Rotterdamse idioten!!!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 19:27

wat een kinderen daar in Rotterdam zeg! Eerst Maaij in 020 een maffe ervaring met het blauwe leger en nu jij. Ik zou het lekker laten voorkomen en je verhaal mogen doen.
Sterkte enne... laat ze de sch*t krijgen
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 19:35

Phooohh, net in Arnhem uitgevallen tegen een parkeerwacht! Mijn pa was een 32 minuten te laat met het kaartje...........48 euro boete. Ik heb er wel ff wat van gezegd hoor en nog eens gevraagd of ze echt trots was op d'r baantje! Grrrrrrr, ik kan ze wel villen verdomme. Laat de mensen die echt werken en niks verkeerd doen nou eens een keer met rust en ga eens boeven vangen!!! Tegenwoordig wordt je voor alles gepakt! :'( Het spreekwoordelijke: "Vroeger.....ja vroeger was alles beter" geldt hier wel hoor!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 mei 2006, 19:54

Volgens mij zijn ze daar echt veel strenger. Voor de kleinste dingen krijgt je al een bon. Alles volgens het boekje :( Helaas niks aan te doen.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 21:27

zelfde dat je in amsterdam veel alleen met chipknip kan betalen. Hoe moeten die buitenlanders weten hoe ze aan zo'n chipknip moeten komen?
En vind het ook belachelijk dat je daar 24 uur moet betalen. Ben blij dat ik in Eindhoven woon :mrgreen: Alhoewel, eergisteren hebben ze hier onder het viaduct bij 5 autos de ramen ingegooid, en ik woon om het hoekje, maar de mijne staat veilig gelukkig
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 21:47

Sleefje schreef:Wat een overgevoelig ambtenaartje zeg :evil:

Zal wast ergens staan wat de geluidsnorm is toch?

Gevaarlijk weggedrag :| moeten ze eerst naar de fietsers kijken die links en rechts tussendoor zwalken :s

Ben benieuwd naar de afloop :o
De bekeuring voor het geluid is niet rechtsgeldig! Of had hij ook een geëikt DB meetapparatuur op zak (lees opstelling zonder omgevingsgeluiden) :s Hier moet je zeker bezwaar op aantekenen.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 22:28

Dat heb ik hem ook al gemeeld, er is geen hard bewijs. Dus dat wordt zo van tafel geveegd. Altijd de moeite om het te proberen. 8)
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 mei 2006, 22:40

Voor de rechtbank gaan uitleggen, maar beter MET advokaat. Zonder raadsman ben je in BE al bij voorbaat verloren. Tenzij je alle wettekesten uit het hoofd kent natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 22:41

Als je hier een advocaat mee moet nemen kan je beter die 130 euro betalen, dan ben je goedkoper uit 8)
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 mei 2006, 22:49

kwiebje schreef:Als je hier een advocaat mee moet nemen kan je beter die 130 euro betalen, dan ben je goedkoper uit 8)
Kun je inderdaad beter gelijk betalen. Die politierechter lacht je met plezier nog wat extra euros uit je zakken en nog een gratis donderpreek er bij :cry:
Afbeelding
loijenga
Enthousiast
Enthousiast

05 mei 2006, 22:59

Dat wordt uitkijken morgen! :(
Ga shoppen in Rotterdam :mrgreen:
Wel balen voor je :evil: , ik zal morgen de moutainbikes
in de gaten houden.

MZZL, Sijbren.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

06 mei 2006, 00:12

Dit is weer zo'n typisch zielige actie van die Bermgraaiers, in dit geval sukkels op mountainbikes. Er zijn ook van die malloten die je dan ook nog met een artikel 5 opzadelen.
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2006, 07:51

Man hoe overdreven kunnen ze handelen....

Sjongejonge, net zoiets als je auto 5 minuten voor de deur van je kamer zetten (waar betaalt moet worden) om je spullen in te laden.

Had hem net uit de parkeergarage gehaald. Ik had het bonnetje van de parkeergarage en een briefje op het dashboard gelegd. Kom ik terug staan ze vrolijk een bon uit te schrijven. "Wij zien geen activiteit bij de auto, en dat bonnetje is geen bewijs...", zei meneer de agent. "Nee, ik laat mijn auto niet open als mijn TomTom en allerlei andere spullen erin liggen, er wordt hier nogal eens wat gejat",zei ik. Zegt meneer de agent,"Dat is dan jammer..."

Achteraf had die knoest de verkeerde datum (maand) op de bon geschreven en hoefde ik hem na bezwaar niet meer te betalen.

Maar voor zoiets als "geluidsoverlast", omdat je in z'n 1 rijd is wel heel erg triest!
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2006, 12:37

Zojuist lekker in het zonnetje op het balkon een eerste opzetbrief zitten typen.

Tip en/of op-, dan wel aanmerkingen zijn welkom!!!
Marco schreef:Geachte heer/mevrouw,

Langs deze weg wil ik beroep aantekenen tegen de opgelegde financiele sanctie.

Zaterdag 6 mei 2006

Gisteren, vrijdag d.d. 5 mei 2006, ben ik voor zakelijke doeleinden naar het centrum van Rotterdam geweest. Heb daar netjes geparkeerd in de parkeergarage op de Lijnbaan. Toen ik weer vertrok, reed ik uit de parkeergarage de Karel Doormanlaan op, wetende dat daar zebra’s liggen en een slecht stuk wegdek met de kruising van de rails van de tram reed ik daar ter plaatse in zijn eerste versnelling. Omdat het een klein stukje betreft, ca. 200 meter, heb ik niet door geschakeld, maar ook zeer zeker niet te hard gereden, simpelweg omdat dat dat absoluut niet mogelijk is, op technisch gebied maar zeer zeker met het oog op de verkeersveiligheid. Ik ben staande gehouden door een agent op een mountainbike toen ik voor het stoplicht stond voor om de Coolsingel op te draaien. Die mij vertelde dat ik, zoals vermeld op het proces verbaal “als bestuurder van een voertuig onnodig geluid Veroorzaakte”. Tevens melde hij mij lachend dat er een proces verbaal naar de officier van justitie zou gaan i.v.m. gevaarlijk weggedrag en dat ik er nog wel van zou horen. Toen kwam er een collega agente bij die mijn rijbewijs ging controleren en gelijk zei dat mijn rijbewijs niet meer geldig was. Toen ik vertelde dat ik deze recent had verlengd was haar reactie, “Oh ja, dan heb je mazzel”. Ik heb me tegenover hun netjes gedragen en er geen poppenkast van gemaakt, maar ik vind het optreden zwaar overdreven. Een bekeuring van 130 euro is naar mijn mening echter zwaar over de top!!! Laat staan het proces verbaal naar het ministerie van Justitie…Ik begrijp er werkelijk niets van…

Ten eerste is het geluid een persoonlijke opvatting van de agent. Er is ter plekke, laat staan naderhand, nooit een meting uitgevoerd.

Ten tweede is de auto voorzien van een Laser sportuitlaat welke gewoon door de officiële merkdealer BMW/MINI Breeman te Rotterdam is gemonteerd. De uitlaat voldoet ook aan alle wettelijke eisen.

Als de agent in kwestie iets had gezegd in de trend van, joh, schakel de volgende keer liever eerder door naar een volgende versnelling. Had ik daar alle begrip voor, maar een bekeuring van 130 euro…?!?!?

In afwachting van uw persoonlijke reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Marco Kremers

P.S. Ik ben bereid tot een extra toelichting, dan wel telefonisch, dan wel per mail, indien u dit wenselijk acht.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 mei 2006, 19:34

Hmm.. slechte zaak, dan heb je een art. 5 aan je broek. Das niet zo mooi, dat kan zelfs voorkomen worden en een aantekening in het documentatieregister. Wat voorbereiding kan dan nooit kwaad. Zie link

Ik zou met je brief nog even wachten tot je de beschikking (voor het geluid) en de eventuele dagvaarding binnen hebt (art. 5). Tegen de art. 5 zul je niet in bezwaar kunnen. Dat wordt een transactie of dagvaarding. Dan voor de zitting het dossier opvragen.

Voor zowel de bestuursrechter (geluid) als de strafrechter (art. 5) MAG zonder advocaat.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2006, 19:41

@ LUV2XLR8: had je nu nog een aantekening staan van de afgelopen jaren?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Kletshoek”