Het kilometerkastje van Minister Eurlings!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).

Wat vind je van het GPS kastje en het wetsvoorstel van Minister Eurlings?

Top kastje en dat wetsvoorstel is helemaal terecht, laat de saborteur maar betalen voor z'n daden!
1
2%
Zo'n kastje is wel prima, maar het wetsvoorstel overstijgt een beetje de normen en waarden in Nederland. Die boetes zijn terecht, maar mogen wel wat lager.
1
2%
Zo'n kastje is prima, maar die boetes slaan werkelijk nergens op!
2
4%
Weg met het kastje en weg met de boetes! Verzin maar iets anders om belasting te heffen.
21
39%
Weg met het kastje, de boetes en Minister Eurlings! Die man heeft een klap van de molen gehad!
28
52%
Hier laat ik mij niet over uit!
1
2%

Totaal aantal stemmen: 54
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

21 nov 2009, 22:31

coendek schreef:als dit serieus komt ga ik emigreren....

en dat meen ik!

zijn ze helemaal debiel!
Ik ga apartementen bouwen in de grensstreek :D Ik zie een gat in de markt :D :P

Maar ik hoop voor jullie, maar eerder voor ons dat het er niet komt.
Want ze zitten hier ook aan te denken.

Maar bij ons zou het heel wat slechter worden.
Ik betaal voor mijn Cooper S 234,00 verkeersbelasting per jaar.
Moest ik ongeveer 40k (wat ik wel haal :D) per jaar rijden dan komt dat uit op 1200 euro in 2012.
Echter in 2018 komt dat op 6800.

Dat noem ik niet echt meer normaal......
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 nov 2009, 22:53

Jurgen, dat betalen we voor zo'n auto hier in NL ongeveer per half jaar...
Voor mijn huidige Bimmer € 140,-/kwartaal
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 21 nov 2009, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurgen

21 nov 2009, 22:54

Ja ok, maarja als jullie bpm enzo ook afgeschaft wordt dan gaat het immers nog. Maar voor enkele belg is het goedkoper uitkomen.
Tenzij je vanaf 2012 de leren tram pakt natuurlijk.
Afbeelding
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2009, 23:05

Jurgen schreef:Ja ok, maarja als jullie bpm enzo ook afgeschaft wordt dan gaat het immers nog.
Dat wordt dan idd afgeschaft, maar wat ze niet zeggen is dat provincies daardoor inkomsten missen, deze mogen zij via ander belastingen gewoon innen ... oftewel WE ZIJN NOG MEER KWIJT!!! :evil:

marss
Jurgen

21 nov 2009, 23:06

ja ok :D Dat gaat dan ook weer niet op :D
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

22 nov 2009, 20:00

biermagnaat schreef:
GreyCooperS schreef:
Adrenalin Junkie schreef:
done
same here
Hier ook!
Done x2

en:
ook done!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
320d touring
BBQ hulpkok

22 nov 2009, 22:04

En nog 1, van de VVD:
www.kilometerheffingnoway.nl

En even uitgezocht, het "onafhangkelijke" onderzoeksbureau dat heeft berkend dat we minder files en verkeersdoden gaan krijgen met de kilometerheffing is de SWOV. Lees even op pagina 26 van het jaarveslag: "belangrijkste inkomstenbron (80%): overheidssubsidies :s :s en op de rest maken ze een verlies van 35%
klik
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 nov 2009, 08:25

Mmm......echte punten die voor de verkiezingen straks weer doorslaggevend kunnen zijn en waardoor onverwachts koppen kunnen gaan rollen.
Dit punt in combinatie met het climate gate schandaal / global warming hoax (dus Co2 uitstoot effect op mileu = bullshit.....dus waarom dan gaan betalen voor CO2 gelinkte uitstoot voor auto?!) brengt PVV weer aardig naar voren.
VVD of dan toch maar PVV ?!:roll:
Regards
Jurgen

27 nov 2009, 08:41

Waarom is global warming een hoax smartie :?
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

27 nov 2009, 08:45

Jurgen schreef:Waarom is global warming een hoax smartie :?
http://www.geenstijl.nl/
Afbeelding
Jurgen

27 nov 2009, 08:54

Ja geen stijl... Nu geloof ik het direct :D
Maar het is niet omdat een bureau zoiets vind dat het zo niet is he. Als je nog maar ff rondom kijkt. Kon jij tien jaar geleden geloven dat het half november de termometer 20° haalden? Of dat we opeens terug sterke winters krijgen die we bijna nooit niet gehad hadden? Kijk maar is hoe je in je jeugd zelden in de sneeuw hebt kunnen spelen (in eigen land). Terwijl er de laatste jaren nu terug sneeuw valt in de winter.

Want hetere zomers geven harde winters.

Ale ja. IK moet nog niet vrezen als de oceanen stijgen met een 7 tal meter. IK woon nog hoog genoeg. Maar dat net Nederlanders gaan verkondigen dat het een hoax is... De overstromingen vergeten van de 20ste eeuw? Wat dat kan aanrichten?

Zolang groenland voor mij niet smelt, geef ik er niet extreem veel om. Want moest groenland smelten. Dan wil je echt niet meer in europa wonen...
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 nov 2009, 08:57

Jurgen schreef:Waarom is global warming een hoax smartie :?
Komt steeds meer opstand tegen en meer en meer feiten die de ernst doen afbreken. (google maar eens)
Komt nog eens bij dat ik er zakelijk alle belang bij heb dat het hele CO2 geneuzel de kop in gedrukt dient te worden........dus voor mij is alle opstand hiertegen het ondersteunen waard ! :wink:
Regards
Jurgen

27 nov 2009, 09:00

Jezus beetje aan je eigen denken dus...
Ale ja, niet dat je alleen bent hoor. IK ben er zeker van dat iedereen die benadeelt wordt door CO2 beperkingen die zegt dat het allemaal niet zo erg is.

Zoals de rokende dokters die vroeger zeiden dat roken helemaal niet ongezond is....
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 nov 2009, 09:02

Jurgen schreef:Ja geen stijl... Nu geloof ik het direct :D
Maar het is niet omdat een bureau zoiets vind dat het zo niet is he. Als je nog maar ff rondom kijkt. Kon jij tien jaar geleden geloven dat het half november de termometer 20° haalden? Of dat we opeens terug sterke winters krijgen die we bijna nooit niet gehad hadden? Kijk maar is hoe je in je jeugd zelden in de sneeuw hebt kunnen spelen (in eigen land). Terwijl er de laatste jaren nu terug sneeuw valt in de winter.

Want hetere zomers geven harde winters.

Ale ja. IK moet nog niet vrezen als de oceanen stijgen met een 7 tal meter. IK woon nog hoog genoeg. Maar dat net Nederlanders gaan verkondigen dat het een hoax is... De overstromingen vergeten van de 20ste eeuw? Wat dat kan aanrichten?

Zolang groenland voor mij niet smelt, geef ik er niet extreem veel om. Want moest groenland smelten. Dan wil je echt niet meer in europa wonen...
De mening die jij hier verkondigt Jurgen is de mening van algemene media en de opinie die is opgesteld vanuit politiek denken. Ik zeg niet dat het verkeerd is maar het is zeker zeer eenzijdig en zeker niet tot op de bodem uitgezocht. Als je je er echt in verdiept kom je ook vele andere zaken tegen die in wetenschappelijk opzicht niet kloppen of niet juist onderbouwd zijn.
Immers men hoort wat met wil horen en men brengt datgene naar voren dat scoort, commercieel interessant kan zijn of echt iets teweeg kan brengen...........hierdoor veelal eenzijdig en veel te beperkt belicht
Regards
MaVaEe
Koeien-teller

27 nov 2009, 09:04

En mochten ze de CO2 uitstoot willen inperken dan mogen ze eerst weleens een bezoek gaan brengen aan China... :P
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”