Van je bekeuring afkomen?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Van je bekeuring afkomen?

06 nov 2006, 19:43

Ik las onderstaand in een forum:
Of het zal werken vraag ik me af, het is natuurlijk wel te proberen...
Doe er je voordeel mee.

Een alternatief om bekeuringen uit te stellen of ongeldig te laten maken.

Beste automobilist/berijder, zo langzamerhand wordt de mensheid een beetje moe en flauw van al die onzin boetes! Voor 4 km te snel op een totaal verlaten weg, € 27,00. Ook bij zogenaamde wegwerkzaamheden, waar geen wegwerker te zien is, zeker niet op zondag, wordt er lustig op los geflitst. Vind u ook niet dat de politie eens meer moet doen aan echte criminaliteit i.p.v. alleen maar te 'collecteren' voor de kerstgratificatie of de schatkist? Er is een mogelijkheid om hier actie tegen te voeren, maar die werkt alleen als we er allemaal aan mee doen. Dus geef deze informatie door aan iedereen die je kent! Ook als je nu even geen bekeuring hebt gekregen, want zeer waarschijnlijk ben je binnenkort toch weer de klos.

Er worden meer dan 7 miljoen bekeuringen per jaar uitgedeeld en dat worden er elk jaar meer. Wat te doen om deze "melkkoe" een halt toe te roepen? Als je een bekeuring krijgt, tegenwoordig heet dat een "beschikking", dan kun je hiertegen in beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de beschikking. Maak een kopie van de beschikking en doe er een simpel briefje bij.

Aan de Officier van Justitie te ..............

Bijgaand een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid en/of overtreding die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Daarom kom ik tegen deze beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrappoort van de betrokken meetapparatuur zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet,

..............

De officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur geijkt en goed is en moet dus een kopie van het ijkrapport toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over de ijkdatum heen is, en dat gebeurt regelmatig, dan heb je geluk en is de boete niet geldig en onterecht uitgereikt. Maar wat belangrijker is, is dat als iedereen op deze manier protesteert, ongeacht de geldigheid van de boete, het openbaar ministerie compleet vastloopt in de administratie hiervan. Men kan dan de miljoenen bezwaarschriften niet meer tijdig verwerken. Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weer in te zetten voor echt belangrijk werk. Kunnen we misschien eindelijk weer eens 's avonds veilig over straat lopen of aangifte doen van echt strafbare feiten met het idee dat er een kans bestaat dat een zaak ook wordt opgelost.

P.S. Als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je de bekeuring voorlopig niet te betalen. Dat wordt in de brief van de Officier van Justitie ook nog eens bevestigd.

Zegt het voort, zegt het voort .....
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 19:54

Ik geef toe dat die boetes van onder de 10 km/h te hard een beetje te ver gaan, maar ja ze moeten ergens een grens trekken. Als ze de toegestane snelheid naar 60 zouden verhogen gaat iedereen 70 rijden....

Maar inderdaad op een lege weg om 03:10 in de ochtend en dan met 4 km/h te hard (wat na correctie is!) een boete krijgen is behoorlijk kansloos.

Ach ja, van mij mogen ze weg die boetes onder de 10 km/h, maar ik snap dat ze er zijn.
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 20:04

Ik pleit voor geen snelheid limiet :mrgreen: Welke politieke party is hiervoor? :roll:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 20:10

Hans schreef:Ik pleit voor geen snelheid limiet :mrgreen: Welke politieke party is hiervoor? :roll:
Oei, dan doe ik mee! Gewoon net als Duitsland, waar het moet een limiet, waar het niet nodig is limiet-loos!
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 20:13

is het niet zo dat de boete die je krijgt al een minnelijke schikking is ? als je deze dan aanvecht, en blijkt dat alles wel in orde is, dit voor de politierechtbank komt, en je die kosten ook nog eens moet dragen ?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 20:15

snans schreef:is het niet zo dat de boete die je krijgt al een minnelijke schikking is ? als je deze dan aanvecht, en blijkt dat alles wel in orde is, dit voor de politierechtbank komt, en je die kosten ook nog eens moet dragen ?
Ja maar het klopt wel dat er momenten in een jaar zijn dat de politie het zo druk heeft met het verwerken van boetes en de brieven van mensen dat ze in beroep gaan dat ze de gestelde termijn overschrijden, waardoor de boete "vervalt".
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 nov 2006, 20:47

Hans schreef:Ik pleit voor geen snelheid limiet :mrgreen: Welke politieke party is hiervoor? :roll:
Groep Wilders (Partij voor de Vrijheid) schreef:- Meer wegen, prioriteit bij knelpunten;
- Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles;
- Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en ’s nachts (Go Geert!).
Go Geert! volgens Autoblog.nl
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 20:56

Als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je de bekeuring voorlopig niet te betalen. Dat wordt in de brief van de Officier van Justitie ook nog eens bevestigd.
Dit is niet juist. Het betreft hier een wet Mulder en deze dient eerst betaalt te worden voordat het verzoekschrift in behandeling wordt genomen. Dus eerst innen ze het geld en daarna beslissen ze of je het terug krijgt. Dit staat tevens ook nog achter op de bekeuring die je van het cjib binnen krijgt onder punt 3. beroep bij de kantonrechter. Wanneer je de bekeuring niet betaalt en toch een bezwaarschrift in dient wordt het gewoon verhoogd en wordt het bezwaar niet in behandeling genomen.
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 nov 2006, 21:00

Wat een gelul zeg, betaal gewoon die boete, take it as a man!!!! Dat gejammer elke keer met "die onzin boetes". Wat willen wel nou in dit land? Wees blij dat je zo'n lage boete krijgt, dat je dat durft te vertellen op dit forum!!! :lol:

Ik rijdt best vaak te hard, en soms ook wel veel te hard, in twee jaar tijd 1 bon. Gewoon verdiend en te hard is te hard, er moet ergens een grens zijn. Pakkans is echt heel klein te noemen in Holland en als je zorgt dat je rond de 50 te hard gaat mag je je rijbewijs nog lekker houden.

Wint, volgens mij zit je op een verkeerde site....tuftuf club is misschien meer in jouw straatje.
Laatst gewijzigd door blackmamba op 06 nov 2006, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 21:04

helemaal mee eens. Je doet het uiteindelijk zelf allemaal.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

In de 6 jaar dat ik me rijbewijs heb, kreeg ik voor in totaal voor 234 euro aan bekeuringen. Dat valt mee. Dit is dus 39 euro per jaar. Valt reuze mee. Mij hoor je dus ook niet over een bezwaarschrift in dienen. Meestal als ik ze krijg is het ook terecht :wink:
Zoals laatste keer 28 km te hard na correctie :?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Zo doe ik het ook. Als ik echt wil knallen ga ik naar het circuit of Duitse Autobahn, voor de rest binnen de 50 km/h te hard blijven. Wees blij dat we hier nog geen puntensysteem hebben (voor wat oudere chauffeurs :) ).
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 21:59

Laatst zijn wij ook in beroep gegaan tegen een parkeerboete terwijl we aan het verhuizen waren. Vond het zo lullig dat ik had besloten om het voor te laten komen. Kijken hoe ver ze willen gaan voor 50 euries... Een rechter, een griffier en een officier van Justitie kosten heel wat meer dan 50 euro. Heb het geld keurig teruggestort gekregen.

Een zoete overwinning.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 18:16

blackmamba schreef:Wat een gelul zeg, betaal gewoon die boete, take it as a man!!!! Dat gejammer elke keer met "die onzin boetes". Wat willen wel nou in dit land? Wees blij dat je zo'n lage boete krijgt, dat je dat durft te vertellen op dit forum!!! :lol:

Ik rijdt best vaak te hard, en soms ook wel veel te hard, in twee jaar tijd 1 bon. Gewoon verdiend en te hard is te hard, er moet ergens een grens zijn. Pakkans is echt heel klein te noemen in Holland en als je zorgt dat je rond de 50 te hard gaat mag je je rijbewijs nog lekker houden.

Wint, volgens mij zit je op een verkeerde site....tuftuf club is misschien meer in jouw straatje.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal Blackmambo,
Ik copieër dit bericht van een ander forum, ik zeg ook:
Wint schreef: Doe er je voordeel mee.
Je mag dus zelf bepalen wat je ermee doet (het zal me verder ook een zorg zijn als jij overal akkoord mee gaat, en overal mee in stemt).
Over boetes van € 27,- moet je inderdaad niet moeilijk doen, maar ik ben het dus wel met dit stukje eens dat je niet overal zomaar akkoord mee hoeft te gaan.

Over dat stukje wat je zegt over de Tuf-Tuf club...., ik daag je uit op 19 november, dan zullen we eens kijken wat Tuf-Tuf is....

8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2006, 02:15

Vriend van me is bezig met zijn bezwaarschrift. Ze hebben hem aangehouden na een kleine lasergun actie (550meter). Betreft de bekeuring zéér terecht. Hij mocht 100km/u, de meter bleef steken op 121!
Echter kreeg de agent het voor elkaar om de verkeerde voornaam over te schrijven van zijn rijbewijs. Wacht met spanning af wat hij van zijn bezwaarschrift gaat maken.
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”