Lotus super seven VM seventy seven

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Lotus super seven VM seventy seven

01 sep 2007, 23:25

Ik ga morgen hier naar kijken.. 8) leuk circuit speeltje en toerautootje..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand hier ervaring mee?
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

01 sep 2007, 23:31

Totaal geen ervaring mee. Maar ik vind het wel hele cole bakkies om te zien 8) En de wegligging zal er ook wel naar zijn denk :roll:

Greetz BigD
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 sep 2007, 23:32

Geen ervaring, maar ik vind ze wel super stoer 8) (same as a Donkervoort, ook zo lekker). Ik zag de foto's al in je gallery staan, en was benieuwd wat er ging komen. Gewoon voor erbij? Je gaat je GP toch niet weg doen?

marss
coendek
Stoepsleutelaar

02 sep 2007, 00:06

Ervaring yes ....

staat zo'n ding in de garage hier :D

Coen
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 00:47

Wat ik al tegen je zei Hans, gewoon de GP verder aanpassen voor het circuit (remmen en onderstel) en een praktische auto kopen voor dagelijks gebruik.

Maar zo'n Super Seven is ook heel gaaf! Bij Beek hebben ze daar vast een hoop verstand van. Ik zie die bakkies er regelmatig staan....
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 00:49

Wel al 13 jaar oud hè. 710kg is wel heel erg weinig :D , wat voor motor zit er in?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 07:12

Hé Coen vertel eens wat meer!!

Goed onderhouden en jaarlijks gecontroleerde Superseven. Wagen is origineel gebouwd door VM-fabriek. Motor OPEL C20XE 175 PK. Donkervoort RVS-uitlaat, airbox KN filter, olie koeler, verlengde XR4i versnellingsbak, 3.89 differentieel.
Verchroomde wielophanging, voor- en achter schijfremmen, revo's met nwe. TOYO proxes banden, aangepaste bilstein dempers en veren, OVD instrumenten.

Dit is hem!

Afbeelding

Afbeelding

De GP wordt voor erbij.. :mrgreen:
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 09:03

leuk speelgoed :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 10:46

Hans schreef:Ik ga morgen hier naar kijken.. 8) leuk circuit speeltje en toerautootje..

Iemand hier ervaring mee?
Vet kerel, m'n oom heeft exact dezelfde staan, maar dan in het rood! :mrgreen: Stuurt ernstig goed en is door het gewicht lekker snel (mits de goede motor er in zit). Geen idee wat er bij m'n oom allemaal op-aan-en-in zit. Als toer en circuit auto zijn ze perfect! 8) Keep us updated.
Afbeelding
jbcola
Brugse zot

02 sep 2007, 12:30

Hans schreef:Hé Coen vertel eens wat meer!!

Goed onderhouden en jaarlijks gecontroleerde Superseven. Wagen is origineel gebouwd door VM-fabriek. Motor OPEL C20XE 175 PK. Donkervoort RVS-uitlaat, airbox KN filter, olie koeler, verlengde XR4i versnellingsbak, 3.89 differentieel.
Verchroomde wielophanging, voor- en achter schijfremmen, revo's met nwe. TOYO proxes banden, aangepaste bilstein dempers en veren, OVD instrumenten.

Dit is hem!

Afbeelding

Afbeelding

De GP wordt voor erbij.. :mrgreen:
Staat die origineel zo?? hij ziet er wat te "modern" uit voor mij :?
Het blijven super auto's natuurlijk! :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

02 sep 2007, 12:34

tja wat wil je weten??

Hele fijne wegligging.. het kartgevoel is VELE malen meer dan in de mini.
We hebben een Dax Rush maar dan wat customized.. hebben inmiddels wat carbon erop zitten om een zo laag mogelijk gewicht te creëern.. de auto is helemaal kaal geweest en alles is opnieuw gebouwd. 2liter ford blok met zo'n 160-180 pk. Gaat als een trein.. 2 carbs. erop etc etc..

Weet niet wat er verder nog verteld zou moeten worden.. ga een keer rijden met zo'n ding... ik kan je ervaring vertellen maar deze ervaring moet je voelen! ;)

Veel plezier

Coen
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 13:22

coendek schreef: Weet niet wat er verder nog verteld zou moeten worden.. ga een keer rijden met zo'n ding... ik kan je ervaring vertellen maar deze ervaring moet je voelen! ;)
Dan weet je zeker dat je verkocht bent!!! Lijkt me HEUL gevaarlijk :s

Have fun

marss
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 sep 2007, 14:20

Dat lijkt me geweldig speelgoed, veel plezier vandaag Hans :)

Ik zag het al op de foto's, met je favoriete Toyo Proxy band :)

Zoiets wil ook nog wel een keer. En leuk op het circuit en leuk om eens een ritje mee te maken in het weekend.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 17:56

Nou, net terug.. en tja, ben nog niet helemaal overtuigd.. is wel snel maar niet super snel, de Mini rijd veel gemakkelijker naar hogere snelheden, wel vet geluid maar dat mag ook wel met die uitlaat direkt achter je linkeroor! Koppeling pakt direkt aan!? is dat normaal? wel ff wennen met zo'n lange neus voor je het is ook anders insturen lijkt wel..

De auto zag er goed uit op wat kleine dingen na.. maar wat ik niet begrijp is dat deze VM 77 volgens internet in 2002 opnieuw opgebouwd is maar deze eigenaar daar niks van weet :? heeft de eigenaar daarvoor ook niet verteld.. :?: Er staat nu 16000km op de teller maar er is meer meegereden, dat zegt hij ook.. maar watsegeburt!! Dan meld je toch dat die opgeknapt is! tjek hier maar: http://www.wudo.de/galerie/galerie21.htm

Maar goed, foto's 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker kontje..

Afbeelding

Afbeelding
Helaas een starre achteras..

Afbeelding
hier en daar wat roest, waarschijnlijk door steenslag..

Afbeelding
ook maar vervangen, samen met de remmen want dat steld niet veel voor

Afbeelding
Grondspelling voorzijde.. niet veel dus ongeveer 8cm door de oliefilter

Ik heb hem dus €18000,- geboden.. is dit teveel? En morgen zal ik het laten weten..
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2007, 18:25

hans voor 18000 kan je toch nog wel meer vinden?
ik vind het super gave auto's maar als je niet 100% enthousiast bent moet je het gewoon niet doen man, ga je later denken van "had ik toen maar..." :?
verder zoeken, wel naar zoiets!

Terug naar “Kletshoek”