Nou sinds 1 oktober 2006 is het dan EINDELIJK zover. Het oude Nederlandse roze papiertje wordt vervangen door een pasje op creditcard formaat. Lekker makkelijk en niet makkelijk stuk. (mijn eigen rijbewijs zat na nog geen jaar alleen nog maar vast met een goed stuk gaffer-tape.)
Goed ik helemaal enthousiast bellen met het gemeentehuis, wat blijkt. Het kost me niet alleen €50,- om het rijbewijs om te wisselen er zit ook nog een wachttijd van 5 dagen bij!!
wat een geldklopperij weer. Ik loop nog wel eventjes met mn oude vodje rond, al kan ik daar niet meer mee aan komen zetten als ik de boosdoener ben tijdens een controle...
iDD
Het nieuwe rijbewijs (overheid = afzetters)
- iDarkDesign
- Transformer
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
De overheid moet ergens wat geld vandaan zien te toveren. En dat doen ze met dat soort fratsen. Het is overigens wel beter dat het een pasje van plastic wordt, want mocht je rijbewijs een keer nat worden of iets dergelijk is het niet meer onbruikbaar.
In al die tijd dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik maar 1 keer gevraagd om mijn rijbewijs te laten zien. Dus dat "nieuwe"rijbewijs" duw ik wel tussen mijn bankpasje en andere pasjes ....
In al die tijd dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik maar 1 keer gevraagd om mijn rijbewijs te laten zien. Dus dat "nieuwe"rijbewijs" duw ik wel tussen mijn bankpasje en andere pasjes ....
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Grijze achtergrond, twee oren, recht van voren genomen, niet lachen.
De prijs is afhankelijk van de gemeente waar dat je woont. Als je nog ergens oude pasfoto's hebt liggen zijn ze ongetwijfeld niet goed. De normen miv 1-10 zijn streng bijgesteld. O ja kleur moet. Niet zweten want als je een glimkop hebt worden ze ook afgekeurd ivm reflectie. Ze kunnen dan niet gescand worden bv op Schiphol.
Dark-Design voor 40 euri extra een spoedaanvraag. Heb je 'm morgen in je kontzak

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Het maakt niet uit of je rijbewijs verlopen is. Je kunt gewoon een nieuwe aanvragen. Inderdaad 5 werkdagen. Neem een juiste pasfoto mee.Blont-007 schreef:Kun je gewoon een nieuw rijbewijs halen?of moet eerst je oude verlopen zijn? Anders wacht ik ook niet, wel handig zo'n pasje.
Grijze achtergrond, twee oren, recht van voren genomen, niet lachen.
De prijs is afhankelijk van de gemeente waar dat je woont. Als je nog ergens oude pasfoto's hebt liggen zijn ze ongetwijfeld niet goed. De normen miv 1-10 zijn streng bijgesteld. O ja kleur moet. Niet zweten want als je een glimkop hebt worden ze ook afgekeurd ivm reflectie. Ze kunnen dan niet gescand worden bv op Schiphol.
Dark-Design voor 40 euri extra een spoedaanvraag. Heb je 'm morgen in je kontzak

Laatst gewijzigd door Pretty Cooper op 04 okt 2006, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Van papier (36 euro) naar plastic (50 euro), vind het nog wel meevallen met de prijs als je het vergelijkt, ze hadden het zo hoger kunnen maken onder de smoes "ja maar platsic is duur" ofzo...

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Pasje lijkt mij ideaal, maar ik heb nog nooit mijn rijbewijs hoeven laten zien. Ik hou nog wel even dit papiertje met die oude rotfoto.
Identiteitsbewijs in creditcard-formaat is mijn volgende projectje bij het gemeentehuis. Das wel verrekte handig
Identiteitsbewijs in creditcard-formaat is mijn volgende projectje bij het gemeentehuis. Das wel verrekte handig

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors