Indeed enkel zijn je specs bij een iMac een stuk hoger dan bij een MBP voor hetzelfde geld!Maaij schreef:Ik zal altijd voor een laptop gaan. Heerlijk mobiel. Bij ons thuis hebben we geen desktop meer. Mocht je een groter scherm willen dan koop je toch een scherm bij
Een iMac kan je net als een MBP niet echt upgraden. Probleem blijft je dus toch houden.
Het Apple topic
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
echter hierdoor ga je ook naar gebruikte Imacs kijken en dan kom je bij Apple resellers Imacs 2.8 ("oud"model)tegen voor een dikke 1100 euro ..... en zo gaat het maar door hahaha ... koffie !!!
Precies ! en daar zit um de crux bij mij ook voor deel waardoor ik dus ook naar gebruikte laptops aan het kijken benMaVaEe schreef:Indeed enkel zijn je specs bij een iMac een stuk hoger dan bij een MBP voor hetzelfde geld!Maaij schreef:Ik zal altijd voor een laptop gaan. Heerlijk mobiel. Bij ons thuis hebben we geen desktop meer. Mocht je een groter scherm willen dan koop je toch een scherm bij
Een iMac kan je net als een MBP niet echt upgraden. Probleem blijft je dus toch houden.
echter hierdoor ga je ook naar gebruikte Imacs kijken en dan kom je bij Apple resellers Imacs 2.8 ("oud"model)tegen voor een dikke 1100 euro ..... en zo gaat het maar door hahaha ... koffie !!!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Zo even naar de Mediamarkt geweest met Peet om te voelen ......
De 13 inch MBP gaat het iig niet worden .... wordt voornamelijk thuis gebruikt en dan mis je teveel van het beeld tov de andere versies.
De Imac gaat het wrschijnlijk ook niet worden omdat Peet haar veto uitspreekt. Apparaat moet in de kamer komen te staan en midden op de huiskamertafel is geen optie vgl haar.
Ergo ..... het zal een 15 inch MBP moeten gaan worden. Omdat ik ook wat meer videobewerking wil gaan doen is de dubbele videokaart wel handig en een intern geheugen van minimaal 4 Gb dus dan kom je in geval van de niewste versie op het 2-de model van lijn voor de prijs van 1799,- hetgeen ik niet wil uitgeven aan een 2-de laptop dus ben nu 2-hands bezig met een aantal verkopers die de 15 inch "ouwe" MBP van 2,4 met 4Gb (2 bijgestoken) voor rond de 1200-1300 euro te koop hebben staan.
Weet iemand hoeveel het kost om achteraf 2 Gb intern erbij te kopen? Is dat net als met de pc gewoon erbij steken of moet je dat laten doen ?
De 13 inch MBP gaat het iig niet worden .... wordt voornamelijk thuis gebruikt en dan mis je teveel van het beeld tov de andere versies.
De Imac gaat het wrschijnlijk ook niet worden omdat Peet haar veto uitspreekt. Apparaat moet in de kamer komen te staan en midden op de huiskamertafel is geen optie vgl haar.
Ergo ..... het zal een 15 inch MBP moeten gaan worden. Omdat ik ook wat meer videobewerking wil gaan doen is de dubbele videokaart wel handig en een intern geheugen van minimaal 4 Gb dus dan kom je in geval van de niewste versie op het 2-de model van lijn voor de prijs van 1799,- hetgeen ik niet wil uitgeven aan een 2-de laptop dus ben nu 2-hands bezig met een aantal verkopers die de 15 inch "ouwe" MBP van 2,4 met 4Gb (2 bijgestoken) voor rond de 1200-1300 euro te koop hebben staan.
Weet iemand hoeveel het kost om achteraf 2 Gb intern erbij te kopen? Is dat net als met de pc gewoon erbij steken of moet je dat laten doen ?
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Tkan ook gewoon zijn dat wij de namen verkeerd gebruiken (kuchbelgenkuch
)
mmm niet om in dicusie te gaan maar CTO zijn bij ons toch echt wel niet standaard modellen.Maaij schreef:CTO = Standaard configuratie
BTO = Build to order (maatwerk)
CTO is dus standaard configuratie , als je iets veranderd aan je CTO (extra RAM, CPU, HD) dan wordt het een BTO
Tkan ook gewoon zijn dat wij de namen verkeerd gebruiken (kuchbelgenkuch
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Kan een gebruikte MBP 15", 2.4 met 4 GB intern en diverse Apple prog's kopen voor 1200 euro.
Hij is in maart 2009 gefabriceerd en in april gekocht door huidige eigenaar.
Vgl mij toch wel een interessante prijs of niet ?
Wat betekent CTO dan wel Jurgen ?Jurgen schreef:mmm niet om in dicusie te gaan maar CTO zijn bij ons toch echt wel niet standaard modellen.Maaij schreef:CTO = Standaard configuratie
BTO = Build to order (maatwerk)
CTO is dus standaard configuratie , als je iets veranderd aan je CTO (extra RAM, CPU, HD) dan wordt het een BTO
Tkan ook gewoon zijn dat wij de namen verkeerd gebruiken (kuchbelgenkuch)
Kan een gebruikte MBP 15", 2.4 met 4 GB intern en diverse Apple prog's kopen voor 1200 euro.
Hij is in maart 2009 gefabriceerd en in april gekocht door huidige eigenaar.
Vgl mij toch wel een interessante prijs of niet ?
- Jurgen
Bericht
Nee dat is zeker geen slechte prijs.
CTO betekend bij ons gewoon een niet standaard model.
Een standaard model is bijvoorbeeld een MacBook Pro 13" 2.26/2GB/160GB/9400M
Als ze bijvoorbeeld een grote harde schijf willen dat het een MacBook Pro 13" 2.26/2GB/500GB/9400M wordt dan is het een CTO.
Een CTO kan je ook altijd herkennen aan het modelnummer dat begint met Z0
Terwijl een standaard model begint met een M
CTO betekend bij ons gewoon een niet standaard model.
Een standaard model is bijvoorbeeld een MacBook Pro 13" 2.26/2GB/160GB/9400M
Als ze bijvoorbeeld een grote harde schijf willen dat het een MacBook Pro 13" 2.26/2GB/500GB/9400M wordt dan is het een CTO.
Een CTO kan je ook altijd herkennen aan het modelnummer dat begint met Z0
Terwijl een standaard model begint met een M
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
We blijven leren !!!!
Kun je het ook aan het serienummer zien ? Ik vraag dat namelijk aan elke verkoper om op http://www.appleserialnumberinfo.com alle specs te kunnen tjekken waarmee hij is uitgeleverd.
Kun je het ook aan het serienummer zien ? Ik vraag dat namelijk aan elke verkoper om op http://www.appleserialnumberinfo.com alle specs te kunnen tjekken waarmee hij is uitgeleverd.
- Jurgen
Bericht
Aan het serienummer geloof ik niet, daar kan je enkel het model aan zien. En de garantie etc etc etc.
Ik vraag het morgen is aan de technieker, mss dat wij wel kunnen zien in de databases van apple wat voor systeem wat is aan het hand van het serienummer.
Ik vraag het morgen is aan de technieker, mss dat wij wel kunnen zien in de databases van apple wat voor systeem wat is aan het hand van het serienummer.
Onze sponsors