zal ik het doen?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
!Xabbu
Nieuw Lid
Nieuw Lid

zal ik het doen?

28 dec 2005, 16:37

Hoi allemaal,

Ik ga eindelijke mijn stilo abarth van de hand doen. Het is een prachtige auto, rijd fantastisch (170 pk :lol: :P ) en is volledig uitgerust maar na 3 jaar en ongeveer 75 (lage schatting) bezoeken aan de garage :mad: :evil: :cry: later ben ik het zat. Bijna alles wat aan een auto kapot kan gaan is kapot gegaan.

Ik zit nu te kijken naar een nieuwe mini cooper S. Ik heb al een testrit gemaakt en het rijdt fantastisch maar ik heb op het internet gelezen dat in Engeland de nieuwe mini bij de 10 slechtste auto's staat. :cry: :shock:

Hoe is jullie ervaring qua problemen?
Ik wil namelijk niet weer 3 jaar lang minimaal 2 keer per maand bij de dealer staan.
Yvon
Wingman
Contacteer:

28 dec 2005, 17:59

En dat ga je vragen aan allemaal mini-enthousiastelingen? :mrgreen:

Mijn antwoord: JA!!! (maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :X )

Zelf heb ik 1,5 jaar geleden mijn Opel Corsa ingeruild voor een mini Cooper. Was de beste keuze ooit. Naast een erg goede auto (en goede dealer, maar da's natuurlijk een persoonlijke ervaring) heb ik meteen een hele familie erbij gekregen :D dansen

Laatste is natuurlijk 'bijzaak' maar maakt het mini-rijden nog leuker. Vind het erg leuk om mijn passie te delen. 8) En zeg nou zelf, bij welk automerk wordt je onderweg begroet omdat je in dezelfde merk rondrijdt ? (mini-rijders groeten elkaar :) )

Laat ff weten wat je beslissing is (ben stiknieuwsgierig) :D
Afbeelding

Volledig MINI minded!

28 dec 2005, 19:23

De mini's na de facelift (2004) zijn nog een stuk beter geworden.. eigenlijk nooit problemen meegehad, heb nu mijn 2e mini alweer (bijelkaar al meer dan 90000km meegereden) en deze is zelfs helemaal rammel vrij :shock: (nog wel) en die paar keer dat je dan toch in de garage staat voor iets kleins.. dat weegt niet op tegen de hoeveelheid fun wat je eruithaald! :mrgreen:
succes met je keuze (lijkt mij niet zo moeilijk :D )
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2005, 19:33

Ga maar eens proefrijden en je bent meteen verkocht :lol:

GR.werner
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 dec 2005, 19:44

Hoi Xabbu,

Die MINI is een geweldige auto. Natuurlijk komt het wel eens voor dat er eens wat kapot gaat. Zelf heb ik mijn Cooper S van 163 naar 250 pk gebracht met allerlei wijzigingen en er is nog nooit een grote reparatie nodig geweest (ik heb een 2003). Ook nooit problemen gehad met een dealer, toen er nog garantie op zat is altijd alles heel netjes gemaakt, allemaal kleine dingetjes overigens. Je leest wel eens over een pechvogel op mini2.com, maar eigenlijk heel weinig voor zo'n grote website met zoveel gebruikers. Nergens krijg je zo'n geweldige auto en zo'n leuke community, gewoon doen dus :)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2005, 22:10

Er is maar 1 optie: Fiat eruit, Mini erin!!! :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2005, 22:13

Ik, als Skoda Fabia rijder, kan je alleen maar ??n tip geven:

Kopen die Cooper S en die Sitlo eruit :lol: !!!

(er gaat een wereld voor je open)

(oh ja...... ik ga je voorbeeld dan volgen.....) :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2005, 12:26

Nadat ik ongeveer een NewMINI aan reparatiekosten verspijkerd had aan mijn classic mini's. En er eigenlijk altijd over gehad had een NewMINI te willen bezitten. Hebben wij in april 2004 besloten een MINI te bestellen. Sinds Juni 2004 rijden wij erin (Zie draadje PW op dit forum) en zijn zelfs buiten de oliebeurt, nog nooit naar de dealer terug hoeven gaan!

Ja vrijdag gaan we weer eens een keer om een proefrit te maken in een Cabrio en een CooperS, omdat de plannen er zijn WEER een MINI te nemen (maar dan een ietsjes andere)

Suc6 met je beslissing, en.......... lees maar eens rustig door dit forum om info te vergaren.

Ciao
conrad
One wheel wonder
One wheel wonder

29 dec 2005, 19:32

Als kersverse MINI-rijder (sinds 10/12/05) geniet ik elke dag - elk uur - elke minuut wanneer ik naar mijn MINI kijk of als ik ermee rij. The MINI is a thing of beauty and a joy forever.

Ik heb al veel mensen horen klagen over hun Fiat.
See you in Zolder
Racing Green
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 dec 2005, 11:12

Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 dec 2005, 13:30

@!Xabbu: Ik heb hiervoor net als Sleefje een Opel Corsa gereden uit 2002. Nieuw gekocht en 100.000 km mee gereden binnen 3 jaar. Hoewel het toch ook echt niet de budget uitvoering was (Sport 1.4 16V met diverse opties van huistuner Irmscher en 16 inch velgen) heb ik toch de meest vreemde problemen met die auto gehad. Bijvoorbeeld telkens electrische storingen, kapotte bobine waardoor de auto rot liep en niet meer boven de 50 km/h was te krijgen, een keer de volledige schakelpook los in m'n hand tijdens het rijden (stangmechanisme afgebroken), alles wat maar met computermodules te maken heeft vervangen door niet op te lossen storingen. Uit vertrouwensverlies t.o.v. de kwaliteit van de auto heb ik hem ingeruild op een Mini Cooper. Overigens de Opel dealer was wel goed. Ook op zo'n Opeltje heb je 2 jaar garantie en de dealer heeft alles op de bobine na kostenloos gerepareerd al die tijd. Met m'n Mini uit 2002 waar ik nu 8 maanden mee rijd en al zelf al weer 27.000 km op weggetikt hebt en net een grote onderhoudsbeurt (km-stand 52.000) nog geen gekke dingen gehad al die tijd. OK, nieuwe voorruit vanwege een flinke kei erop maar dat had bij elke auto gebeurd. Verder een rammelte in het dashboard waar ze a.s. maandag naar gaan kijken en that's it. Geen gekke verrassingen dus :D Ik heb dus een auto uit hetzelfde bouwjaar teruggekocht waar tot nu toe nooit wat mee is.
Ik kan je een nieuwe Mini dus zonder gevoelens van twijfel aanbevelen.
En... dat MINI gevoel he??? Da's een verslaving hoor!! Doen!!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
!Xabbu
Nieuw Lid
Nieuw Lid

31 dec 2005, 04:48

Bedankt voor jullie reacties.

Ik was laat met mijn vraag want de deal moest voor het einde van het jaar rond zijn (auto van de zaak in combinatie met belastingen)

Maar jullie reacties hebben me over de streep getrokken:
ik vanmiddag mijn mini cooper s gekocht. :lol: 8)
Een space blue Checkmate met als opties visability pakket en harman kardon audio.

En nu maar wachten. Ze verwachten hem EIND APRIL :cry:

Nog 4 maanden hopen dat mijn stilo niet uit elkaar valt. (ik zal mijn selespeed pokie wel missen :( want dat reed toch wel relaxed)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2005, 09:43

Ha die !Xabbu,

Ik zie dat het nachtwerk is geworden bij de dealer? (het tijdstip van je posting?) :lol:

GEFELICITEERD!! met deze geweldige afsluiting van 2005 en natuurlijk uitkijken naar een mooi MINI-rijk 2006! 8)

Geweldige keuze heb je gemaakt. Echt een wereldse auto zoals je 'm laat komen met een aantal heerlijke opties!!!

:)) dansen

Tot in 2006!!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
conrad
One wheel wonder
One wheel wonder

31 dec 2005, 09:44

Goeie keuze maat. :D

Welkom in de Checkmate-club. :P

Best wishes and good luck with the MINI. :mrgreen:

Conrad
See you in Zolder
Yvon
Wingman
Contacteer:

31 dec 2005, 10:12

:))

Kijk dat zijn berichten!

Gefeliciteerd met je keuze!

We zijn erg benieuwd, dus eind april een paar pica's (beter nog, kom naar een meet!) :mrgreen:

Sterkte met wachten, we weten hoe het aanvoelt :wink:
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”