Aangehouden met 200+... rijbewijs kwijt? dacht het niet...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Aangehouden met 200+... rijbewijs kwijt? dacht het niet...

28 nov 2008, 02:54

Dus ik kwam vandaag (was een uurtje of 22.30) vanuit A'dam richting Zaandam. Ik reed sinds ik vertrok gewoon de hele tijd 100km/u. Ik was nog maar zo een 5km verwijderd van huis dus ik dacht ik geef het laatste stukje ff een beetje gas.

Ik reed ongeveer zo een 200km/u langs diverse autos. Even later bij de stoplichten zat een man in een normale Ford station naar mij te zwaaien en probeerde hevig met gebaren iets duidelijk te maken. Gezien het donker was kon ik niet echt opmaken wat hij nou eigenlijk wilde. Ik dacht iets was met mijn lichten ofso waar hij me op probeerde te wijzen. Stoplichten sprongen op groen meteen 10sec later en ik reed gewoon weer door (meteen ook weer hard opgetrokken maar wel gewoon weer netjes 100km/u). Vervolgens kwam hij (kon me natuurlijk niet bijhouden in het begin) weer langs me rijden en stond weer hevig met zijn handen te zwaaien en te wijzen met z'n vingers. Nou ik dacht ik volg hem maar even om te kijken wat hij nou wil. Ik dacht nog steeds dat er iets mis met mijn MINI was.

Nou oke eenmaal ergens even aan de kant gestopt stapte hij uit en bleek het dus een agent te zijn! Zag ik gewoon helemaal niet + dat hij in zijn eigen normale auto zat (was dus geen undercover car). Hij was dan ook gewoon alleen en het was na zijn werk. Wel had hij gewoon zijn kleding nog aan.

Hij vroeg wel om mijn rijbewijs etc. die ik ook gewoon vervolgens gegeven heb. Kwam terug met het verhaal dat ALS hij me kon 'clocken' (weet niet hoe hij dit zou willen doen gezien hij in een normale auto zat) dat ik mijn rijbewijs natuurlijk kwijt was geweest. Ik scheurde dan ook met 200km/u langs hem een paar KM terug over de snelweg, maar tegen de tijd tot hij uberhaubt een beetje in de buurt bij mij kon komen stond ik al dus gewoon bij de stoplichten. Omdat hij niks kon bewijs blijkbaar ofso zei die van "wees voorzichtig" en mocht weer doorrijden. Verder gaf ie wel aan dat hij het netjes vond dat ik toch stopte... waar ik een beetje uit op maakte dat ik eigenlijk dus niet had hoeven stoppen gezien hij verder geen stopteken etc heeft gegeven en hij in zijn 'eigen' auto zat.

AAAAAAAAANYway
Om het verhaal maar af te ronden, weet iemand of een agent die geen dienst heeft je kan bekeuren of je rijbewijs kan afnemen als je te hard heb gereden?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Aangehouden met 200+... rijbewijs kwijt? dacht het niet.

28 nov 2008, 06:40

Hij kan je idd wel aanhouden als ie niet in dienst is mits hij zijn papieren kan laten zien en wellicht ook je rijbewijs afnemen maar lijkt me moeilijk voor hem om te bewijzen dat je te hard hebt gereden want dat kan door geen enkele meting bevestigd worden.
Hoogstens roekeloos gedrag of een andere overtreding lijkt me.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 07:31

Denk gelijk weer terug aan valentijnsdag 2008, ook op een haar na mijn bewijsje kwijt.
Soms hebben we gewoon geluk.

p.s. Je rijd toch wel voorzichtig he :wink:
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2008, 09:06

Pffffffff....je hebt weer heel veel geluk gehad :wink: Heb iets vergelijkbaars ook weleens meegemaakt op weg naar m'n werk. Was aan de late kant en reed 170 km/h waar 100 km/h is toegestaan (snelweg). Agent (ook op weg naar z'n werk) zat alleen in z'n donkerblauwe Golf en probeerde al kilometerslang dichterbij mij te komen. Eenmaal bij de stoplichten (afslag snelweg) reed hij me klem en kwam zwaar geirriteerd en dreigend op me af dat als hij in functie was geweest en samen met een collega dat ik m'n rijbewijs kwijt had geweest. Het bleef bij een waarschuwing.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Deeble
Enthousiast
Enthousiast

28 nov 2008, 09:26

Heeft de politie niet een soort "klikspaan" regeling ? Ze mogen je op dat moment niet aanhouden maar wel verklikken ?

Nu heb ik wel eens vroeger zoiets gehad met mijn overbuurman (politieagent) en mijn scootertje. Hij probeerde mij klem te rijden met zijn auto, maar ik hield me gewoon van de domme en ben gewoon doorgereden met het excuus dat ik dacht dat een of andere maniak me aan wilde rijden :mrgreen: Om een lang verhaal kort te maken, moest ik dus wel een paar dagen later mijn scooter naar het politiebureau brengen om op de rollerbank te zetten ( even afvoeren daarna weer opvoeren en vervolgens de rest van mijn scootertijdperk niet meer via de voorkant weggaan maar via de achterkant)

Wat ik me nog steeds afvraag of dit wel mag, zo buiten werktijd? Het is voor die man toch ook een keer tijd om te stoppen met werken?
Mini ! ....omdat het kan !
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

28 nov 2008, 09:52

Ambtseed, dus volgens mij kunnen ze je wel iets maken.
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 10:35

mini7benno schreef: p.s. Je rijd toch wel voorzichtig he :wink:
Altijd :()

Het was een vrij rechte stuk en perfect wegdek.. was laat en rustig ook.. :)
Sepp schreef:Pffffffff....je hebt weer heel veel geluk gehad :wink:

Eenmaal bij de stoplichten (afslag snelweg) reed hij me klem en kwam zwaar geirriteerd en dreigend op me af dat als hij in functie was geweest en samen met een collega dat ik m'n rijbewijs kwijt had geweest. Het bleef bij een waarschuwing.
Ja bij mij ook zwaaar geirriteerd en meteen dreigen en vragen om mijn rijbewijs zonder zich eerst te legimiteren. Hij reed me ook min of meer klem/moest hem wel volgen en vervolgens midden op de weg stoppen :s . 20meter was er gewoon een tankstation.. was zeker bang dat ik toch was doorgereden..

Maar toch denk ik dat ik niet had hoeven stoppen want aan het einde gaf hij aan dat hij het "netjes vond dat ik toch even stopte.."
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2008, 10:53

heb ook een keertje zo iets aan de hand gehad.

Heb die agent uitgelachen en om een bekeuring gevraagd, maar die kon die toen niet geven.

Heb een half jaar later wel een bekeuring van hem gehad want deze goede man was mijn auto niet vergeten :|

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 11:30

Ik heb het samen met m'n pa soortgelijk iets meegemaakt. Kwamen bij Roosendaal (ongeveer 5 km van huis) met redelijke snelheid voorbij een oprit. De agent reed op dat moment op de oprit om de snelweg op te gaan. In z'n uppie in z'n Opel Corsa politie-uitvoering.

Bij het stoplicht in Bergen op Zoom zat hij pas bij ons en moesten we aan de kant. Daar vertelde hij zo'n wazig verhaal: hij zou een collega laten komen, auto in beslag nemen (kon toen nog) rijbewijs invorderen, enzovoorts.

Toen m'n pa vroeg naar het bewijs van te hard rijden en het feit dat hij in z'n eentje in politie auto zat werd het ineens erg stil.

Uiteindelijk zei hij toen "Ja, maar ik mag je wel aan de kant zetten om te waarschuwen, blablabla" Toen hebben we de auto gestart en zijn we naar huis gereden. Nooit meer wat van gehoord. :s

Zitten redelijk rare figuren tussen zie je maar weer. Dus denizg, denk dat je er nooit meer iets van hoort. :wink:
Afbeelding
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 12:27

Je kan beter aangehouden worden voor snelheid dat een artikel 5.....
but enniewees....als ze willen kunnen ze je gewoon van de weg halen, met de opmerking, gevaar op de weg...

of die nu aan t werk is...of niet....hij heeft altijd de functie als agent...
zoals hierboven ook al gezegd....ambtseed....
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 13:30

Hij mag je aanhouden (dat mag jij ook), maar hij zal zich A) eerst moeten legitimeren en B) bij dergelijke groffe aantijgingen ook aantoonbaar moeten maken wat de gereden snelheid zou zijn. Hij kan wellicht een ambseed hebben, maar daarmee wordt je werkelijk vastgestelde snelheid niet vastgesteld.

Als hij zich kan legitimeren, nooit je eigen ligitimatie/rijbewijs afgeven. Iedereen kan zo'n apenpakkie aan doen :wink:

lucky BASTERD!!! :mrgreen:

marss
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 nov 2008, 13:50

Artikeltje 5 is altijd mogenlijk. Hij hoeft maar even de hufterlijn te bellen en je bent het bokje. Beleefdheid is altijd de beste aanpak :-)
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 15:06

@mr schreef: Beleefdheid is altijd de beste aanpak :-)
Jij begrijpt het :mrgreen:

Ik deed me heel onschuldig voor en verklaarde dat ik iets vreemds onder mijn motorkap hoorde en dat ik even wilde kijken of er iets was (door +200km/u te rijden :lol: :lol: )
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 15:46

daar zou je die marter wel het motorruimte uitblazen toch? of niet ?
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 16:10

WoK schreef:daar zou je die marter wel het motorruimte uitblazen toch? of niet ?
Juist :lachuh

Terug naar “Kletshoek”