Voor kerst willen Mart en ik een Cobra walkie talkie setje vragen. Lijkt ons wel handig met 2 MINI's en tijdens ritten. Nu zijn de topics over dit onderwerp al vrij oud.
Wie kan me iets meer vertellen over welke we moeten hebben?
Hoe zit het met het gebruik in de auto? Headset verplicht of niet?
Is Carl nog steeds instaat deze voor een mooie prijs te leveren?
Welke Cobra walkie talkie?
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ik zou er een auto-lader (12Volt) bij bestellen indien mogelijk. Het nadeel van sommige wt'tjes is dat ze alleen op accupack werken en als dat leeg is heb je niks. Als deze WT het ook op batterijen doet, kun je in elke supermarkt/benzinepomp een paar batterijen kopen en ben je weer "in de lucht".
ik heb een WT van Motorola genomen nadat mijn eerdere budget wt's het al snel begaven. Slechte accu bij die budgetdingen, ook slecht bereik en vaak dat je bepaalde mensen niet hoort.
Cobra zijn nog beter, maar niet vaak in de winkels te verkrijgen. forumgebruiker Carl heeft een electronicashop dus wie weet kan hij wel wat aanbevelen.
Een WT wordt beschouwd als veiligheidsverhogend en is dus toegestaan in tegenstelling tot een telefoon. Niet alle agenten zijn daarvan dezelfde mening toegedaan, dus je loopt toch nog een risico.
Zoals bij alles, in gevaarlijke situaties moet je alleen maar sturen en remmen en helemaal niets anders doen dus geen WT'tje bedienen, geen navigatie kijken en geen krant lezen. Dus volgens het kapstokartikel 5 kun je altijd nog een bekeuring krijgen.
ik heb een WT van Motorola genomen nadat mijn eerdere budget wt's het al snel begaven. Slechte accu bij die budgetdingen, ook slecht bereik en vaak dat je bepaalde mensen niet hoort.
Cobra zijn nog beter, maar niet vaak in de winkels te verkrijgen. forumgebruiker Carl heeft een electronicashop dus wie weet kan hij wel wat aanbevelen.
Een WT wordt beschouwd als veiligheidsverhogend en is dus toegestaan in tegenstelling tot een telefoon. Niet alle agenten zijn daarvan dezelfde mening toegedaan, dus je loopt toch nog een risico.
Zoals bij alles, in gevaarlijke situaties moet je alleen maar sturen en remmen en helemaal niets anders doen dus geen WT'tje bedienen, geen navigatie kijken en geen krant lezen. Dus volgens het kapstokartikel 5 kun je altijd nog een bekeuring krijgen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij hebben de 975 (opvolger van de MT 800) Cobra portofoon.
Bijvoorbeeld hierte koop.
In het Wetsartikel Mobiel bellen staat
"Onder mobiele telefoon wordt verstaan een apparaat dat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten."
Portofoons vallen hier dus NIET onder! Gebruik is dus toegestaan. Zal echter vrij zeker een pittige discussie opleveren. Kopietje van de zinsnede dat portofoons wel mogen ligt standaard in mijn hanschoenenvakje.
En zoals Marcel al aangeeft. Artikel 5 is een leuke kapstok om je alsnog een prent aan te smeren.
Bijvoorbeeld hierte koop.
In het Wetsartikel Mobiel bellen staat
"Onder mobiele telefoon wordt verstaan een apparaat dat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten."
Portofoons vallen hier dus NIET onder! Gebruik is dus toegestaan. Zal echter vrij zeker een pittige discussie opleveren. Kopietje van de zinsnede dat portofoons wel mogen ligt standaard in mijn hanschoenenvakje.
En zoals Marcel al aangeeft. Artikel 5 is een leuke kapstok om je alsnog een prent aan te smeren.
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
wat op zich al handig is in de grotere ritten: iemand met een range-extender die in het midden rijd.. soms kun je elkaar al niet eens verstaan als we een beetje uit elkaar rijden
Ik gebruik zelf twee oude beestjes van Motorola, maar denk dat ik toch ergens eens aan nieuwe toe ben.
Deze hebben volgens het boekje een bereik van 3km, maar na 1 km is het al snel gedaan...
heb je een goedkoop adressie voor me?MaVaEe schreef:Ohjee als jij ook al aan het lulijzer gaat dan mag ik de volgende keer wel wat meer batterijen meenemen om het allemaal aan te kunnen horen!
Eigenlijk moet iedereen hier gewoon een 27MC "bakkie" nemen met zon 1,5m antenne op zn dak...

wat op zich al handig is in de grotere ritten: iemand met een range-extender die in het midden rijd.. soms kun je elkaar al niet eens verstaan als we een beetje uit elkaar rijden

Ik gebruik zelf twee oude beestjes van Motorola, maar denk dat ik toch ergens eens aan nieuwe toe ben.
Deze hebben volgens het boekje een bereik van 3km, maar na 1 km is het al snel gedaan...

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Met goede batterijen doe je ook veel langer als dat oplaadbare spul.
Ik heb er nu al ruim 6 jaar plezier van.
Helemaal mee eens.Berthil schreef:Aangezien bijna iedereen een Cobra heeft is het inderdaad raadzaam een Cobra te nemen. Soms is het duidelijk te horen als iemand een ander merk heeft. Het kraakt meer en/of het is een stuk zachter.

Met goede batterijen doe je ook veel langer als dat oplaadbare spul.
Ik heb er nu al ruim 6 jaar plezier van.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
wij hebben de 975 ook al wat jaren.
ze zijn toendertijd opgehaald in de De Meern bij de portofoonwinkel voor 59,00
er zit een oplaadstation bij met standaard (2x) 4x AAA oplaadbare batterijen (dat scheelt elke keer de batt. eruit te halen)
(er kunnen altijd gewone AAA batterijen in voor noodgevallen)
nu heb je ze ook voor 64,00 met PTT headsetje (oortje)
http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... ortjes.htm

ze zijn toendertijd opgehaald in de De Meern bij de portofoonwinkel voor 59,00
er zit een oplaadstation bij met standaard (2x) 4x AAA oplaadbare batterijen (dat scheelt elke keer de batt. eruit te halen)
(er kunnen altijd gewone AAA batterijen in voor noodgevallen)
nu heb je ze ook voor 64,00 met PTT headsetje (oortje)
http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... ortjes.htm

Onze sponsors