Even voorstellen

Stel je hier even voor.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 okt 2008, 00:52

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe een Mini met Beek-tunung rijdt. Ik weet uiteraard wel hoe een Mini met Works itje rijdt. Mijn auto rijdt supersoepell. 60 km/u in 6 is geen probleem. Wil je een krachtexplosie; lekker terug naar je 3e of 4e versnelling, gas er op, douw in je rug en vrijwel meteen gas weer los, want je zit dan op de 120 km/u. Nooit kracht te kort; altijd lekkere ademhaling, Overigens ook in de 6e versnelling met 80 km/u oftewel 2000 rpm heb je nog zat trekkracht. Geen gebrom of gesputter als je naar de 120 km/u (of meer) wil doortrekken, en dat gaat best nog snel. (oftewel, lang leve het hoge koppel!!)

Ik vind mijn auto met de sporknop ingedrukt in de stad te onrustig en te nerveus. Sportknop uit en hij is zo braaf en volgzaam als wat; weggedrag is prima te regelen.

Tja, en bochtjes draaien met een Mini Cooper (S). Er zijn al boeken over volgeschreven en met nog een stuk meer koppel wordt dat alleen maar leuker.

Groetjes van Sicco.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Ossie
The Calendar Guy

28 okt 2008, 09:47

mcsr56black schreef:
Hi Ossie, thanks voor de uitnodiging, leuk initiatief, ziet er goed uit de mini kalender, weet alleen nog niet of ik 7 december aanwezig kan zijn. Zoals het er nu uitziet moet ik naar mijn schoonfamilie :| verjaardagfeestje. Wel wou ik naar de meeting van 29 november gaan (Rollenbankdag Beek Racing). Kan ik mezelf meteen laten informeren wat de tunings mogelijkheden zijn.
Aha, oke. Ik ben dan ook aanwezig met de nodige opgerolde posters.
Ik zal wel eentje extra meenemen voor 't geval je komt. :wink:

Ossie
TIEMEN
Enthousiast
Enthousiast

30 okt 2008, 10:46

mcsr56black

Prachtige R56!! Welcome to the Club!
mcsr56black
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 nov 2008, 08:46

Hi Sicco,

Klinkt goed dat hoge koppel. Als ik momenteel 80 km/u rijdt in zijn 6de versnelling en ik geef volg gas dan gebeurt er niet heel veel spannends. Daarvoor moet ik echt terugschakelen. De Sportknop heb ik meestal ingedrukt, zodat de auto iets allerter op het gaspendaal reageerd. Dat het stuur (met sportknop ingedrukt) iets zwaarder wordt is erg fijn, vooral op de snelweg, in de binnenstad (amsterdam) kan dit soms iets minder prettig zijn. En ja het nemen van bochten op hoge snelheid ... is in mijn auto al goed, laat staan met een mini met nog meer vermogen, zoals die van jou. Nou ik weet hoe je auto eruit ziet, mocht ik je eens zien rijden in amsterdam dan zal is toeteren.

Gr, Ivan
mcsr56black
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 nov 2008, 08:49

Hi Ossie, thanks voor de uitnodiging, leuk initiatief, ziet er goed uit de mini kalender, weet alleen nog niet of ik 7 december aanwezig kan zijn. Zoals het er nu uitziet moet ik naar mijn schoonfamilie verjaardagfeestje. Wel wou ik naar de meeting van 29 november gaan (Rollenbankdag Beek Racing). Kan ik mezelf meteen laten informeren wat de tunings mogelijkheden zijn.

Relaxed Ossie!

Tot 29 november!
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 nov 2008, 16:17

Hoi Ivan,

Leuk berichtje van je; ook voor Ossie. 80 in 6 met die Works-kit? Geen enkel probleem; je hebt koppel zat en voor je er erg in hebt zit je op de 120. Uiteraard verloopt een en ander nog een heel stuk vlotter in 3 of 4, maar in 6 wil ie bij dat toerental ook heel best.

Ik rijd niet zo heel erg vaak met mijn auto in de stad. Zelfs een Cooper S Works kan niet tippen aan de snelheid en het genak waarmee je met een bromfiets (of fiets, als ik naar de kroeg ga) door het verkeer gaat. Even goed, wie weet. Ik zit nog wel eens op de ring A10.

Groetjes!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto

Terug naar “Who are U?”