Geflitst in Belgie

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
kamiel
Be Mini
Be Mini

Geflitst in Belgie

16 feb 2007, 16:22

:evil: :evil: :evil: :evil:
f**k zooi, ben net geflitst in belgie, vlak bij maastricht ligt het dorpje kanne, hier reed ik lekker, muziekje aan, auto net gepoetst en ineens FLITS, ik ree op dat moment 80 en volgens mij mag je daar maar 50, ik kon geen bord ontdekken waar 50 op stond maar het was een soort van rijksweg door het dorpje, ik ben aan de rand van dit dorpje geflitst.

Wat gebeurt er als ik bijvoorbeeld deze bekeuring niet betaal, of komt hij uberhaupt wel bij mij op de deurmat terecht?? iemand ervaring met bekeuringen in belgie??
Ik heb al zitten kijken via google en de kosten van de bekeuring zou zijn 160euro, maar als ik hem binnen vijf dagen betaal maar 60 euro :? :? :? erg vreemd.
blijven maar rare jongens die belgen :mrgreen:
Ben weer eens benieuwd naar jullie reacties.

Gr,
kamiel.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 feb 2007, 16:28

Ik zelf niet maar mijn zus wel, je kan hem gewoon via de brievenbus verwachten... alleen het betalen was allemaal nog niet zo eenvoudig

Geloof dat ze hem meerdere malen geprobeerd heeft te betalen maar omdat het naar het buitenland moet valt dat niet mee...

Btw bekeuringen in belgie zijn erg duur !

Zie: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=87
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2007, 16:49

Das balen maar misschien dat je het nog kunt gooien op bijzondere omstandigheden......het was verdorie vandaag in Maastricht en omgeving +17 graden Celsius ;)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
iDarkDesign
Transformer

16 feb 2007, 16:52

Ja hoor, bekeuringen uit het buitenland vinden hun weg gewoon naar je brievenbus. En dan bedoel ik niet dat ding in je motorkap.

Ik had er eentje uit Basel. 16km te hard. €116,- BOEM das andere koek.

iDD
kamiel
Be Mini
Be Mini

16 feb 2007, 17:11

maar krijg je de bekeuring die op de mat valt via het de belgische justitie of spelen ze het via nederland.
Als het zo is dat ik moet betalen naar belgie, kan ik dit ook laten, ze kunnen volgens mij niet bijvoorbeeld een incasso bureau op mijn dak sturen, dit zal moeten via nederlandse justitie, probleem is dan wel dat als ik eens word aangehouden in belgie de openstaande bekeuring alsnog moet betalen, niclusief de verhogingen.

Wat ook nog mogelijk is, is dat ik bezwaar maar maak en de foto plus eikrapport opvraag van de flits auto, dit schijnt in nderland goed te werken en vaak word de boete geseponeerd.

we wachten het wel weer af.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2007, 17:22

Vorige jaar bij Metz in Frankrijk (ja stom iedereen weet dat ze daar staan) nooit binnen gekregen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2007, 17:33

Tegenwoordig is het zo dat als je niet betaald, dat ze het komen halen bij je. En geloof me dan is de boete ongeveer ver-tienduizend-voudigd. Je krijgt hij snel op je matje thuis en inderdaad binnen 5 dagen betalen kan aanzienlijk veel schelen.

Als jij "slechts" 160 euro hoeft te betalen dan snap ik er niks meer van. Dat is best laag namelijk. :?

Succes en keep us posted!
Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini

16 feb 2007, 17:38

ik reed 80, waar 50 is toegestaan, korektie van 5 kilometer eraf blijft over 75, is dus 25km te veel, volgens een tabel op internet zou dit 160euro zijn, volgens een ander tabel is de basis voor een snelheidsovertreding 50 euro, plus voor iedere kilometer te hard 5 euro, 25 keer 5 is 125, plus die 50 euro is 175euro, is toch erg veel geld voor een klein middagje toeren door het belgische land!!! :evil: :evil: :evil:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2007, 17:39

Een Duitse bekeuring uit de omgeving van Aken vond helaas ook de weg naar mijn brievenbus. Ach....dan kunnen we ook eens internationaal bankieren :wink: :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2007, 18:14

kamiel schreef: is toch erg veel geld voor een klein middagje toeren door het belgische land!!!
Ja, dat is zeker een hoop geld! Ik hoop voor je dat het meevalt!
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 feb 2007, 19:48

kamiel schreef:ik reed 80, waar 50 is toegestaan, korektie van 5 kilometer eraf blijft over 75, is dus 25km te veel, volgens een tabel op internet zou dit 160euro zijn, volgens een ander tabel is de basis voor een snelheidsovertreding 50 euro, plus voor iedere kilometer te hard 5 euro, 25 keer 5 is 125, plus die 50 euro is 175euro, is toch erg veel geld voor een klein middagje toeren door het belgische land!!! :evil: :evil: :evil:
Valt het niet onder de binnen de bebouwde ? dan is het 10€ per km te hard naast de 60€ voor de eerste 10.
60 + (15*10) = 210€ :s
Afbeelding
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

17 feb 2007, 01:17

En nu nog zeggen dat je als Nederlander "ongestraft" door België kan zoeven :p :mrgreen: Er zijn nochthans erg veel noorderburen die vinden dat ze in Belgenland ongestoord hun kuitkramp_in_het_rechterbeen kunnen oefenen :()

Je mag van geluk spreken Kamiel, want als geflitste Belg maak je bij 80 i.p.v. 50 km/u al kans om je rijbewijs een tijdje kwijt te raken :s En ja hoor, die bekeuring krijg je normaal als minnelijke schikking in de bus, want onze federale verkeerspolitie heeft daarvoor een Europees akkoordje (voordeel van in een Schengen land te wonen :roll: ). Krijg je dus even de tijd om de centen aan de Belgische staatskas over te maken. Ik zou dat dan ook doen, want als je die minnelijke schikking weigert kun je het nog komen uitleggen voor de politierechter. Dat kost je niet enkel een extra advocaat, maar meestal nog een zwaardere boete ook ... :?
Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini

03 mar 2007, 15:49

Nou, ik heb vandaag de brief op de deurmat gekregen en het is toch wel wat heftiger dan ik dacht, ik ben geflitst met 92kilometer per uur, gaat nog 6 km/u van af(corectie) blijft over 86km/u, op een weg waar je 50 mag, ik moet dus voorkomen bij het gerecht in Belgie, athans dat vermoed ik, de brief was in het frans (ook lekker )

Verder stond er geen bedrag in de brief, alleen het procesverbaal en een tweetal papieren die ik moet invullen en moet retourneren, iemand een idee wat er nu verder gaat gebeuren en hoe een rechter de hoogte van de bekeuring gaat vastleggen??

Baal er flink van!!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2007, 17:24

Aj, dat is inderdaad wel wat ernstiger dan verwacht. Kan je niet bij een of ander winkel/bureau vragen wat je ermee moet?
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 mar 2007, 17:37

Ai, das balen zeg :mad:

Terug naar “Kletshoek”