Slimme/mooie koop of totaal niet :S?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
hommetje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Slimme/mooie koop of totaal niet :S?

15 jun 2009, 22:04

Allen,

Al een lange tijd ben ik op zoek naar een Mini Cooper. Het is mijn eerste auto, dus ik heb niet een heel breed budget.

Nu heb ik via marktplaats een mooie mini cooper chili gevonden. Hij staat bij een autohandelaar.

Nou is mijn vraag aan jullie ervaren Mini bezitters of dit een beetje betrouwbaar is. Is een mini van 2001 met 95.000 op de teller nog een betrouwbare auto? De man vertelde me dat de mini geen distributieriem heeft maar een ketting, dus dat kon in iedergeval niet kapot gaan. Is het wijs om deze auto op een brug te gooien bij een garage of is dat niet eens de moeite waard? Het is een handelaar, dus een bovag garantie zit er niet in.

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven. Ik wil namelijk misschien wel te graag een mini cooper, dat de kans groot is dat ik een domme koop doe.

Alvast bedankt,

Gr,

Tom
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2009, 22:18

Hoi Tom,

Als jij je nu eerst even netjes voorstelt,dan komen de antwoorden van zelf :mrgreen:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
dix67
Enthousiast
Enthousiast

15 jun 2009, 22:22

Een mini kopen is nooit dom je moet alleen in het bezit zijn van een minivirus wil je er volledig plezier van hebben.
Elke auto die je koopt makeerd wel wat aan elk merk heeft wel wat .
Je moet gewoon een beetje geluk hebben met je aankoop en volop genieten van je mini doe ik in ieder geval wel.
Je kunt vragen of hij schade heeft gehad en kijken of hij zijn beurten heeft gehad bij een officele stealer.
Verder veel geluk Dick
Marcel Always Open
Cabrio-King

15 jun 2009, 22:44

Minis uit 2001 zijn wel van de eerste series en daar zijn veel problemen mee geweest. Omdat je niet bij een MINI Dealer koopt maar bij een handelaar zou ik dit niet aanraden, tenzij je een heel uitgebreide aankoopkeuring doet met een technisch kundig persoon... Sorry voor de 2001/2002 bezitters.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
hommetje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

15 jun 2009, 22:50

Sorry, wist niet dat dat gebruikelijk was. In het kort dan :)

Tom, 24 jaar en kom uit Groningen.
Werk als designer bij een groot internetbedrijf.
Ben veel actief op internet dus, alleen nog nooit actief geweest binnen een forum.
Gezien ik van mooie vormgeving hou, wil ik graag een Mini Cooper en niks anders. Waarschijnlijk ben ik nog lang niet z'n grote lieverhebber als de menigte hier, maar dat zal waarschijnlijk snel veranderen.

Hoop dat dit voldoende is..
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2009, 22:54

hommetje schreef:Sorry, wist niet dat dat gebruikelijk was. In het kort dan :)

Tom, 24 jaar en kom uit Groningen.
Werk als designer bij een groot internetbedrijf.
Ben veel actief op internet dus, alleen nog nooit actief geweest binnen een forum.
Gezien ik van mooie vormgeving hou, wil ik graag een Mini Cooper en niks anders. Waarschijnlijk ben ik nog lang niet z'n grote lieverhebber als de menigte hier, maar dat zal waarschijnlijk snel veranderen.

Hoop dat dit voldoende is..
Welkom Tom 8)

Je woont dus vlak bij mij in de buurt 8)
Waar staat die Mini dan,vlak in de buurt?
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
MaVaEe
Koeien-teller

15 jun 2009, 23:29

Ik zeg ook lekker laten staan en doorsparen voor een nieuwer model! 8)
Afbeelding
hommetje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 jun 2009, 09:32

Nee, hij staat in Brabant :) Dat maakt het er niet gemakklijker op....

Bij Verschuren auto's. Als je het zoekt in google staat hij bovenaan.
Marcel174
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 jun 2009, 12:50

Ha die had ik ook al gezien...

Ben ook nog een beetje zoeken en mij valt op dat de prijzen erg uiteen lopen.. Zo staan ze al op het net vanaf 8000euro tot dik boven de 10.000 voor hetzelfde type/bouwjaar..

Vind het dan zelf ook lastig zoeken.

Maar je woont in Groningen.. Duitsland misschien een optie? Liggen de prijzen lager.. Zelfs als je hierbij nog de BPM op telt.
hommetje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 jun 2009, 20:46

Marcel174 schreef:Ha die had ik ook al gezien...

Ben ook nog een beetje zoeken en mij valt op dat de prijzen erg uiteen lopen.. Zo staan ze al op het net vanaf 8000euro tot dik boven de 10.000 voor hetzelfde type/bouwjaar..

Vind het dan zelf ook lastig zoeken.

Maar je woont in Groningen.. Duitsland misschien een optie? Liggen de prijzen lager.. Zelfs als je hierbij nog de BPM op telt.
Duitsland heb ik ook al op gezocht, maar ik vond het persoonlijk nog wel tegen vallen. Ik heb gezocht via autoscout.de. In Duitsland ben je ook wel tegen de 9000 kwijt, als je een beetje Mini wilt hebben. Plus dan heb je nog de vraag hoe je dit gaat importeren.

BPM is volgens mij 800 euro erbij. Zit je uiteindelijk nog op 10.000. Daarvoor kun je in Nederland er ook wel 1 krijgen denk ik.
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 jun 2009, 20:48

Hoi hommetje,
waarom kijk je niet even bij spenki,een van onze sponsoren misschien kan hij je helpen :P

Terug naar “Kletshoek”