Postwanorder in hoger beroep in zaak tegen Otto
Uitgegeven: 16 februari 2007 17:15
AMSTERDAM - Postwanorder gaat in hoger beroep in de zaak tegen postorderbedrijf Otto, zo meldt de stichting op haar website. Eind januari besloot de rechter in Breda dat Otto niet verplicht was om de lcd-televisies te leveren die het bedrijf per ongeluk voor 99 euro op internet aanbood.
Otto kwam in de problemen toen het in oktober vorig jaar een grote lcd-televisie te koop aanbood voor nog geen honderd euro. De werkelijke prijs was vele malen hoger. Toen de fout in de publiciteit kwam, duurde het nog een week voordat de verkeerde prijs van de website werd gehaald. In de tussentijd probeerden vele duizenden klanten de televisie te bestellen.
Otto weigerde te leveren, waarop een groep klanten een kort geding aanspande. De rechter oordeelde eind januari echter dat de consumenten die een lcd-tv bestelden voor dit bedrag redelijkerwijs konden weten dat dit geen reële prijs was.
Aanknopingspunten
Volgens advocaat Schreuder zijn er voldoende aanknopingspunten om het hogerop te zoeken, laat hij weten in vakblad Twinkle. Hij verwijt de rechter onder meer dat die voorbij is gegaan aan het feit dat de verkeerde prijs zo lang op de site is blijven staan, en dat klanten een bevestiging van hun bestelling ontvingen.
Hoger beroep Otto lcd tv??
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Als het hoger beroep gewonnen wordt krijgen we vanzelf bericht dat we zus en zo moeten reageren. Zou te gek zijn, want ik heb er toen twee besteld!
iDD
iDD
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als dit er doorkomt bij de rechtbank dan vrees ik dat veel internetwinkels hun deuren gaan sluiten.
Ben in ieder geval blij dat als ik een fout maak op mijn werk ik tenminste de mogelijkheid heb om het gewoon te herstellen zonder dat er een rechtzaak van komt.
Je raadt het al: ik heb die TV toen ook niet besteld.
Ben in ieder geval blij dat als ik een fout maak op mijn werk ik tenminste de mogelijkheid heb om het gewoon te herstellen zonder dat er een rechtzaak van komt.
Je raadt het al: ik heb die TV toen ook niet besteld.

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Moeten we hem wel eerst vinden. Nieuw idee voor een MINI treasure hunt? Op zoek naar Bram
iDD
iDD
Onze sponsors