Potentiële koper uit... Portugal

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Potentiële koper uit... Portugal

23 apr 2012, 11:54

Ik ben zojuist voor de tweede keer gebeld door iemand die geïnteresseerd is in m'n auto, vorige week had ik 'm ook al aan de lijn. Hij biedt iets onder de vraagprijs, maar wel een prijs waar ik genoegen mee neem.

Hij spreekt duits, maar niet veel beter dan mij! :lol:
Ik heb hem dus gezegd mij een email te sturen, dat is makkelijker.

Enfin, ook door de telefoon gaf hij aan dat hij dat eerst een kopie van de Fahrzeugbrief wilt hebben. Voor mezelf heb ik iig besloten dat als ik dat doe eerst deze met PS te bewerken met een half transparante tekst erdoorheen dat het een kopie betreft.
Identieficatienummers zal ik dan ook onleesbaar maken.

Vooraf een aanbetaling en bij afhalen heeft de vrachtwagenchauffeur rest van geld bij zich. In ieder geval wordt er eerst betaald en dan kun je van mij de auto opladen.

Ik heb inmiddels een email ontvangen:
Telefonnummer: +351937080718
E-Mail-Adresse:[email protected]

conceptmobile , lda hat folgende Nachricht geschrieben:
Sehr geehrte Damen und Herren, ich interessiere mich für Ihr Angebot. Bitte kontaktieren Sie mich. Mit freundlichen Grüßen I `am the portuguiser for your mini, please sende me your data ban, name der bank, iban , swift bic, you name, and I`ll send you a signal and a contract for the car, and this week is the truck , with the rest of the money. thank you very much

Bovenstaand is een ander telefoonnummer dan welke hij gebruikte toen hij mij belde.
Op http://www.conceptmobile.pt zie ik bij contact hetzelfde nummer staan als dat hij gebruikte.
Verder zag ik dat de prijzen van Clubman occasions veel hoger liggen dan de duitse prijzen... dus eigenlijk niet gek dat een handelaar over de grens gaat kijken... echter ik wil niet geflest worden.
Kan het kwaad als iemand mijn rekeningnummer weet, bij mijn weten niet...

Hoe denken jullie hierover?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 12:33

Als jij b etaald wordt met zwart geld is dat niet jou probleem. Laten aanbetalen en de rest cash lijkt me prima, zolang jij de kans krijgt het geld te kunnen laten controleren op echtheid. Met jou bankgegevens kunnen ze niks, behalve geld naar je overmaken.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2012, 12:37

Precies! Ik heb net de vereniging van NL'ers in Portugal gebeld en het blijkt inderdaad dat auto's daar veel duurder zijn.
Als ze auto komen halen doe ik dat niet voor mijn deur en inderdaad een apparaat die op echtheid kan controleren.

Nu nog een grote kerel die naast mij staat... Rob? 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 12:38

ik ben niet zo groot... :lol:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

23 apr 2012, 12:46

ik doe altijd met auto's die over de grens gaan voor export alleen contante betaling.
en bij aanbetaling via de bank haal ik het gestorte bedrag er gelijk af of zet ik over op een andere rekening.
je kan gerust bij je thuis afspreken alleen zorg dat je niet alleen bent zeker als je de mensen niet kent.
en even een geld apparaat of een safescan stift aanschaffen of lenen om het geld te controleren.

succes
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 14:57

Domeininfo seems legit... :wink:

Data de registo / Creation Date (dd/mm/yyyy): 23/10/2006
Data de expira��o / Expiration Date (dd/mm/yyyy): 22/10/2012
Estado / Status: ACTIVE

Titular / Registrant
Conceptmobile - Com�rcio de Autom�veis Lda
Estrada de F�tima N�14
Vale de Our�m
2495-036 S�o Mamede
Email: @sapo.pt
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 15:02

Let OP!!

Ik kreeg ook zo'n aanbod van iemand die de MINI wilde hebben en het geld over wilde maken enzo. De rest zou komen met het afhalen via de chauffeur. Ook veel haast om het te regelen terwijl er gezegd werd dat hij op een booreiland werkte en niet bereikbaar was.

Bij mij verliep al het contact via E-mail (stond bij mijn advertentie op MP). Hem bellen was geen optie. Dus wellicht een andere wijze van handelen.

Ik heb gevraagd naar een kopie van zijn ID. Toen hoefde het ineens niet meer........

Ik zou goed opletten.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 15:38

Mee eens, altijd blijven opletten. Maar het is natuurlijk niet raar dat iemand uit het buitenland een auto komt kopen. Ik heb zelf ook m'n auto uit België gehaald en ik weet nog een hele hoop Nederlanders die regelmatig auto's uit het buitenland halen. Er worden ook jaarlijks bijna 350.000 auto's vanuit NL geëxporteerd, dus vreemd is het allemaal niet.

Maar je moet altijd opletten voor oplichters, of je hem nou aan een Nederlander verkoopt of aan een buitenlander.

Afbeelding
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 apr 2012, 16:31

Raar verhaal.

Ik zou het persoonlijk niet vertrouwen. Schelen auto's daar zoveel dat het die hele rit waard is?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2012, 16:39

Uhm, ongeveer € 5000,- en zal waarschijnlijk niet voor één auto op en neer rijden. Als je in de handel zit moet je soms iets meer moeite doen...

Vanuit oogpunt van handelaar snap ik het helemaal... als werkelijk alles klopt. Echter ik blijf sceptisch en stuur hem summier informatie met een en ander weggeblurd.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 17:59

als het echt een handelaar is die vaker auto's uit het buitenland haalt (er vanuitgaande dat het inderdaad al snel zo'n € 5.000,- zou schelen) was z'n engels wel beter geweest. Voor zo´n ´winst´ lijkt me anders een vertaal c.q. communicatiebureautje inschakelen ook wel een optie om toch enigszins betrouwbaar over te komen.

Samengevat:

Ik zou het niet vertrouwen!
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 18:20

Vooral de vraag om alle gegevens van de auto, jou en je bank aan te leveren zou een reden zijn om je nekharen recht overeind te moeten laten staan. Ik denk, afblijven. :s
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
GreyCooperS
Forum Junky

23 apr 2012, 18:25

Tja, als de beste man (of een chauffeur) ergens op komt dagen met een pak geld, waarom niet? spreek alleen af waar je je veilig voelt...ik zou het geld op mn rekening laten storten op een postkantoor waar de man bij is...dan weet je gelijk of het geld echt is...daarna het geld weer vanje rekening halen (dag erna of zo) en elders stallen...

Wat er daarna met je auto gebeurd in Portugal..who care's..

Mijn collega hier op t werk gaat van de week naar t uiterste puintje van duitsland om daar een auto te kijken, cash mee en eventueel gelijk mee terug te nemen...

Als je met een tripje NL dik 5000,- kan besparen op een auto, is die gedachte zo gek nog niet...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Kletshoek”