Vakantie Toscana - campings/tips gezocht

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Vakantie Toscana - campings/tips gezocht

19 jul 2007, 00:14

Nu we het toch over vakantie hebben (het kriebelt...!), Regske en ik gaan over 2 weekjes naar de Toscane met de MINI! :rijden

Als iemand nog tips heeft, zoals kleinschalige, mooi gelegen en schone campings, must-see's, etc., we horen ze graag!

Denk dat we via tussenstops in de Alpen (1 a 2 overnachtingen en alpenpasjes rijden) en evt. Piemonte zullen reizen. Liefst op de bonnefooi. Reisduur is 2 weken.
jaapgelens
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jul 2007, 17:45

Je kan vaak beter een Hotelletje met LO nemen. Voor E30-35 PP ben je dan klaar. In Italië en vooral in Toscane/ Umbrië zijn de Campings niet zo in grote getale als bijv. Frankrijk, 't Is prijzig en de accemodatie is ook niet alles.
Vaak kan je in niets zeggende plaatsjes prima kamers krijgen. :)
mini-CAB
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

19 jul 2007, 20:37

wij zaten in de buurt van Grosseto een jaar of 4 geleden, leuke camping Le Marze. Leuk strand :) Tis weer een lange tijd geleden, en nu ik dit typ gaat het bij ons ook weer kriebelen! Tis erg mooi daar!! :zon
Afbeelding
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!

20 jul 2007, 10:40

ik ben gisteren teruggekomen: ik wil je wel adviseren om het in 2 dagen te rijden(geef je zelf ook aan): op de heenweg een hotel gepakt in Basel, en de volgende dag doorgereden. Ik kwam uitgerust en relaxed aan.Wel in totaal 18 uur over gedaan. (8 uur naar basel, 10 uur vanaf Basel naar Cecina Mare: 2 uur voor de gotthard tunnel gestaan en bij Milaan was er voor onze afslag net een motorrijder verongelukt.)

Terug in 1x en ik ben gesloopt, laatste 100 km waren echt niet meer verantwoord om te rijden. Ik heb er terug 15 uur over gedaan (circa 1400 km). Was wel erg rustig op de weg (donderdag).

mooie en leuke dorpen/steden

- Volterra
- Lucca
- Siena (oh die dom is zo ontzettend mooi van binnen)
- Florence (wel erg veel toeristen nu: ik vond het een hel met de auto; wat een gekken daar)
- San Simignano (ook redelijk toeristisch)
- kleine dorpjes
- Arezzo (als je van luxe winkels houdt)
- wijnproeverij doen (flessen kopen ;))
- niet alleen de snelweg nemen, maar ook over de regionale wegen (=scheuren met de mini), pas op voor hardlopers en fietsers 's ochtends)

Wij zaten in een hotel, dus qua tips heb ik niks voor je.

Ik zou alleen niet te zuidelijk gaan zitten, dus niet bij Grosetto; maar meer in de vierhoek Florence - Siena - Pisa - Cecina (Livorno).

Anders ben je elke keer minimaal 2 uur onderweg naar een leuk plaatsje (althans de bekendere).

verbruik is 1 op 11 geweest en ik heb m toch redelijk ingetrapt, niet constant uiteraard. In totaal 3600 km gereden in 13 dagen. En ik wil je adviseren via Frankrijk te rijden, Duitsland was een ramp met al die wegwerkzaamheden. Voor de tol hoef je het niet te laten, dat was geen drol (Italie wel duur!)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 jul 2007, 12:15

Dank jullie wel voor de tips tot zo ver!!
Nquire schreef:En ik wil je adviseren via Frankrijk te rijden, Duitsland was een ramp met al die wegwerkzaamheden. Voor de tol hoef je het niet te laten, dat was geen drol (Italie wel duur!)
Bedoel je bijv. route 3 op het volgende kaartje?

Afbeelding
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2007, 12:34

Ik en Jasmijn gaan ook naar Toscane met de MINI :mrgreen:

Gezellig :mrgreen:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 jul 2007, 15:02

He Carlos leef jij ook nog :mrgreen:

Wanna ride together? :P
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!

21 jul 2007, 17:00

Nexus schreef:Dank jullie wel voor de tips tot zo ver!!
Nquire schreef:En ik wil je adviseren via Frankrijk te rijden, Duitsland was een ramp met al die wegwerkzaamheden. Voor de tol hoef je het niet te laten, dat was geen drol (Italie wel duur!)
Bedoel je bijv. route 3 op het volgende kaartje?

Afbeelding
nee,

dat is wel erg om ;)

Vanaf Nancy naar Basel.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 jul 2007, 15:36

We gaan in 1 dag naar Zwitserland, pakken een camping midden in de Alpen aan de voet van een pas, en gaan dan 'n dagje passen rijden :rijden

Dag 3 rijden we door naar Toscane.
Laatst gewijzigd door Nexus op 23 jul 2007, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jul 2007, 09:33

How about deze weg?
Half uurtje sneller dan Nancy-Basel, en toch via Frankrijk.
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!

23 jul 2007, 18:46

Nexus schreef:How about deze weg?
Half uurtje sneller dan Nancy-Basel, en toch via Frankrijk.

oh sorry.. zo heb ik ook gereden :)

blazen op de peage
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jul 2007, 20:43

Daar staan ze tegenwoordig toch veel te flitsen of niet?
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!

23 jul 2007, 23:05

Nexus schreef:Daar staan ze tegenwoordig toch veel te flitsen of niet?
ik heb alleen vaste flitsers gezien op de normale snelweg, niet op die 2 stukken peage. En het voordeel is bij de flitsers in Frankrijk dat het staat aangegeven dat ze controleren en als ik goed heb opgelet was het 100% dekkend dat er ook echt een flitser kwam een stukje verderop.

pour votre securité staat er op de borden (en dan een radar tekening).
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 jul 2007, 00:20

De vaste palen worden inderdaad leuk aangekondigd daar 8) maar ik heb ook wel kasten gezien waar geen aankondiging vooraf voor was. Bij Lyon volgens mij?

De peage is het werkterrein van de Franse mobiele flitsteams, en die staan vaak net voor of net na een viaduct in die werk-inritten. Hun flitsapparatuur staat over het algemeen dan niet (zoals in Nederland) net naast de vangrail, maar echt een stukje verder van de weg. (en dus lastiger zichtbaar).

Vooral aan het einde van de peage staan ze graag, zodat ze je bij het volgende betaalstation van de weg kunnen plukken.
Er zijn echt veel meer mobiele controles dan zeg 2 a 3 jaar geleden.

Qua route gaan wij overigens meestal over Lille en Rheims ipv via Luxemburg. Dat scheelt heel veel werkzaamheden in Belgie en Luxemburg die nu ongetwijfeld nog steeds niet afgerond zijn? Daarnaast is het op die snelwegen echt veel rustiger.
Het is misschien 30 km extra van hieraf (=Delft) (+50 vanuit Utrecht). Let er dan wel weer op dat je op de terugweg niet de Ring Antwerpen West pakt (liefkenstunnel) want die weg is zo verschrikkelijk slecht dat houdt je niet uit in je Mini (al stuiteren bij 60 km/u).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Kletshoek”