ik ben een Audi rijder(boehoehoe)... maarre net voor "m'ne missus" een Mini one gekocht uit 2002 90dkm. Ze wordt de derde eigenaar 2x4 jaar andere eigenaar. Auto heeft panoramadak, britsh racing green, cooper velgen en de mini one velgen voor de winterbanden. Auto is werkelijk nog als nieuw.. alleen rechter-deurmat... d'r heeft iemand hoge hakken gedragen;-) Ik vind het een prachtding!
Historie
Geimporteerd uit Duitsland, eigenaar.. Frau Zimmer.. die mevrouw gebeld en zelfs de duitse dealert waar hij in onderhoud is geweest voor de volledige check etc. In NL heeft "BMW Severs" er voor gezorgd, ook allemaal prima. Ik ben wel voor import.. vaak roept men dat je geen historie hebt... ik heb zo het idee dat de APK in Duitsland punktlicher zijn dan in NL... zelfs Topgear laat de oude barrels in Zhermany nakijken.
Ik lees dat er versnellingsbak problemen zijn voor de mini 2002? Meer dingen waar ik op moet letten?
Ben overigens erg teleurgesteld dat er een Chrysler Neon motor in ligt... "Bayerische Motoren Werke" nietwaar? en las ook iets met een Citroen Saxo versnellingsbak. BMW was toch zo ingesteld op premium nietwaar?

We hebben al een mankement gehad. Wisselmotor ruitenwisser kapot en oliefilter zat scheef waardoor het lampje bleef branden.. Ik vind het wel zwaar (degelijk aanvoelend) schakelen. Als ik dit vergelijk met de Audi... het lijkt wel een vrachtwagen met een manual shift. Aangezien er veel dames in rijden had men dit kunnen veranderen.
Verders opper tevreden met de auto... leuk, rijdt stabiel, goed geluid met een leuk dashbord.