Gezocht kooptips: camcorder

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Gezocht kooptips: camcorder

21 sep 2008, 17:44

Hoi Hoi

Met de kleine op komst, zijn we aan het uitkijken naar een camcorder. Tis echter niet zo makkelijk... zoveel keuze !!!

Kan iemand tips geven ?

zoek iets degelijks, met een fatsoenlijke beeldkwaliteit (bedoel dus geen targus ofzo). prijs is eerder budget kant. Kinderspullen kosten al hoop geld :shock:
wil ook zeker geen met tapes, lijkt me voorbijgestreefd.

zo !
laat van je horen :)

interessante site (als je weet wat te kiezen: www.fotokonijnenberg.be
Rafmaninov
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 sep 2008, 00:07

Wil je Full HD gaan? Canon HG10 of Sony HDR SR10E. Kost nog altijd redelijk wat (650 euro's), maar dat zijn de beste instapmodellen voor als je later niet voor je Full HD tv wil zitten jammeren dat je opnames van je boeleke in kleinere resolutie zijn.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2008, 08:26

ja, das ook één van de twijfels hé...

FullHD is nu nog duur. hoelang zal het duren alvorens het betaalbaarder wordt. Onze TV is nu ook geen FullHD.

volgens mij is het een kwestie van budget. wat wil je max spenderen...
als je dan in de A-brands blijft (Sony, Canon, Panasonic, JVC) dan zal het allemaal wel wat hetzelfde zijn zekers...
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

22 sep 2008, 12:30

Ik ben ook volop aan het zien,

Ik ben aan het twijfelen tussen de Sony HDR-SR11E (whats in a name?? :S)
Of de Canon HV30. Die laatste heeft precies wat betere kleuren en een EISA award voor 2008-2009. Echter hij heeft werkt nog wel met tapes.
Maar op tapes heb je dan geen kwaliteitverlies (tenzij bij het importeren mss).

Twijfel twijfel twijfel.
De Sony is dan weer super scherp in marco
[web][/web]
[web][/web]

Maar de Canon is dan weer super goed in nachtopnamen.
[web][/web]
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2008, 14:04

harddisk maakt het ook gelijk duur.
tapes vind ik achterhaald, en zou begot niet weten hoe ik dat op mijn pc krijg.
SD kaart is mss wel wat (maar te beperkt qua opslag??)
DVD vind ik dan ook maar weer niks, toestellen zijn "lomp"

zucht ...
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

22 sep 2008, 14:10

Tape is qua overzetten hetzlefde ongeveer als harddisk hoor gewoon via usb of firewire enkel dat je bij tape heel de tape opnieuw moet laten afspelen tijdens het importeren. Dus als je 3 uur gefilmd hebt duurt het 3 uur om te importeren...
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

22 sep 2008, 14:21

Jurgen schreef:Tape is qua overzetten hetzlefde ongeveer als harddisk hoor gewoon via usb of firewire enkel dat je bij tape heel de tape opnieuw moet laten afspelen tijdens het importeren. Dus als je 3 uur gefilmd hebt duurt het 3 uur om te importeren...
Nee joh dat gaat sneller! :) Ik heb vroeger een Sony DCR-IP7E gehad en die deed importeren ongeveer op 2 a 3x speed. :wink:
Nog steeds langzaam ja... ;)
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

22 sep 2008, 14:23

Wij hebben een sony FHD met harde schijf. Deze camera hebben we nu 1,5jaar.
daar maken wij dus ook die filmpjes mee vanuit de mini.

Ik zou zeker niet meer kiezen voor tapes of dvd.

De camera's zijn al een heel stuk in prijs gedaald. wij hebben er nog vermogen voor moeten betalen.
En de opslag op de hd is ook al weer veel groter geworden.

Je kunt nu beter iets goeds kopen dan dat je steeds naar filmpjes zit te kijken die het net niet zijn.

Annet
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 sep 2008, 14:50

Ik heb een Sony HD met tapes.

Ik heb met opzet gekozen voor tape omdat een harddisk schokgevoelig kan zijn (als de camera op het dak gemonteerd is). SD kaarten zijn toch nog wat prijzig, als je langer op vakantie gaat kun je meer tapes meenemen dan SD-kaarten i.v.m. prijs. DVD is 'out of the question' omdat het lastig is deze achteraf te bewerken. Leuk om meteen in je DVD recorder te stoppen maar het vergt een extra conversiestap die lastig uit te voeren is aks je wilt bewerken op je PC.

Tape importeren gaat zeer makkelijk. Camera via de firewire aansluiten (Sony noemt dat iLink, ook bekend als IEEE 1394) en camera bedienen vanuit de computer en alleen dat opnemen zonder kwaliteitsverlies (aangezien het signaal digitaal is) op je harde schijf van de computer wat je nodig hebt voor bewerking.

Kijk ook eens op kieskeurig.nl en vergelijk daar eens de meningen over een camera als je een bepaald type op het oog hebt.

Ik heb trouwens nog een Sony DVD recorder liggen waarmee je zonder tussenkomst van PC direct kunt opnemen op DVD (meer info hier).
Heb ik via een Sony actie overgehouden bij mijn HD camera, mag voor 125 Euro weg).
Rafmaninov
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 sep 2008, 15:15

Snans, mocht je twijfelen, ik ben wel bereid mijn HG 10 tweedehands (9,5 maand oud, lag toen vers in de winkel, 't plastiek was nog niet afgekoeld bij wijze van spreken :lol: ) aan jou te verkopen, eventueel met de DW 100. Dat is een vervelend noodzakelijk ding bij Canon om gegevens van je harde schijf in Full HD te kunnen schrijven op een blu ray disc. Smerige verkoopstruuk van Canon, maar daar kwam ik pas achter toen ik me een beetje verdiepte in de handleiding.

Klein detail, ik moet die DW-100 nog kopen, dus als ik die aan jou verkoop, zal dat ding bijna fonkelnieuw zijn. Ik moet enkel een paar blu ray discs branden. Als die DW-100 echter nog altijd noodzakelijk is bij de HG21, dan hou ik hem uiteraard.

Als ik de HG 10 verkoop vraag ik 550 euro's.

PS, wij hebben ook nog geen Full HD tv, ook bij ons groeit het geld niet op onze rug. Alles op zijn tijd dus...
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2008, 19:13

ben vandaag wat wezen rondkijken.

mijn oog is voorlopig gevallen op de Canon FS100
deze werkt met SD kaartjes.
prijs bij digicamshop.be is 309 euro
prijs bij fotokonijnberg.be is 289 (!)
16GB SD kaartje zit rond de 70 euro voor een fatsoenlijk

vind dit wel betaalbaar :-)

ps:
is idem als de FS10 en FS11 maar deze laatsten hebben al intern geheugen. (8GB en 16GB)
voor de nederlanders: garantie in NL is maar 12mnd. in BE is dit 24mnd !

over de aanbiedingen in dit topic zal ik ff nadenken ;)
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2008, 20:15

zo, net bestelling geplaatst, morgen afhalen :mrgreen:

Terug naar “Kletshoek”