Ondanks dat ik nog niet zo lang actief ben op dit forum, wil ik toch het volgende krantenartikel met jullie delen.
Minister Eurlings heeft namelijk geweldig mooie plannen voor de belastingheffing voor personenvoertuigen in Nederland. Werkelijk waar een uitkomst op belastingen gebied. Weg met de BPM en weg met de wegenbelasting. Stop zo'n mooi GPS kastje in je auto en je betaald zoveel je rijd. Ideaal?
NEE! Vandaag stond er in de krant dat Minister Eurlings een wetsvoorstel heeft gedaan voor de beboeting als zo'n kastje het niet doet, of defecten vertoond. 18.500 Euro's of een half jaar gevangenisstraf als je kastje verkeerde signalen vertoond of defect is. Ook als dit buiten jouw schuld om is! Daarnaast, als je gaat rommelen met het kastje en ze ontdekken dat, dan kun je voor 4 jaar de bak in of een boete krijgen van 74.000 Euro.
Volgens Minister Eurlings is de berijder verantwoordelijk voor een goede werking van het kastje en daarom degene die gestraft (ja je leest het goed, je lijkt direct een crimineel in de ogen van de overheid) dient te worden.
Hier het bericht uit de Telegraaf:
GPS Kastje - Telegraaf
Ik ben het hier dus totaal niet mee eens, maar dat mag duidelijk zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over dit belachelijk wetsvoorstel van Minister Eurlings. Dit kan toch niet waar zijn dat de overheid voor Big Brother gaat spelen en je niet alleen via die belachelijke camera's langs de weg, maar ook via een GPS kastje in de gaten gaat houden?
Het belachelijk is nog wel, dat de buitenlandse toerist hiermee volledig ontzien wordt. En daar mogen wij voor opdraaien.
Graag jullie keuze in de Poll en een stukje commentaar..
Groet,
Willem Jan
Het kilometerkastje van Minister Eurlings!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het kilometerkastje van Minister Eurlings!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik mag hopen van niet, maar je weet het maar nooit hier in Nederland.
Ben van mening dat het al bizar is dat dit soort ideeen de revu passeren in de tweede kamer..
Ben van mening dat het al bizar is dat dit soort ideeen de revu passeren in de tweede kamer..
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Alleen al de gedachte dat de NL overheid iets innovatiefs bedenkt is al een grote fantasie op zich...
...dat dit innovatieve idee de automobilist (als standaard cashcow van de overheid) geld moet opleveren is even utopisch als vrede op aarde
En dat onze overheid voornamelijk denk in in straffen van misbruik ipv belonen van goed gedrag is ook niets nieuws...
De enige manier om minder autos op de weg te krijgen is zorgen dat er minder autos gaan rijden...straks staan we met zn allen in dezelfde file (ik kan straks immers niet later of vroeger gaan werken) alleen dan betalen we er nog meer voor...die paar mensen die in de ochtend vrijwillig in de file staan omdat ze naar oma moeten en strals een half uurtje later gaan, lossen het file probleem niet op..
Ik zie meer in een systeem waar de vervuiler / gebruiker / etc betaald...BMP en BTW eruit en de accijns op benzine flink omhoog...hoe meer je rijdt hoe meer je betaald...deze opbrengsten gebruiken om de infrastructuur te verbeteren en te investeren in alternatief vervoer (OV ed)
Al met al niets nieuws onder de zon dus
...dat dit innovatieve idee de automobilist (als standaard cashcow van de overheid) geld moet opleveren is even utopisch als vrede op aarde

En dat onze overheid voornamelijk denk in in straffen van misbruik ipv belonen van goed gedrag is ook niets nieuws...

De enige manier om minder autos op de weg te krijgen is zorgen dat er minder autos gaan rijden...straks staan we met zn allen in dezelfde file (ik kan straks immers niet later of vroeger gaan werken) alleen dan betalen we er nog meer voor...die paar mensen die in de ochtend vrijwillig in de file staan omdat ze naar oma moeten en strals een half uurtje later gaan, lossen het file probleem niet op..
Ik zie meer in een systeem waar de vervuiler / gebruiker / etc betaald...BMP en BTW eruit en de accijns op benzine flink omhoog...hoe meer je rijdt hoe meer je betaald...deze opbrengsten gebruiken om de infrastructuur te verbeteren en te investeren in alternatief vervoer (OV ed)
Al met al niets nieuws onder de zon dus

- maus105
- Bonkey
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat ik niet begrijp is dat ze zelf niet inzien dat dit pure waanzin is.
Belonen werkt wat mij betreft ook beter.
Ik werk in Utrecht en kwam laatst op een site terecht van filemijden, een organisatie die de verergering van files rondom Utrecht tegen wil gaan. Zeker nu ze daar met de weg bezig zijn.
Ze hebben daarvoor een aantal weken middels camera's auto's gescand op aanwezigheid en daarmee kentekens genoteerd. Alle kentekens die aan een bepaalde selectie voldoen, krijgen een mooie brief thuis gestuurd dat ze mee kunnen doen met de actie; het vermijden van de spits.
In ruil daarvoor bied de organisatie een vergoeding van 4 euro per dag, plus extra bonussen die je kunt verdienen als je bijvoorbeeld filemijder van de maand wordt (+200 euro).
Lijkt mij dat zoiets wel werkt, ik heb me dus ook aangemeld. Ik rijd iedere dag rondom Utrecht en kan als het moet thuis werken. Makkelijk verdiend dus en daarmee help ik de files (waar ik toch al zo'n hekel aan heb, wie niet?) verminderen.
Belonen werkt wat mij betreft ook beter.
Ik werk in Utrecht en kwam laatst op een site terecht van filemijden, een organisatie die de verergering van files rondom Utrecht tegen wil gaan. Zeker nu ze daar met de weg bezig zijn.
Ze hebben daarvoor een aantal weken middels camera's auto's gescand op aanwezigheid en daarmee kentekens genoteerd. Alle kentekens die aan een bepaalde selectie voldoen, krijgen een mooie brief thuis gestuurd dat ze mee kunnen doen met de actie; het vermijden van de spits.
In ruil daarvoor bied de organisatie een vergoeding van 4 euro per dag, plus extra bonussen die je kunt verdienen als je bijvoorbeeld filemijder van de maand wordt (+200 euro).
Lijkt mij dat zoiets wel werkt, ik heb me dus ook aangemeld. Ik rijd iedere dag rondom Utrecht en kan als het moet thuis werken. Makkelijk verdiend dus en daarmee help ik de files (waar ik toch al zo'n hekel aan heb, wie niet?) verminderen.
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
misschien een optie om een klassieke Mini te gaan rijden
van voor 1978
of een vette tweewieler
die zijn vrijgesteld.
maar aan de andere kant elke hobby kost geld
ik vindt trouwens wel dat als ik moet betalen per km,ook wil RIJDEN en niet alsnog (betaald ) in de file staan

of een vette tweewieler

maar aan de andere kant elke hobby kost geld

ik vindt trouwens wel dat als ik moet betalen per km,ook wil RIJDEN en niet alsnog (betaald ) in de file staan
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zucht
Daar in Den Haag denken ze veel te moeilijk
BPM weg
Wegenbelasting weg
Alles verrekenen in de brandstof prijs
U tankt u betaald.
u rijdt veel, dan tankt (en betaald) u veel
u heeft een onzuinige auto, dan tankt (en betaald) u veel
Snelweg of binnendoor maakt dan niet meer uit
Kastjes kunnen niet gesabotteerd worden
geen Fraude mogelijk (mits dit in heel Europa doorgevoerd wordt)
Eenvoudiger is niet mogelijk
En eerlijker dan dit kan ook niet!
De vervuiler betaald.
Wanneer zien ze dat nu eens in daar in Den Haag!
BPM weg
Wegenbelasting weg
U tankt u betaald.
De vervuiler betaald.

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Sja, alleen dan tankt de oostelijke regio alleen nog maar in DLD en de zuidelijke regio alleen nog maar in BEClubmenneke schreef:Zucht
BPM weg
Wegenbelasting weg
U tankt u betaald.
De vervuiler betaald.

- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
heel europa moet hetzelfde doen indeze.frankie schreef:Sja, alleen dan tankt de oostelijke regio alleen nog maar in DLD en de zuidelijke regio alleen nog maar in BEClubmenneke schreef:Zucht
BPM weg
Wegenbelasting weg
U tankt u betaald.
De vervuiler betaald.

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Het zou zo maar kunnen...
De dealers sluiten een deal met de overheid, kopen voor veel geld op waar je gereden hebt...kom je na een rondje ring bij de dealer, vervalt je garantieMaVaEe schreef:Zou je nou ook moeten betalen als je bijvoorbeeld op het circuit van zandvoort aan het knallen bent?

Het zou zo maar kunnen...

Onze sponsors