Lasergun vraagje ????????

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

Lasergun vraagje ????????

09 mei 2008, 21:10

Mss een hele BlonTe vraag, maar ik weet het nl. niet.
Vanmiddag toen ik terug naar huis reed zag ik nl. de politie staan die iemand staande hadden gehouden.
Ik reed op mijn gemakkie verder op een weg waar je 50 mag met 75 km per uur. :oops:
Toen ik onder het viaduct kwam stond daar een agent met een lasergun, gericht naar mij zeg maar.
Ben ik nu gelaserd of kan dat niet van voren ?
En moeten ze je staande houden dan ?

Wie weet ut ????????????????? :lol:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mei 2008, 21:14

Waarschijnlijk heb je mazzel gehad. Zover ik weet moeten ze je staande houden of hij moet heel snel schrijven om je nummerbord op te schrijven ;)
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2008, 21:16

Aanhouden (eventueel met meewerkende motoragent) anders is het kwaad kersen eten voor de heren met de strepen.
kamiel
Be Mini
Be Mini

09 mei 2008, 21:16

Bij laseren moeten ze je staande houden, je hebt dus geluk gehad.
Volgens mij heb je gewoon lief naar ome agent gelachen, mazzelaar :wink: 8)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

09 mei 2008, 21:29

:lol:
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 mei 2008, 21:44

Ben ook vandaag gelaserd op een industrieterrein. Gelukkig heb ik goede ogen en zag ze al lang staan.

Die VW Golf die mij met veel bombarie inhaalde had dat blijkbaar niet >) :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
tysie
Be Mini
Be Mini

09 mei 2008, 22:43

Laser:

De lasergun is een ge-ijkt meetmiddel (NMI) en is tevens een aangewezen meetmiddel, beschreven in het gebruik/voorschrift meetmiddelen Politie.

In de wet staat nergens dat je staande moet worden gehouden nadat je bent "gelaserd".

De Wet Mulder vereist bijna in alle gevallen dat een bestuurder moet worden staande gehouden na overtreding. Indien ditr niet gebeurd, zal de betreffende opsporingsambtenaar verplicht zijn schriftelijk te motiveren waarom dat niet is gebeurd.

....echter is er een uitspraak van de landelijke PG's "Procureurs Generalen", één van de hoogste Justitiele organen, welke hebben gezegd dat het zeer wenselijk is (lees: min of meer verplicht) dat men na de meting overgaat tot staandehouding.

....echter in overleg met het plaatselijke/locale Justitiele Arrondissement kan van deze regel worden afgeweken. Justitie kan
dus in bepaalde gevallen waarin dat wenselijk zou zijn, besluiten dat men op aangewezen locaties van de richtlijn van de PG's
mag worden afgeweken. Dit is echter zeer zeldzaam!

Houd er rekening mee dat de huidige generaties Laserguns binnen een paar milliseconden een aantal keer meten en dat deze op een afstand van 900 meter al werken. Als bestuurder ver vooruit kijken heeft dus eigenlijk al geen zin meer. Mocht je de betreffende opsporingsambtenaar zien, dan ben je waarschijnlijk al dan wel of niet "De Sjaak".

Bij staandehouding is de opsporingsambtenaar niet verplicht om je het resultaat van de meting te laten zien op het betreffende apparaat. Nu kan je hieruit concluderen dat de opsporingsambtenaar dit niet zou willen, danwel dat hij staat te liegen. Ga er echter vanuit dat de opsporingsambtenaar hier geen reden toe heeft en hier ook niets mee zou winnen.
Advies: Blijf in een bekeuringssituatie altijd kalm en correct. Er zijn opsporingsambtenaren die je in geval van minder correct gedrag van jou kant, je bijvoorbeeld nog een bon geven voor het niet bij je hebben van je rijbewijs of zoiets dergelijks. Actie is reactie, oorzaak en gevolg.

In gevolge de Wet Mulder is het vonnis van de politierechter vernietigd door de meervoudige raadkamer. De politie hoeft dus geen uitdraai te geven van het meetresultaat. Dit wordt overigens dus onterecht vaak gedacht.

Verder kan ik jullie adviseren om je bij je bezwaar te beroepen op de Wet Openbaarheid van Bestuur. Dit is een wet waaraan elk openbaar orgaan onderdanig is. Kijk voor voorbeelden etc. maar eens op Flitsservice.nl

Nou, een heel verhaal en ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

09 mei 2008, 22:54

Hahaha thanks het is me een stuk duidelijker, en nou maar hopen dat er alsnog niks in de bus valt dan. :lol:

Ook nog aardig om te noemen is dat ik vanmiddag op de A27 een dikke duim kreeg van de koninklijke marechaussee! Aardige gasten. :mrgreen:
iDarkDesign
Transformer

09 mei 2008, 23:14

Je hoeft inderdaad niet aangehouden te worden. Ik ken een paar agenten en die doen het er bij als ze hun target moeten halen. Laseren moet op maximaal 400 meter afstand gebeuren, anders is de meting ongeldig.

Maar ga er maar van uit dat als je ze ziet, het te laat is.

iDD
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 mei 2008, 23:17

De apparatuur werkt wel op 900 meter maar levert dan een onbetrouwbare meting op ivm niet stil kunnen houden van het apparaat op zo'n afstand. Vandaar dat ze een maximumafstand bedacht hebben.
Gr, Marcel
iDarkDesign
Transformer

09 mei 2008, 23:48

mderijke schreef:De apparatuur werkt wel op 900 meter maar levert dan een onbetrouwbare meting op ivm niet stil kunnen houden van het apparaat op zo'n afstand. Vandaar dat ze een maximumafstand bedacht hebben.
Dat, plus dat het licht van de laser dan zo gespreid is dat het ook de auto achter je of naast je kan zijn.

iDD
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2008, 00:13

Je moet aangehouden worden iDD.... niet aanhouden is geen geldige meeting! Omdat je niet de kans is geboden te checken wat de meeting was... Krijg je dus toch een bon dan moeten zij via een WOB bevestigen dat jij dat was en dat jij gelaserd bent....

Er is geen foto nog enig ander bewijsmateriaal... dus succes ! Aanhouden en anders kan niet!

MR
iDarkDesign
Transformer

10 mei 2008, 01:12

Gast, je was er bij toen V het uit stond te leggen! Het hoeft niet!

iDD
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2008, 08:26

Uhmmmm

MR
Laatst gewijzigd door MR op 10 mei 2008, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 mei 2008, 08:45

MR, helaas voor jou , maar de waarneming door een ambtenaar is voldoende. Hij hoeft echt geen foto's te overleggen om een overtreding te bekeuren. Als een agent je door rood ziet rijden, hoeft hij toch ook geen film te maken.
Gr, Marcel

Terug naar “Kletshoek”