Gaat helemaal NIET over de MINI.
Zijn er mensen geiintreseerd om eens een kijkje te nemen op het project wat ik momenteel uitvoer in Leiden. Het betreft hier de restauratie van het academiegebouw van de universiteit van Leiden aan het Rapenburg. Een klooster uit 17de eeuw (ongeveer 1640) met bijbehorende gebouwen en luxueuze stijlkamers.
Op 5 mei wil ik daar voor een klein gezelschap een rondleiding geven met uitleg over wat wij aan het doen zijn aan de panden.
Ik hoor graag of er intresse is,ben namelijk zelf best trots op deze restauratie, en wil dit graag aan anderen laten zien.
Groeten Benno
Rondleiding restauratie project Leiden 5 mei
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ga d'r even over nadenken. Zelf ben ik samen met pa een oud pand aan het opknappen. Een pand uit 1895 in Arnhem. Heel erg veel werk, maar gelukkig is het pand zelf nog wel degelijk. Het is de bedoeling om er een Bed & Breakfast van te maken met op de beganegrond winkelruimte.
Dit een plaatje van een pand in dezelfde straat, van dezelfde architect. Lijkt erg veel op de onze.

Ik laat het even weten als ik (en misschien pa) meekan!
Erg leuk dat je dit doet!
Grtz Henk
Dit een plaatje van een pand in dezelfde straat, van dezelfde architect. Lijkt erg veel op de onze.
Ik laat het even weten als ik (en misschien pa) meekan!
Erg leuk dat je dit doet!
Grtz Henk
Laatst gewijzigd door henkietenk op 07 apr 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
De grafkelder is inmiddels uitgediept, heb in de keet (verblijf voor uitvoerders) een X aantal bovenbenen en een deel van een schedel liggen voor de liefhebbers.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
lijkt me super gaaf om te zien, hoe laat wel je er ongeveer naar toe dan!!
gr.
Floris
gr.
Floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
voor de liefhebbers, ikzelf vertrek met een aantal vrienden met de trein uit Delft om ongeveer 16:00 uur.
Ik vier namelijk op deze dag ook mijn verjaardag, en dat ga ik eens een keertje in Leiden doen.
Planning zou dus kunnen zijn om ongeveer 17:00 uur aanwezig op lokatie.
Rapenburg 73 in Leiden.
Hier zal ik jullie ontvangen met koffie thee of limonade. Daarna geef ik een rondleiding door het gebouw wat momenteel volledig in restauratie is, en zal ik wat dieper ingaan op het hoe en waarom van het restaureren van het academiegebouw. De wijze van aanpak, de diverse aantastingen van de "tand des tijds" en de zwammen en de houtinsekten.
Ook bezoeken we een aantal 17de eeuwse stijlkamers in anliggende panden waar wij ook op termijn aan de gang gaan.
Deze rondleiding zal ongeveer 1,5 tot 2 uur in beslag nemen.
Hoop jullie intresse gewekt te hebben en zie uit naar deze dag waarin ik eens kan laten zien aar ik me in het dagelijks leven mee bezig houd.
Er is echter geenplek voor tientallen mensen omwille van de veiligheid van het pand in aanbouw.
Zie jullie aanmeldingen graag in dit topic als definitief, dan maak ik een lijstje.
Ciao Benno
Ik vier namelijk op deze dag ook mijn verjaardag, en dat ga ik eens een keertje in Leiden doen.
Planning zou dus kunnen zijn om ongeveer 17:00 uur aanwezig op lokatie.
Rapenburg 73 in Leiden.
Hier zal ik jullie ontvangen met koffie thee of limonade. Daarna geef ik een rondleiding door het gebouw wat momenteel volledig in restauratie is, en zal ik wat dieper ingaan op het hoe en waarom van het restaureren van het academiegebouw. De wijze van aanpak, de diverse aantastingen van de "tand des tijds" en de zwammen en de houtinsekten.
Ook bezoeken we een aantal 17de eeuwse stijlkamers in anliggende panden waar wij ook op termijn aan de gang gaan.
Deze rondleiding zal ongeveer 1,5 tot 2 uur in beslag nemen.
Hoop jullie intresse gewekt te hebben en zie uit naar deze dag waarin ik eens kan laten zien aar ik me in het dagelijks leven mee bezig houd.
Er is echter geenplek voor tientallen mensen omwille van de veiligheid van het pand in aanbouw.
Zie jullie aanmeldingen graag in dit topic als definitief, dan maak ik een lijstje.
Ciao Benno
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik zou echt heel graag mee willen maar moet om 18.00 zaalvoetballen
Ga het dus niet redden, maar als je nog een keertje een rondleiding wil geven ben ik zeker van de partij.
In ieder geval heel leuk dat je dit organiseerd, en veel plezier zaterdag, ben erg benieuwd naar de foto's.
gr.
Floris van Dam

Ga het dus niet redden, maar als je nog een keertje een rondleiding wil geven ben ik zeker van de partij.
In ieder geval heel leuk dat je dit organiseerd, en veel plezier zaterdag, ben erg benieuwd naar de foto's.
gr.
Floris van Dam
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
nou en hoe was het afgelopen zaterdag!!!!!
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inmiddels zijn we een ruim half jaartje verder en ook het project loopt lekker door. Zijn er gegadigden om nog een keertje door het academiegebouw in Leiden rondgeleid te worden?
Noem maar een datum dan organiseer ik weer een rondleiding.
Benno
Noem maar een datum dan organiseer ik weer een rondleiding.
Benno
Onze sponsors