Nu een nieuwe Mini aanschaffen.. Interessant?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Nu een nieuwe Mini aanschaffen.. Interessant?

04 dec 2008, 16:55

Aangezien ik zie dat links en rechts allerlei dealers met extra's gooien, prijzen verlagen... etc....
zou het wellicht ook interessant kunnen zijn om een nieuwe mini te kopen?

Als voorbeeld van diverse stunts bij dealers:

VW Wittebrug... VW uit voorraad... scooter kado :shock:
Renault..... Espace uit voorraad....... Twingo kado :s
Audi Alphen.... betaal voor een 1.4 TFSI.... en krijg een 1.8 FSI :lol:

dus..... als je dit zo leest dan moet er bij mini toch ook een potje te breken zijn?

Iemand hier al ervaring hiermee?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2008, 17:24

Volgens geven MINI-dealers niet heel veel weg
Auto's zijn zo leuk, ze worden toch we verkocht (denken ze waarschijnlijk) :roll:
Inruilen durven ze nu ook al niet meer want ze zijn te bang erop te verliezen.
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 18:52

las nogthans dat ze de productie langer dan normaal stilleggen tijdens de eindejaarsperiode

strakke acties anders !
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 18:53

Ik zie BMW zo 123 niet stunten
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 dec 2008, 20:34

@denizg
dat dacht ik van Audi ook niet. Ja nog niet zo lang geleden stond er nog een bericht dat er een enorme voorraad mini's staan... dus.... ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden. De combi eind jaar + de huidige crisis zou toch voor extra korting moeten kunnen zorgen... of betere inruil op de huidige.

een Cooper S JCW (1 jaar oud) voor een Cooper S Clubman... lijkt mij wel wat.

Afbeelding
Bsim67
Be Mini
Be Mini

04 dec 2008, 22:43

Ondanks alles is het ALTIJD interessant om een nieuwe MINI te kopen....... :mrgreen:
Compressed air is GREAT!!
horn
Be Mini
Be Mini

05 dec 2008, 06:02

zeker veel mogelijk. alleen verwacht ik geen 'algemene acties'. Maar als jij een nieuwe auto wil kopen, zou ik hem configureren en gewoon naar alle dealers mailen. Iedereen krijgt één kans om een scherpe prijs neer te leggen en de goedkoopste krijgt hem. Ik denk dat je versteld zult staan... 8)
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 dec 2008, 09:08

kstja0 schreef:Ja nog niet zo lang geleden stond er nog een bericht dat er een enorme voorraad mini's staan... dus.... ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden.
maar een MINI wordt toch pas geproduceerd als ie verkocht is? dus afgezien van showroom bestellingen hebben ze allemaal al een (heel blij) baasje.

Die foto's met parkeerterreinen vol met auto's kon je altijd al maken. Bij iedere fabriek staan er terreinen vol. maar ja, nu ineens springt de media erop met de boodschap "onverkochte auto's"

Beetje jammer dat de media eigenlijk nu zo'n recessie hype creeert. Daardoor raken we juist in een recessie; iedereen houdt ineens de hand op de knip terwijl er financieel voor die personen niks aan de hand is (gister ook nog een collega die eerst een nieuwe auto wilde kopen en nu alles ineens uitstelt obv wat hij in de krant leest/op tv ziet)

anyway, ik heb afgelopen week lekker een setje zwarte 18inch JCW R105 velgen besteld! aan mij zal het niet liggen :P
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

05 dec 2008, 11:03

Ik ben het volledig eens met Remco, de Media werkt veel te hard de recessie in de hand niet normaal... Terwijl er niets veranderd is, in tegen deel de benzine is zelfs een heel pak goedkoper geworden en de dollar kruipt omhoog. Als er een recessie was dan was die een dik jaar geleden toen je voor 1 eur 1,5 dollar kreeg of je nog hier in België 1.68 betaalde voor v-power. Nu betaal je hier voor V-power 1.225 ofzo.
Het enigste waar het nog slecht gaat zijn de beurzen.
Maar gewoon omdat er hier en daar een paar banken nood lijden is er op eens een recessie omdat zij toen verkeerde keuzes hebben gemaakt, waardoor iedereen denkt dat hij opeens minder verdient en meer moet uitgeven. Nee geloof me als er een ressecie was dan had ik nu geen Clubman S gekocht! :D
Afbeelding
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 12:00

Gisteren kreeg ik te horen van de buurman dat hij bij een of andere dealer is geweest die USA's verkoopt...
Bij n nieuwe kreeg die gewoon drekt 10k van de prijs af....
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

05 dec 2008, 12:16

Ja pas op, op mijne Clubman S maakt MINI ook zo'n 3K verlies :D
Als is er dan geen recessie, de schrik zit er wel wat in :D Voor aankoop geen erg natuurlijk maar voor verkoop :S
Afbeelding
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

05 dec 2008, 13:24

Zoals ik heb begrepen kopen de Mini dealers productieplaatsen in, dus niet op bestelling. Voordeel hiervan is dat een productieplaats pas definitief is als hij de lijn ingaat, dus kan hij tot op het laatste moment aangepast worden (als er een bestelling is). Anders wordt het een uitvoering samengesteld door de dealer, welke in de showroom komt te staan.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 dec 2008, 12:20

@Remco,

tuurlijk de media klopt de boel extra op.... en soms denk je.... wat is hier nu voor nieuws aan. Maar ik dacht aan een aankoop "tijdens" onze recessie... dus ben ik juist positief bezig. Persoonlijk merk ik er nog heel weinig van.
Tiswa schreef:Zoals ik heb begrepen kopen de Mini dealers productieplaatsen in, dus niet op bestelling. Voordeel hiervan is dat een productieplaats pas definitief is als hij de lijn ingaat, dus kan hij tot op het laatste moment aangepast worden (als er een bestelling is). Anders wordt het een uitvoering samengesteld door de dealer, welke in de showroom komt te staan.
klopt.... maar euh... als je niets verkoopt, dan draai je geen omzet en heb je dus enkel (vaste) lasten. Dus hoe dan ook..... geen verkoop... (oke... ook)geen voorraad.... maar ook geen geld in het laatje. Dan is de keus toch.... liever minder marge (en zelfs quite) maar wel verkoop?

Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 13:43

MINI verkopen met 40% gedaald. Als je daar als consument geen voordeel uit kan halen. :mrgreen:
Afbeelding
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 dec 2008, 14:36

CooperS-lightningblue schreef:MINI verkopen met 40% gedaald.
ehh "registraties" ipv "verkopen" :wink:
http://www.acea.be/images/uploads/files ... L-0811.pdf

dit is ook grappig trouwens:
http://www.acea.be/images/uploads/st/20 ... 090-07.pdf

het gemiddelde vermogen per geregistreerde auto. Verbazingwekkend dat Zwitserland/Zweden en Luxemburg de top 3 bezetten.

Terug naar “Kletshoek”