Smog-zone op A58 Tilburg

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Smog-zone op A58 Tilburg

25 apr 2009, 17:48

Zijn er hier ook members uit regio Tilburg die zich ook bont-en-blauw ergeren aan de proef met dynamische (*kuch*) snelheidslimieten bij Tilburg? Als de luchtverontreiniging (smog) te ernstig is, dan doen ze de snelheidslimiet omlaag.

Deze week zijn ze er mee van start gegaan. Het was stralend weer en het waaide ook stevig, dus je zou zeggen dat die wind zorgt voor minder smog, maar toch staat de limiet al de hele week op 80km/h.
En terwijl ze normaal nooit staan te controleren op dit traject, hebben ze er deze week al bijna dagelijks gestaan met de flitskast.

KASSA :|

Ik heb zelf geprobeerd om de 80-limiet aan te houden, maar op een compleet lege 3-baansweg is dat haast niet te doen!

Bij deze dus ook een waarschuwing voor iedereen die er binnenkort nog langs moet, want je hebt een grote kans dat ze staan te controleren!

EDIT: Even als toevoeging => http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=4060

Groet,
Friso
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 apr 2009, 18:18

Ik kom er zeer regelmatig langs, meestal op max snelheid van de lange bocht vanaf Moergestel. Maar een tijdje niet meer doen zo te lezen :?
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 apr 2009, 19:01

Berthil schreef:Ik kom er zeer regelmatig langs, meestal op max snelheid van de lange bocht vanaf Moergestel. Maar een tijdje niet meer doen zo te lezen :?
Ja ik rij het traject nu ook al zo'n 2 jaar en het was 1 van de weinige plekken waar je nog lekker door kan rijden...
Vooral dat stukje waar de A65 en A58 parallel aan elkaar lopen. Ik moet altijd dat stuk van de A65 hebben en dat is kaarsrecht en meestal helemaal leeg. Nu kan ik daar nogsteeds wel het gas intrappen, want er zijn geen mogelijkheden voor de polizei om er te gaan flitsen. :mrgreen:

Het is in ieder geval oppassen bij 37.8 , 40.3 en als je richting Breda rijdt na afslag Goirle/Tilburg-West waar de aarden geluidswal ophoudt bij hmp. 42.0. Dat zijn in ieder geval de standaard flitslocaties >)
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

25 apr 2009, 20:36

ik kwam er van de week ook een paar keer langs echt :s maar idd ze stonden vollop te flitsen dus je kan je er gerust aan houden, wel lekker met een vrachtwagen op je bumper :s

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
shopalicious
Be Mini
Be Mini

26 apr 2009, 22:51

Ik ga er 1x per week langs om naar school te gaan. Is me nu 4 jaar gelukt zonder bon, wilde ik graag zo houden!!! Bedankt voor de tip!
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2009, 23:04

Kom er ook wel eens langs, geef gewoon gas en als ik ze zie staan ff in de ankers. Daarna het gas er weer op. Dat ze maar eens gaan flitsen bij scholen en zo ipv op een lege weg.....
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2009, 23:07

Als die borden "uit" staan, kan je er dan gewoon met 120+ voorbij rijden of heb je dan ook een prent? Of werkt dit alleen icm die flitskastopstelling met dat busje? Beetje vaag allemaal. :?
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

26 apr 2009, 23:35

volgens mij telt als ze uit staan gewoon het standaart limiet van 120 maarja het is idd een beetje :s

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 apr 2009, 23:36

CooperS-lightningblue schreef:Als die borden "uit" staan, kan je er dan gewoon met 120+ voorbij rijden of heb je dan ook een prent? Of werkt dit alleen icm die flitskastopstelling met dat busje? Beetje vaag allemaal. :?
Er staan geen vaste flitskasten/trajectcontroles, maar alleen af en toe van die busjes en die stellen de snelheid in, die op dat moment geld op de grote borden.
Als die borden uitstaan mag je gewoon 120, maar ik gok dat ze er dan niet zullen staan... dan gaan er te weinig mensen op de bon :|

Terug naar “Kletshoek”