Overigens, als MINI verkocht is komt er vrij:
- 16" wintervelgen met twee nieuwe winterbanden
- rubberen vloer- en kofferbakmatten
- Thule dakdragers voor Clubman (vind ik IMO beter dan OEM van MINI, geen aanpassingen aan dak)
- chroom grill Cooper D
- chroom grill lijsten Cooper S
Potentiële koper uit... Portugal
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- audissimo
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb een auto verkocht naar oost-europa... geen enkel probleem...
Zelf gaan we echter naar belgie en duitsland om auto's te halen en willen we toch ook gewoon als legitiem worden aangezien? Waarom gaan we ze daar halen? Omdat het een auto is die past. juiste uitvoering en prijs meestal. Waarom zo huiverig zijn. We zijn dagelijks in aanraking met goederen die van het buitenland komen of er naar toe gaan. Op particuliere basis zal die internationale handel ook steeds meer toenemen. Moeten we dan echt bij iedere buitenland vermelding al schrik hebben?
Mijn Mini heb ik twee weken geleden verkocht aan een Turks gezin. Deze mensen kochten de mini voor hun dochter. Van te voren prijs afgesproken. Mensen hadden netjes een gedeelte aanbetaald via bank en de rest cash. Auto was, zoals al verwacht, gewoon in orde. Ze hebben dan ook niet een woord gesproken over de prijs en gewoon het afgesproken bedrag ervoor neergeteld.
Mijn conclusie is dat ik tot nu toe minder problemen heb gehad met buitenlandse mensen om een auto te verkopen dan met het 'eigen' nederlandse volk... Want zoals het echte hollanders betaamt hebben ze over alles wat ze maar kunnen zien wat te zanikken...
crossbytje schreef:Lijkt een tripje Duitsland niet korter dan, en zijn MINI's daar niet nog 'goedkoper'? Er is in ieder geval een veel groter aanbod...
Ik zou er absoluut afblijven, veel kans dat een groepje zware jongens je mini komt ophalen en je naar je geld kan fluiten. Even zwaaien met een mes of revolver... Tijdens een testrit je uit de auto dwingen, zelfs al ben je met twee...
Kan men met bankgegevens je adres opvragen? Ze kunnen evengoed niet eens portugees zijn maar ergens uit Oost-Europa komen. Ik zou er echt afblijven. Je auto raakt in NL ook wel verkocht, al duurt het misschien iets langer en krijg je er misschien iets minder voor..
edit: je woont blijkbaar in Duitsland, excuseer.
Lijkt me dan al redelijker. Hoewel ik er nog steeds gewoon af zou blijven.
Ik heb een auto verkocht naar oost-europa... geen enkel probleem...
Zelf gaan we echter naar belgie en duitsland om auto's te halen en willen we toch ook gewoon als legitiem worden aangezien? Waarom gaan we ze daar halen? Omdat het een auto is die past. juiste uitvoering en prijs meestal. Waarom zo huiverig zijn. We zijn dagelijks in aanraking met goederen die van het buitenland komen of er naar toe gaan. Op particuliere basis zal die internationale handel ook steeds meer toenemen. Moeten we dan echt bij iedere buitenland vermelding al schrik hebben?
Mijn Mini heb ik twee weken geleden verkocht aan een Turks gezin. Deze mensen kochten de mini voor hun dochter. Van te voren prijs afgesproken. Mensen hadden netjes een gedeelte aanbetaald via bank en de rest cash. Auto was, zoals al verwacht, gewoon in orde. Ze hebben dan ook niet een woord gesproken over de prijs en gewoon het afgesproken bedrag ervoor neergeteld.
Mijn conclusie is dat ik tot nu toe minder problemen heb gehad met buitenlandse mensen om een auto te verkopen dan met het 'eigen' nederlandse volk... Want zoals het echte hollanders betaamt hebben ze over alles wat ze maar kunnen zien wat te zanikken...
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooi in dit topic vind ik om te zien dat er twee groepen zijn; de "zekere afblijven" typen en de "avontuurlijke kom maar op" typen.
Tja, zo is het met handel: wil je net iets meer verdienen moet je iets creatiever zijn en meer risico's nemen. Zo is het ook op de beurs...
Ach, het geeft mijn leven kleur!
Misschien ook wel mijn oog...
Tja, zo is het met handel: wil je net iets meer verdienen moet je iets creatiever zijn en meer risico's nemen. Zo is het ook op de beurs...
Ach, het geeft mijn leven kleur!

Misschien ook wel mijn oog...
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je het als volgt doet kan er niets mis gaan:
- Bij een proefrit dubbele legitimatie vragen en deze bij je thuis achterlaten
- Eigendoms bewijs thuis laten bij proefrit en altijd in je auto blijven zitten, pak zelf de sleutels als je uitstapt.
- Samen naar je eigen bank en daar het bedrag cash laten storten op je rekening (dan weet je zeker dat het allemaal klopt).
- Daarna naar het postkantoor om de overschrijving af te handelen.
- Bij een proefrit dubbele legitimatie vragen en deze bij je thuis achterlaten
- Eigendoms bewijs thuis laten bij proefrit en altijd in je auto blijven zitten, pak zelf de sleutels als je uitstapt.
- Samen naar je eigen bank en daar het bedrag cash laten storten op je rekening (dan weet je zeker dat het allemaal klopt).
- Daarna naar het postkantoor om de overschrijving af te handelen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo, de auto staat op een LKW richting Portugal en ik heb cash bij de bank gestort.
Waren een vriendelijke man en vrouw die vaker auto's voor het bedrijf ophalen in met name Duitsland.
Precies gedaan zoals ik hierboven heb beschreven. Het oude kenteken heb ik uiteraard gereserveerd voor mijn volgende auto.
Waren een vriendelijke man en vrouw die vaker auto's voor het bedrijf ophalen in met name Duitsland.
Precies gedaan zoals ik hierboven heb beschreven. Het oude kenteken heb ik uiteraard gereserveerd voor mijn volgende auto.
- audissimo
- Mod virus alert!
Bericht
Zo zie je maar... niet te snel achterdochtig worden. Zodra je gekke mailadressen hebt en ze gaan het hebben over verschepen dan wordt het een ander verhaal. Een aannemelijk verhaal hoeft vaak geen oplichting te zijn. Iig fijn voor je dat het gelukt is. Wat wordt de opvolger?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik nu nog maar één MINI...
Maar wel de mooiste van dit forum!
De opvolger wordt... naar alle waarschijnlijkheid een Freelander 2

De opvolger wordt... naar alle waarschijnlijkheid een Freelander 2
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi zo Sjoerd, zie je wel dat het helemaal niet zo gek is allemaal.
Goed geregeld gozer en succes met je zoektocht!
Goed geregeld gozer en succes met je zoektocht!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors