maken was! Hoop dat ik die ooit nog eens tegenkom ergens. Was vanaf het moment dat we vast zaten, toen steeg hij op en heeft heel de tijd cirkels gevlogen boven ons hoofd, dan was hij even weg en kwam hij weer polshoogte nemen, nadat de Johnny Deer langs was geweest om ons eruit te trekken heb ik er eigenlijk niks meer van vernomen! Moet een leuk gezicht zijn geweest van zo hoog! Die had waarschijnlijk geen uitleg nodig om te weten wat er was gebeurd... >)
Afbeelding
nickson22
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 jan 2007, 08:27

Afbeelding

Dit is ie dan in het chawton white.. hij heeft nog geen 1000km op de teller dus hij is nog super schoon :D , achjah men pa mag blij met me zijn dat ik zo'n poets freak ben :P

greatz ennuh blijft mooi om te zien hoe mensen vast zitten :lol:
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2007, 08:51

strakke bak zeg, ben geen voorstander van witte auto maar deze is erg mooi!!!
En een beetje vuiligheid mag er toch wel op zitten, het blijft een gebruiksvoorwerp.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2007, 09:13

nickson22 schreef:Afbeelding

Dit is ie dan in het chawton white.. hij heeft nog geen 1000km op de teller dus hij is nog super schoon :D , achjah men pa mag blij met me zijn dat ik zo'n poets freak ben :P

greatz ennuh blijft mooi om te zien hoe mensen vast zitten :lol:
Echt een waanzinnig wagentje in die kleur eej! Ik kan me voorstellen dat je dacht dat de onze wit was. Als je de foto's naast elkaar zet zijn echt exact hetzelfde. Alleen wij hebben de Stormer-wielen 20 inch eronder. We waren niet zo weg van de andere 20 inchers (die hebben jullie er dan weer onder zitten). Maar wel ook een TDV6 HSE zo te zien?! :mrgreen:

Ik vind het echt een superkar, alleen ja om nou te zeggen dat je je als een kart op de weg voelt.... NEE. Voor een SUV ligt hij best goed. Jammer is dat de remmen DIK onderbemeten zijn. Wij hadden na 30.000 km al dat we de remmen moesten vervangen (hebben we op nog geen enkele auto OOIT hoeven doen) en als je een noodstop moet maken, nou bereid je er maar op voor dat je dan 100% zeker te laat stil staat! :? Maar verder dan dat is hij echt super! Lekker zuinig, zweeft over de weg, een heerlijke cruiser!! :mrgreen:

Ondanks dat mijn ma er straks in moet gaan rijden als mijn MINI er is, vatte ze het "probleempje" van gisteren heel luchtig op en heeft ze me bij het bekijken van de foto's keihard uit staan lachen! 8) Hij is zowel van binnen als buiten inmiddels weer brandschoon en heeft er gelukkig echt helemaal niks aan overgehouden.

@nickson22:
Keertje meeten?! :mrgreen:
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2007, 10:25

Mijn eerste auto was ook een jeep en heb ook van dit soort ervaringen gehad.

Het mooiste vind ik het moment dat een vriend (hij had destijds een Cherokee op gas) van me en ik ook aan het rondrijden waren. Ook was daar een grote plas water dat ongeveer 60 cm diep was. Wij rijden er allebij doorheen maar de zijne valt midden in de plas stil en krijgt 'm niet meer aan de praat terwijl mijn diesel er met gemak door tokkelde.

Heb 'm er toen uit geduwd.

Terug naar “Kletshoek”