Peugeot RCZ testverslagje
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
true, RCZ is een cool bakkie. Stuk beter dan zo'n kappers-TT!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- JorisD
- Be Mini
Bericht
Heb afgelopen vrijdag een middagje in zo'n ding mogen proefrijden in wat mij betreft de mooiste configuratie, parlemoer wit, met carbon dak en spiegels en hele gave zwarte 19 inch velgen.
Erg gave kar zo'n RCZ, al is mijn R53 een stuk feller:) Al was het dan wel de 154 pk versie en is heb ik Beek stage 1;)

Erg gave kar zo'n RCZ, al is mijn R53 een stuk feller:) Al was het dan wel de 154 pk versie en is heb ik Beek stage 1;)

Laatst gewijzigd door JorisD op 03 aug 2010, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Hmmzz, qua looks vind ik de RCZ toch veel mooier/unieker dan een TT en Scirocco.
De Scirocco vind ik alleen van de voor- en achterkant redelijk goed gelukt en mooi maar als je dan de zijkant ziet
Klopt van geen kanten meer en maakt de auto log en lomp.
Hoe de TT en RCZ rijdt weet ik niet maar ik heb wel eens proefgereden in de Scirocco (1.4 met 160 pk) en ik vond er geen ruk aan
Zeker in vergelijking met mijn Cooper S vond ik er niet veel aan. Helemaal geen fun, geen snelheidsbeleving en qua uitstraling vind ik ook niet dat ie kan tippen aan mijn MINI. Ik vond het zelfs af en toe een beetje cheapo overkomen/aanvoelen, kleinste dingen zoals bv. hoe het koppelingspedaal aanvoelt (voelde heel licht en cheap aan).
Ik heb sowieso altijd een dubbel gevoel bij volkswagen. Soms heb ik bv. zoiets van...mwahh best wel een leuke GTI maar aan de andere kant...het blijft een 12 in een dozijn auto en eigenlijk vrij ordinair.... en je ziet ze bijna op elke straathoek staan.
Ik klink misschien erg negatief maar ik zou niet zo snel mijn MINI inruilen voor een Volkwagen. Het zal allemaal wel goed in elkaar zitten maar ik krijg er niet hetzelfde gevoel bij als bij mijn MINI Cooper S.
De Scirocco vind ik alleen van de voor- en achterkant redelijk goed gelukt en mooi maar als je dan de zijkant ziet

Hoe de TT en RCZ rijdt weet ik niet maar ik heb wel eens proefgereden in de Scirocco (1.4 met 160 pk) en ik vond er geen ruk aan

Ik heb sowieso altijd een dubbel gevoel bij volkswagen. Soms heb ik bv. zoiets van...mwahh best wel een leuke GTI maar aan de andere kant...het blijft een 12 in een dozijn auto en eigenlijk vrij ordinair.... en je ziet ze bijna op elke straathoek staan.
Ik klink misschien erg negatief maar ik zou niet zo snel mijn MINI inruilen voor een Volkwagen. Het zal allemaal wel goed in elkaar zitten maar ik krijg er niet hetzelfde gevoel bij als bij mijn MINI Cooper S.
your non average MINI driver
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
dat goed in elkaar zitten valt wel mee, heb zelf voor de mini 2 vw's gehad en m'n beide zussen ook beide 1 en met alle 4 het ene na het andere probleem. voor al het geld bij elkaar wat aan reparaties is uitgegeven had er inmiddels een leuke cooper bij kunnen komen. 4x toeval? mwhah... voor mij nooit geen VW meer!
- JorisD
- Be Mini
Bericht
Ik ben geen peugeotfan, maar de RCZ vond ik toch wel hel erg lekker, maar toch wel veel meer het accent op luxe, althans wel in vergelijking met mijn R53 die veel harder is geveerd en veel meer snelheidsbeleving geeft. Bij de RCZ zat ik veel eerder op hele hoge snelheden zonder dat ik een idee had. Ook maakt ie veel te weinig lawaai, maar dat lossen ze in de nieuwe 200pk versie op met aanpassingen aan de motor.
Verder is ie qua looks, en al helemaal zoals ik m heb gereden echt wel onderscheidend, veel meer dan een tt of scirocco wat mij betreft!
Verder is ie qua looks, en al helemaal zoals ik m heb gereden echt wel onderscheidend, veel meer dan een tt of scirocco wat mij betreft!
Onze sponsors