Voorlopig geen mini rijden...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

Voorlopig geen mini rijden...

08 mar 2006, 15:41

Hallo allemaal,

Gisteren vette pech gehad met mijn Cooper S.

Vertrok vanuit Roermond en reed richting huis op een 80 km weg. Reed veel te hard, ongeveer 135 km/h. Opeens videoauto. Conclusie precies na correctie 50 km/u te hard.

Vrijdag krijg ik als het goed is te horen of ik het rijbewijs meer mag ophalen. Afgelopen jaar geen boetes gehad dus hopelijk valt het wel mee.

Gr. Tom
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Yvon
Wingman
Contacteer:

08 mar 2006, 16:20

Zo das stevig balen zeg :(

Ben erg benieuwd vrijdag, de zwaantjes hebben zeker nog steeds niet door dat mini's ontheffing hebben :roll:
Afbeelding

Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 16:39

Aaah, dat is vette pech! Echt balen!
Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen!
En anders zijn er genoeg mensen die je willen rijden, om toch het MINIgevoel te houden :wink:
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Voorlopig geen mini rijden...

08 mar 2006, 16:44

badkarma schreef:Hallo allemaal,

Gisteren vette pech gehad met mijn Cooper S.

Vertrok vanuit Roermond en reed richting huis op een 80 km weg. Reed veel te hard, ongeveer 135 km/h. Opeens videoauto. Conclusie precies na correctie 50 km/u te hard.

Vrijdag krijg ik als het goed is te horen of ik het rijbewijs meer mag ophalen. Afgelopen jaar geen boetes gehad dus hopelijk valt het wel mee.

Gr. Tom
Das minder, was het een videoauto van wegmisbruikers ofzo? Dan kunnen we het op tv zien :) Ga je mee naar oxford eigenlijk? Anders hopen dat je optijd je rijbewijs weer terug hebt.
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 16:46

Das geen coole shit man!!!

Hopen dat je 'm toch terug gaat krijgen...

Helaas kan ik over de ervaring meepraten... :?
Jaren geleden; 162 km/h waar 80 km/h was toegestaan (op een plek waar het niemand schaadt (Europaweg, Maasvlakte-Rotterdam).
Gevolg; 2 maanden onvoorwaardelijke rij ontzegging, Hfl. 1.250,00 boete & 2 jaar voorwaardelijk
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 17:00

Zo idd vet balen zeg :(

Hoop dat je hem terug krijgt en dat alles veder beetje mee zal gaan vallen veel sterkte gewenst
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 18:14

Gaan hard he! Die MINI's.
Jammel de pammel zeggen we hier. Hopen dat er zo'n diender de hand over het hart strijkt.
Vrees het ergste voor je.

P.S. als het zover komt, eens in de zoveel tijd de MINI wat heen en weer rollen in de garage, anders krijg je vlakke kanten op de banden. (Vals geintje van Benno)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

08 mar 2006, 18:36

Oei, dat is echt pech, zal voor je duimen vrijdag.
:|
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 mar 2006, 18:43

Echt rot voor je............. Balen!!!! :cry:

Vooral dat net 50km te hard is zo ... dat zie ikdd. ook nogal eens bij wegmisbruikers enzo.Het lijkt dan net of zo'n video auto net zolang achter je blijft zodat ze je dan kunnen pakken. :evil:

Hopelijk heb je je roze papiertjesnel terug.
MINI...................................The best there is.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mar 2006, 18:54

Da's echt balen!!! >:(

Op een of andere manier kijk altijd in mijn binnenspiegel om te zien of de auto iets opvallends heeft rond binnenspiegel, twee personen en als auto te lang achter me blijft plakken houd ik even in.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 18:56

Mini Poeper schreef:Da's echt balen!!! >:(

Op een of andere manier kijk altijd in mijn binnenspiegel om te zien of de auto iets opvallends heeft rond binnenspiegel, twee personen en als auto te lang achter me blijft plakken houd ik even in.
Vooral de stickert achterop zal de aandacht trekken van dit soort gespuis!! :mrgreen:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 19:05

Hoi Tom,

Dat is wel stevig balen. Maar gelukkig schrijf je dat dit de eerste keer is dus ik heb goede hoop dat je je felbegeerde roze document mag behouden.

Ben heel benieuwd hoe lang het duurt en wat je er allemaal voor uit de kast moet trekken om weer snel te kunnen rijden.

Sterkte ermee!!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Minihenk
4 op een rij!
4 op een rij!

08 mar 2006, 19:13

leg een engelse politiepet op je hoedenplank..... lukt niet altijd, maar soms is het wel een leuk onderwerp van gesprek....
maar tegen een camera praat het lastig... dat klopt....
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

08 mar 2006, 19:43

Bedankt voor jullie medeleven. :cry:

Het was dus een video auto. Audi Quattro van dit jaar s6 uitvoering!!! Kennelijk hebben ze een upgrade gekregen van Koos Spee in het uitzoeken van een auto. Tsja, deze houdt ook een Mini bij.

Ze vertelden mij dat ze al een tijdje achter mij reden maar steeds niet konden klokken ivm het drukke verkeer. (ik zigzagde teveel toen ik de video zag).

Ik ben al eens eerder gepakt met 44km/u te hard maar dit is ongeveer 2 jaar geleden. Nu heb ik uitgezocht dat de eerste keer dat je gepakt wordt met meer dan 50 km/u te hard je in de recivideregeling valt. D.w.z. dat ze kijken naar je verleden.

Volgens mijn advocaat kijken ze een jaar terug dus is er niets binnen het afgelopen jaar gebeurd. Hopelijk krijg ik het dus dan zeker voor volgende week vrijdag terug.

De politieman vertelde mij dat ik sowieso vrijdag moet bellen naar het Parket te Roermond of mijn zaak al behandeld is en mijn rijbewijs weer mag ophalen.

Verder voor jullie weet: Ze reden 2,5 km achter mij op een kaarsrechte weg en hebben mij geklokt!!! Vanuit deze afstand zie je dus bijna geen achterligger en kunnen ze je snelheid nog zien.

Laten we hopen dat ik weer mag rijden want ik had mijn kofferbak vol liggen met aankomende mods (JCW big brake kit o.a.)

Groeten,

Tom
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 19:57

Volgens mij blijft die 44km/h gewoon staan. En zeker nu met 50km/h denk ik dat je je moet komen verantwoorden voor de rechtbank. Heb ik althans gemoeten. Je krijgt je rijbewijs zeker terug. Je moet alleen afwachten wat ze verder met je gaan doen. Gewoon geldboete of rechtbank. Op de rechtbank moet je verantwoorden/of je zegt niks en dan beslissen zij of ze alsnog het rijbewijs innemen of niet en de geldboete.

Mijn straf was 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar. Ik mocht dus rijbewijs houden met €500 boete, maar als ik in die 2 jaar weer zo'n overtreding maak ben ik de rijbewijs dus 4 maanden kwijt.

Succes ermee, en hopelijk blijft het bij jou ook bij een geldboete :wink:

Terug naar “Kletshoek”