Verkooptentamen MINI (MINI liefhebbers opgelet!)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

02 mar 2011, 10:21

Ghehe, ik voel inderdaad een meeting opkomen!
Lijkt me wel vet, die parkeerplaats voor het internaat vol met MINI's :mrgreen:

weet je al of Ochse ook je klant zal spelen?
Bij mij was dat Vanek samen met Ochse :shock:

Ochse heeft zelf namelijk bij BMW gewerkt en zal die dikke JCW van Rob wel zien zitten..
misschien wil hij hem wel echt kopen >)



Wat mij betreft maken we er een meeting van!
Ze weten niet wat ze zien op de IVA :mrgreen:
En natuurlijk wel vol-gas door het dorp, om de bewoners te pesten (zoals het hoort) :yeah


p.s. Leuk bedacht die klant ;)
of heb je ergens je verhaal op gebaseerd?
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

02 mar 2011, 14:32

De wensput.... :s
Als je echte pannenkoeken wilt eten dan moet je doorrijden naar Leersum! :icon_top:
Maar als we gaan meeten dan kom ik natuurlijk ook. :mrgreen:
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

02 mar 2011, 14:56

kijk, dat zijn er dan toch al een aantal die zin hebben in een IVA meeting... :D

Daan, weet je een exacte datum van dat tentamen?? (of heb ik eroverheen gelezen?? :oops: )

Dan kunnen we eens kijken of we er een Event van gaan maken ;) :lol: 8)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

02 mar 2011, 14:57

@Mark, dat ging hij nog navragen bij z'n docent ;)

ze zijn daar niet zo happig op om dat al vroeg bekend te maken..
erg jammer natuurlijk, want wij willen de IVA even bezetten met onze rides :mrgreen: :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

02 mar 2011, 15:08

ah oke, dan wachten we maar ffies af... :lol:

lijkt me inderdaad best leuk om ff te doen dan :P
Daan Smit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Zwolle & Doorn
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 feb 2011, 21:42

02 mar 2011, 16:50

Ik weet het jammer genoeg nog niet.
Maar zodra ik het te horen krijg zal ik het even doorgeven!

Vanmiddag bij Linda van MINI Ekris Arnhem geweest en haar uiteraard behoorlijk dood gegooid met vragen over MINI en de JCW ;)
Ben weer behoorlijk wat verder gekomen dankzij de hulp van Linda!
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

02 mar 2011, 17:24

Daan Smit schreef:Ik weet het jammer genoeg nog niet.
Maar zodra ik het te horen krijg zal ik het even doorgeven!

Vanmiddag bij Linda van MINI Ekris Arnhem geweest en haar uiteraard behoorlijk dood gegooid met vragen over MINI en de JCW ;)
Ben weer behoorlijk wat verder gekomen dankzij de hulp van Linda!

:icon_top: :icon_top: voor Linda
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

02 mar 2011, 18:03

X2!! 8) 8)
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

02 mar 2011, 18:23

Blont-007 schreef:
Daan Smit schreef:Ik weet het jammer genoeg nog niet.
Maar zodra ik het te horen krijg zal ik het even doorgeven!

Vanmiddag bij Linda van MINI Ekris Arnhem geweest en haar uiteraard behoorlijk dood gegooid met vragen over MINI en de JCW ;)
Ben weer behoorlijk wat verder gekomen dankzij de hulp van Linda!

:icon_top: :icon_top: voor Linda
:yeah
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
mrbubbels
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Houten
Berichten: 425
Lid geworden op: 24 jul 2010, 16:34

tentamen

02 mar 2011, 20:09

nou kom maar op met het examen wij zijn er klaar voor om dat terrein te bezetten hahahahaha, enne Linda dood gooien? nou Linda kennende dat moet je toch wat in je mars hebben!!! :) :) :)
Beter een dag geminied dan een dag gewerkt
Daan Smit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Zwolle & Doorn
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 feb 2011, 21:42

02 mar 2011, 20:57

Hier alvast een uitwerking van de USP's

Ware individualiteit
De John Cooper Works is een auto die de harten van liefhebbers vaak sneller doet kloppen. Niet alleen omdat hij vaak sneller is dan de concurrentie, maar ook omdat uit elk detail van de auto blijkt met welk enthousiasme hij wordt ontwikkeld.
Tegenwoordig tekent John Cooper Works voor de nauwkeurige op MINI afgestemde tuningcomponenten, voor zowel op het circuit als thuis in de garage. Of het nu gaat om het 3-spaaks lederen sportstuur, de 17 inch ‘Challenge’ velgen of de John Cooper Works emblemen rondom, technische knowhow en 50 jaar race-ervaring komen hier samen. Het weggedrag en de sound van een MINI John Cooper Works weerspiegelen tientallen jaren van gepassioneerd racen. Om het maximale potentieel uit de John Cooper Works te halen, is er de keuze voor Recaro alcantara stoelen en het sportstuur met alcantara/carbon. Zo overtuigen de interieur en exterieurcomponenten van John Cooper Works door hun autosport feeling.

Uniek design:
‘Het originele in het originele omzetten’ Dit principe ligt aan de basis van het ontwerp van de buitenkant van de MINI John Cooper Works. Dezelfde methode werd al toegepast bij het ontstaan van de eerste MINI in zijn moderne vorm, door het klassieke concept van zijn voorganger uit 1959 aan te passen. De continuiteit van de vormentaal en de trouw aan hun iconen, maken de John Cooper Works vanuit iedere hoek direct herkenbaar als MINI. De voorkant van de auto geeft een eerlijke en open blik, robuuste schouders domineren de zijkanten, terwijl de rondingen op de auto, zoals bijvoorbeeld aan de motorkap, net het benodigde zachtheid toevoegen. Uit onderzoek is gebleken dat alleen al het unieke design van de hedendaagse MINI’s verantwoordelijk is voor 71% van de aankopen. De eerste indruk moet direct een onuitwisbare zijn.

Uitzonderlijke veiligheid:
Naast zijn voorbeeldige weggedrag, blinkt de John Cooper Works ook uit wat betreft zijn passieve veiligheid. Deze voldoet niet alleen aan de normen en voorschriften geldig in alle landen ter wereld, maar laat het model ook de beste resultaten halen in crash-tests. De BMW Group verzamelt gegevens voortkomende uit experimentele ongevallenstudies en anticipeert op komende regelgeving, bijvoorbeeld ter bescherming van de voetgangers. De John Cooper Works is standaard voorzien van zes airbags om frontale en laterale schokken op te vangen en tevens van gordijnairbags voor de bestuurder en de voorste passagier. De dwarsgeplaatste motor zorgt voor een optimaal gedrag van de John Cooper Works wanneer zich een ongeval zou voordoen. De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) verhindert instabiel rijgedrag door ingrepen in et motormanagement en zonodig door het afremmen van de afzonderlijke wielen voor en achter. Vooraan het koetswerk worden grote vervormingszones voorzien om een groot gedeelte van de, tijdens een aanrijding vrijgekomen, energie te absorberen. Dankzij de verstevigingen op de juiste plaatsen is de carrosserie van de John Cooper Works zeer torsiestijf en is het inzittendencompartiment zeer vormstabiel. Het gaat in het interieur immers niet alleen om een ideale feeling met de auto, maar ook om optimale bescherming. Zo combineert MINI sportiviteit, veiligheid en –uiteraard- rijplezier met elkaar.


Kart gevoel
‘Designed to perform – built to be enjoyed’ Iedere meter die je met een John Cooper Works aflegt, voelt als een shot adrenaline. De belangrijkste factoren die dit rijgedrag bevorderen, zijn de voorwielaandrijving, het lage zwaartepunt, de lange wielbasis, het brede spoor, de korte overhangen, het stijve koetswerk en het stevige sportonderstel. Het gaat bij de John Cooper Works niet alleen om prestaties, maar ook om deze op de weg te brengen. De lichtmetalen wielen benadrukken het sportieve karakter van de MINI. Alle lichtmetalen wielen zijn speciaal ontwikkeld en voorzien van runflat-banden.

Waanzinnige motor
Met zijn 155 kW (211 PK) sterke Twin Scroll turbo motor, is de John Cooper Works gebouwd om te presteren. De viercilinder wordt door directe injectie van benzine voorzien, de inlaatlucht loopt via een turbocompressor met dubbele ingang (Twin Scroll) en een intercooler. Met deze nieuwe techniek worden de cilinders gegroepeerd per koppel en de uitlaatgassen die ze uitstoren worden in de collector en in de turbocompressor door twee afzonderlijke leidingen verzameld. Hierdoor wordt het zogenoemde ‘turbogat’ bij accelereren bijna volledig weggewerkt. De vier kleppen per cilinder worden aangestuurd door twee bovenliggende nokkenassen. De inlaatnokkenas beschikt over een variabele nok waarmee de openings- en sluittijden van de kleppen aangepast kan worden aan het gevraagde vermogen. Zo worden zowel het vermogen als het koppel vergroot, terwijl verbruikt en uitstoot matig blijven. De John Cooper Works is voorzien van een sportuitlaat met geoptimaliseerde gasstroming. Deze uitlaat zorgt bovendien voor een indrukwekkende motorklant en ziet er met zijn machtige, dikke eindpijpen ook imponerend uit. Om alles uit de motor te halen, is de software van het motormanagement speciaal aangepast. In combinatie met alle andere componenten van de John Cooper Works is zodoende een motor met spontane respons ontwikkeld, die over het nagenoeg gehele toerental pittig accelereert. Een voordeel dat vooral op het circuit tot uitdrukking komt.

MINI Tender Loving Care:
TLC is een liefdevolle MINI service voor de MINI John Cooper Works. Hiermee hoeven MINI rijders zich over onderhoudskosten geen zorgen meer te maken. Het is mogelijk om het onderhoud in te kopen, vooraf en voor een vast, laag bedrag. Hierdoor kan men onbezorgd van het rijden genieten. Met TLC onderhoud van de John Cooper Works, is het onderhoud voor de komende 5 jaar of 80.000 km voor slechts € 249,- goed geregeld. Niet gedekt zijn de kosten van slijtagereparaties, zoals bijvoorbeeld het vervangen van banden, remschijven, of ruitenwisserbladen alsmede de kosten van APK en vervangend vervoer. De John Cooper Works is uitgevoerd met het CBS (Condition Based Service) service signaleringssysteem. Sensoren van CBS controleren onder meer olie en remblokken. Afhankelijk van de rijstijl, kilometrage en tijdsverloop geeft het disyplay aan wanneer de MINI een korte stop bij de garage wilt maken en waarvoor. Starre service-intervallen en een vaste onderhoudsomvang zijn verleden tijd.

Schat van historie
Bij veel MINI rijders wordt de hartslag gemeten in toeren per minuut. Bij de John Cooper Works staan twee typerende Britse eigenschappen centraal: de grote passie voor raceauto’s en het koesteren van goede tradities. De naam Cooper staat al meer dan vijftig jaar lang voor streven naar de beste en meest uitgebalanceerde racetechniek. Het begon in 1946 met de Cooper Car Company, wereldwijd een van de grootste in raceauto’s gespecialiseerde ondernemingen. Dit bedrijf ontwikkelde de Cooper 500 Formule Junior raceauto, de zeer succesvolle voorloper van de Formule 3. Oprichter John Cooper zat niet stil en zette telkens nieuwe maatstaven in de ontwikkeling van zijn auto’s. Aan het eind van de jaren ’50 trok ook een nieuwe personenauto zijn aandacht: de Mini. In 1961 had John Cooper het standaardmodel Mini verder ontwikkeld tot Mini Cooper: een uiterst wendbare en snelle auto. De legende was geboren.

De 3 andere USP's zijn: Merkentrouw, Restwaarde en Emotie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

02 mar 2011, 21:25

Goed bezig Daan. :icon_top:

Zitten wel hier en daar nog wat spelfouten in.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daan Smit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Zwolle & Doorn
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 feb 2011, 21:42

02 mar 2011, 21:38

Hij gaat morgen door de spellingsmachine -lees: moeder- ;)

Als er mensen nog tips of op/aanmerkingen hebben, graag!
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

02 mar 2011, 22:08

Paar kleine opmerkingen:
1. Er zijn ook 18" JCW velgen
2. Het drie-spaaks JCW-stuur is dikker dan het originele stuur (en vaak met leer/alcantara uitgevoerd)
3. Vergeet de remmen niet bij de JCW-uitvoeringen: een soort van Big Brake Kit af-fabriek
4. Stijl-technisch: hier en daar mag je "John Cooper Works" ook wel vervangen door "Mini", dan heb je minder herhalingen
5. "ingrepen in et motormanagement" tikfoutje
6. Voorwiel-aandrijving kan ook als een nadeel worden gezien, dus pas daar een klein beetje mee op. Het is de enige BMW zonder achterwiel-aandrijving immers :)
7. Runflat banden hebben voor- en nadelen, zorg dat je deze weet. Weet ook waarom ze gebruikt worden: er is geen reservewiel!
8. "die ze uitstoren" tikfoutje
9. "indrukwekkende motorklant" klank, tikfoutje
10. Het voordeel van die pittige motor is niet alleen op het circuit prettig, ook in -onverhoopte- lastige situaties is het prettig om wat extra vermogen te hebben: mooi verkoopstukje ;)
11. CBS is een tof systeem, maar ook hier kleven nadelen aan: het kan zijn dat je eerder een beurt moet laten doen dan je op geanticipeerd hebt immers
12. Merktrouw mag je eigenlijk niet als USP gebruiken. Het is top voor de verkoper en het is leuk voor de 'community', maar je kunt een niet-Mini rijder moeilijk een auto verkopen door te zeggen dat Mini-rijders extreem merktrouw zijn. Je kunt wel het argument gebruiken dat Mini-rijders over het algemeen zo tevreden zijn dat ze weer een nieuwe Mini kopen, maar dat doen de meeste mensen met een Opel Astra ook zegmaar.

Goed stuk verder, ontzettend verkoop en marketing gericht, maar dat is volgens mij ook de bedoeling :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daan Smit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Zwolle & Doorn
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 feb 2011, 21:42

02 mar 2011, 22:19

Dank Floris, ik ga het meteen aanpakken!
Het moet inderdaad zo verkoop en marketing-achtig gericht zijn.
Met de USP's moet je de MINI de hemel in prijzen en juist zoveel mogelijk nadelen achterwege laten ;)

Terug naar “Kletshoek”