zaten aan de ingang gelijk en hadden zeeen van beenruimte. We konden gestrekt onderuit slapen en dat hebben we dus ook voldoende gedaan. Je moet namelijk 10 uur vliegen richting Shanghai. Iets dat voor mij uiteindelijk een eitje
bleek te zijn. Flink wat geslapen omdat ik nog een lichte katter had hihihi.....

Geen mini's gezien. Geen enkele! Pimpen kennen ze hier niet, elke auto is afgeragd. De benzine kost hier trouwens 0,50 Euro per liter. Ja je hoort het goed!!!

van 70%. Me telefoon raakte beslagen in me broekzak.... Het hotel kost ons 50 Euro per nacht, iets dat best redelijk is voor de kamer die ik heb. Internet is gratis verder en het eten is ook te doen. Goedkoop kan je hier zeker leven.

De winkels lijken allemaal op Harrods en de prijzen zijn duur vergeleken met NL. Mijn telefoon kost meer hier dan in NL, maar de kleding is super goedkoop. Een beetje polo van een goed merk kost hier 12 Euro.... Of een simpel t-shirt is 2 Euro. Werkelijk ongelovelijk. Alles met een stekker is gewoon duur daarvoor moet je hier niet zijn of het moet nep zijn. Daarvan hebben ze genoeg! Elk product dat uit het buitenland moet komen is gewoon dezelfde prijs als bij ons.

dat er erom veel jongeren in de musea rondlopen. Echt enorm veel! Eigenlijk alleen maar naar de buitenlanders. Dat zie je niet in NL, maar hier is het gewoon niet te snappen.
Toen we het museum uitliepen kwamen we twee personen tegen. Na wat praten over van alles nodigen ze ons uit voor een drankje. Ik had er weinig zin in, maar mijn medereisgenooet vond het wel een leuk idee. Op naar een drinkgelegenheid dat uiteindelijk een bar werd voor het schenken van thee. Precies waren er ingesluisd. We moesten maar eens ervaren hoe thee werd geschonken in China. Het leek me wel wat. Ik dacht dat gaan we ff doen.....

Zo maak je nog eens wat mee zullen we maar zeggen. 1 ding is zeker ik vertrouw geen enkele Chinees meer. Maaij jou wel, maar die hier rondlopen niet meer en als ik van de week nog een keer aangesproken wordt door een verkoper krijgt ie zo vies gezicht dat ie geen enkele Europeaan meer aanspreekt. hahahaha
Trouwens mijn medereiziger wordt constant herkend als Koreaanse filmster en model. Hij lijkt er nog al op en dus willen alle meiden weten hier of ie toevallig niet een filmster is.... hahhaa Zijn kapsel is namelijk bekend onder alle filmsteren hier en dus zie je ze giggelen wanneer je voorbij loopt.
Nou dit was mijn eerste dag Shanghai een hele beslissing waar alle super goedkoop is. Je pint hier gewoon 100 Euro voor een hele week en ik hou nog de helft over! Lachen is het zeker!!! Maar ik denk niet dat ik er ooit naar zal terug gaan. Het is niet zo speciaal als ik heel eerlijk ben. Gewoon een grote stap met oudheid en heeeel veeeel hoge gebouwen die niet op lijken te houden. Mensen je ziet hier heel goed hoe goed wij het hebben in NL en hoeveel geluk we hebben met een stad als Amsterdam

Ik zit nu weer op me kamertje na te genieten en ga zo eten. Ik zal de komende dagen nogmaals updates geven. Ik zou het super vinden als iemand voor mij op Hyves ff zou neer willen zetten dat het verhaal over China hier staat omdat ik Hyves niet kan bereiken. Alvast bedankt! We lopen hier trouwens zes voor op jullie dan weet je dat! Morgen begint het echte werk en dat wordt me ook wat.... We gaan zien of ze de westerse mentaliteit aankunnen.
MR