Mini groentje

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Mini groentje

31 jul 2006, 21:36

Ha luitjes,

Zoals het topic al doet vermoeden ben ik een compleet mini groentje in de markt voor een Cooper S.

Mijn autoverleden is, nou, nogal Italiaans georienteerd zeg maar. 5x Alfa Romeo sinds ik het rijbewijs heb (10 jaar). Momenteel een 147 JTD. Maar sinds de leaseauto van m'n vrouw er is, wordt die ook intensief als eerste voiture gebruikt waardoor het aantal km's met de Alfa drastisch zijn teruggelopen. Zo drastisch dat een overstap naar benzine niet veel duurder meer is.

Uiteraard eerst gekeken bij "mijn" merk. De GT vindt ik super, maar heb graag een 3.2 V6 en die zijn nog te duur in aanschaf. GTA misschien? Ja kan, maar verbruik van 1 op 6 a 7, de enorme afschrijving, verzekering en gewicht zijn toch enorme minpunten.

Nu terecht gekomen bij een Mini, dagenlang autotrader, autotrack, marktplaats, speurders etc. afspeuren naar een geschikte. Nog niet helemaal gevonden maar kan nooit lang meer duren. Dus op voorhand aangemeld bij dit forum om zo ideeen op te doen voor mijn toekomstige S.

Alvast bedankt voor alle nuttige info die ik al heb kunnen vinden hier.

Groeten,
Frank
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

31 jul 2006, 21:41

Hoi Frankie!

Van harte welkom op het newminiclub.nl forum.

Er staat hier genoeg dus je zult je de komende periode ook wel hier vermaken denk ik zo ;-)

Ken je de site http://www.mininext.nl al? De verzamelsite van de Nederlandse MINI-dealers. Voordeel: je hebt garantie en alles staat overzichtelijk bij elkaar.

Wij hebben laatst via deze site een hele mooie S gespot en na 3 dagen ook gekocht. Het kan dus snel gaan ;-) 8)

Veel plezier hier enne.... hou ons op de hoogte!! :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

31 jul 2006, 21:42

Welkom :hi

Er zijn hier genoeg ideeen op te doen voor een Cooper S die jullie willen gaan kopen!
Bij deze kijk eens rond en heb je vragen stel ze gerust er zijn genoeg mensen die je hier kunnen helpen!

Hou ons op de hoogte hoe de zaken ervoor staan. :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

31 jul 2006, 21:46

Yep, site ken ik. Maar hoeft van mij niet per se een dealer te zijn. Bovag garage is prima, zo lang er dan ook maar Bovag garantie op zit.

Heb de onderstaande bij een Bovag bedrijf zien staan. Helaas geen panoramadak, maar verder wel super karretje. Binnenkort maar eens informeren en proefritje maken.

Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

31 jul 2006, 21:47

Heb je / hebben jullie nog voorkeur voor een bepaalde kleur?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

31 jul 2006, 21:48

De kleur is iig goed :mrgreen: en na die proefrit ben je echt verkocht :D
Voor eventuele vragen ben je aangemeld op de juiste plaats :P
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

31 jul 2006, 21:49

hehe, nou electric blue lijkt me (en m'n vrouw ook).. :-) Pepper white is ook mooi, maar die kleur lijkt alleen op de wat nieuwere S'en voor te komen.

Laatst met een beurt van de leasewagen (BWM 3 touring) een electric blue Mini One van Breeman als leenauto. Grappig.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

31 jul 2006, 22:02

Frankie schreef:Pepper white is ook mooi, maar die kleur lijkt alleen op de wat nieuwere S'en voor te komen.
Je bedoelt dat er niet zoveel oudere New MINI's in Pepper White beschikbaar zijn?

Ik kwam deze rakker tegen in Lelystad:
Afbeelding

Kenteken: 08-NS-FZ
Datum deel 1 : 28/01/2004
Kilometerstand : 61.200
Transmissie : Handgeschakeld
Cylinderaantal : 4
Motorvermogen (kW/pk) : 125/170
Aantal deuren : 2
Kleur : Pepper white
Prijs : € 27.900,=
Bekleding : Leer
Is uitgerust met : Airconditioning, Lichtmetalen velgen, Lederen bekleding, Xenon licht, Park Distance Control, Schuif-/kanteldak, Chili pakket, Automatische airconditioning, Alarm klasse III, Boordcomputer, Dak en spiegels zwart, Lichtmetalen velgen 17", Mistlampen, Koplampsproeiers, BTW-automobiel
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

31 jul 2006, 22:09

Hoi Frankie, welkom hier. :))
Enne ook wij hebben onze PW gespot op www.mininext.nl en binnen een week gekocht. 2 jaar Mininext fabrieksgarantie is op zo'n dure auto niet verkeerd. Maar goed die keus moet je zelf maken. :wink:
Heel veel succes met je speurtocht. :P
Mss tot op een meet altijd errug gezellie. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Blont-007 op 31 jul 2006, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

31 jul 2006, 22:14

@ Arjan: die had ik ook gespot, maar de Electric Blue die ik postte is zomaar 5000 euro goedkoper en minder km's. Wel paar maandjes ouder, dat dan weer wel.

Maar goed, we blijven gewoon lekker rondneuzen.

Enneuh bedankt voor alle warme welkomen ;-)

Frank
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

31 jul 2006, 22:33

Ja inderdaad goed speuren! Geloof me op een gegeven moment loont het! Je goed laten informeren is inderdaad een must en als je aan het kijken bent voor een MINI dan is dit forum hét forum om die info vandaan te halen.

De mijne komt uit Duitsland, volledige garantie bij de dealer, enzovoorts. Heb je er voor weinig geld een van een jaar oud met weinig kilometers! Erg interessant en misschien een idee??

Veel succes met zoeken, als we je kunnen helpen, just ask!

Groet,

CooperS-indiblue
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

31 jul 2006, 23:02

Welkom :)( !

Geweldige keus, een Cooper S. Iets waar je rekening mee moet houden is dat je bij de BMW/MINI-dealer 2 jaar MINI Next-garantie krijgt. Ze zijn vaak wat duurder dan bij andere garages, maar je krijgt er wel meer zekerheid voor terug. Verder kan het zoals gezegd aantrekkelijk zijn om in Duitsland te kijken. Zo veel werk is het importeren niet en het aanbod is daar een stuk groter, zodat de kans groot is dat de voor jou perfecte MINI daar wel te vinden is. De MINI Next-garantie blijft gewoon geldig als de auto naar Nederland gaat. Succes met de keuze!
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

31 jul 2006, 23:47

Ik neem aan dat het voor het behoud van de mini next garantie ook noodzakelijk is onderhoud bij de dealer te laten uitvoeren? Das dan toch wel een nadeel want geen Mini dealer in de buurt en de garage waar ik nu al 10 jaar kom kan ik mee lezen en schrijven en heb ik blind vertrouwen in.

Maar goed, zo ver is het nog niet. Eerst maar verder speuren :-)
Gebruikersavatar
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Oosterhout
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 apr 2006, 21:49

02 aug 2006, 18:26

Frankie, Welkom naamgenoot. Gewoon rustig zoeken.Komen leuke S-jes aan ivm de intro van de new mini 2.

Succes, Franky2006
** The sky is the limit **
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

02 aug 2006, 19:30

Ja in november zal het aanbod wel groeien en de prijzen dalen. Maar ja, november....dat duurt nog zo lang!! :lol:

Terug naar “Who are U?”