Mijn naam is David en ben sinds een aantal maanden afgestudeerd en het werkende leven ingegaan.
Van mijn werkgever mag ik een leaseauto uitzoeken en zo begon ik met zoeken.
Omdat dit mijn eerste auto is heb ik bewust meerdere klassen auto's geprobeerd.
Ik wilde er achter komen of ik voor een relatief dure of goedkope auto moest gaan, en wilde ervaren waar
de meerprijs van een dure auto hem in ging zitten.
Uiteindelijk had ik de volgende shortlist opgesteld:
Volkswagen Golf:
Goede, praktische en degelijke auto maar relatief gezien prijzig en een vrij saaie auto
(lees: je ziet hem erg vaak rijden)
Volkswagen Scirocco:
Enorm vette auto, niet erg praktisch, redelijk prijzig maar helaas moest ik voor een diesel
kiezen en de diesel versie was echt te duur. Als ik een benzine auto had gemogen had deze het geworden boven de Countryman.
Volkswagen Polo:
De 14% bijtelling belastingparadijs versie. Heel erg goedkoop maar als je je eerst hebt laten verwennen in een Scirocco en een Golf ben je snel klaar.
BMW 1 serie:
Mooie snelle auto maar erg duur. Vooral wanneer je er wat opties bij doet wordt hij heel duur. Ik vond het interieur vrij saai en aankleden was geen optie vanwege het budget.
Audi A1:
Super stoere auto redelijk prijzig maar niet extreem duur. Echter was hij echt te klein en met opties erbij werd hij voor een kleine onpraktische auto toch niet zo aantrekkelijk.
Audi A3 Sportback:
Praktische mooie auto maar je ziet hem wel erg vaak rijden. Praktischer dan de A1 maar ook flink duurder en de auto mist een beetje smoel.
Volvo C30:
Volvo had een mooie aanbieding (r-design) met lederen bekleding, bodykit, dubbele uitlaat ect. Het zag er erg mooi uit voor een zeer schappelijke prijs. Praktisch gezien geen topper maar achterin zitten ging wel.
Mini Cooper:
Leuke auto, prijs was gemiddeld echter was hij niet praktisch genoeg. Als ik goed zat kon er nauwelijks een vuist tussen mijn stoel en de achterbank.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en zaterdag besloten naar de Volvo dealer te gaan. Echter wilde ik nog even naar de MINI dealer om de countryman te bekijken maar eigenlijk was ik er wel over uit dat het de Volvo ging worden.
Daar stond hij dan :-) nou de eerste indruk was in ieder geval goed maar hij is toch wel prijzig hoor die countryman. Verkoper erbij en die bood een proefrit aan, even de papieren invullen en 15 min later reed ik ermee weg. Praktisch gezien een topper. Rijden was geweldig, ik had echt een SUV gevoel door het "kleine" raampje. Heerlijk hoge instap en de auto zie nog helemaal niet rijden dus hij is redelijk uniek.
Offerte aangevraagd en even lopen rekenen. De Countryman nam precies het maximale van mijn budget in dus financieel was het mogelijk. Daarna de knoop doorgehakt en de Countryman besteld:
Mini Countryman One D
True Blue
Chili pakket
Park Distance Control
Middenarmsteun voor
Donkere hemelbekleding
Chrome Line Exterieur
Ik zal een plaatje uit de configurator toevoegen.
Het enige nadeel is de levertijd... maart 2011.
Geduld is een schoone zaak dan maar he :-)
EDIT: FOTO