Beste mini freaks,
Zoals het onderwerp van het topic al zegt, mijn cabrio dak wil niet meer dicht.
Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Als ik de knop in druk gebeurd er helemaal niets.
Alvast bedankt voor de reacties/tips.
Met vriendelijke groet,
Michiel
Cabrio dak wil niet meer dicht
- Hoeksjuut
- Nieuw Lid
Bericht
Henne,
Ik heb daarna niks meer gedaan. Wilde de kap alleen even open dicht doen, maar dicht ging hij dus niet meer. hoedplank ligt goed. Moet de achterklep perse dicht zitten? heb nu de accu aan de oplader, en daardoor staat hij op het moment een stuk je open.
Ik ga het zo nog proberen als de achterklep dicht zit.
Hoe zet ik hem op handmatig?
Met vriendelijke groet,
Michiel
Ik heb daarna niks meer gedaan. Wilde de kap alleen even open dicht doen, maar dicht ging hij dus niet meer. hoedplank ligt goed. Moet de achterklep perse dicht zitten? heb nu de accu aan de oplader, en daardoor staat hij op het moment een stuk je open.
Ik ga het zo nog proberen als de achterklep dicht zit.
Hoe zet ik hem op handmatig?
Met vriendelijke groet,
Michiel
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Kijk even goed of al je ramen wel voldoende naar beneden zijn.
Heb je hem vochtig open gedaan bij deze buitentemperaturen?
Dan is hij misschien nu vastgevroren en gaat die ook niet meer dicht maar dan hoor je wel de hydraulische pomp lopen.
Als niets meer helpt kun je hem handmatig sluiten, staat in de manual.
Heb je hem vochtig open gedaan bij deze buitentemperaturen?
Dan is hij misschien nu vastgevroren en gaat die ook niet meer dicht maar dan hoor je wel de hydraulische pomp lopen.
Als niets meer helpt kun je hem handmatig sluiten, staat in de manual.
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
Bericht
michiel,
na mijn weten moet de achterklep dicht!
je zet hem handmatig als volgt:
inbud onder de zitten van de achterbank uithalen.
kapje in de kofferbak aan de bestuurderskant bij het achterlicht eruit halen dan komt de hydraulische pomp zichtbaar en zie je een inbus zitten! dat is de kraan om de pomp open of dicht te zetten,
draai deze open en je kan als de kap helemaal open is met de hand dichtklappen,
dan de plastic kap op je middenbalk van het dak loshalen en daar zie je het motortje van de schuifkap mechanic,
daar zit ook een inbus en en een sticker met de draairichting erop.
let wel de inbusbout van het motortje moet je met de inbussleutels iets indrukken wil je hem kunnen verdraaien om hem te vergrendelen en het schuifdak dicht te draaien!!
dit geld het zelfde als je hem wilt openen alleen dan eerst bij het schuifmechanic beginnen en dan de rest
good luck
na mijn weten moet de achterklep dicht!
je zet hem handmatig als volgt:
inbud onder de zitten van de achterbank uithalen.
kapje in de kofferbak aan de bestuurderskant bij het achterlicht eruit halen dan komt de hydraulische pomp zichtbaar en zie je een inbus zitten! dat is de kraan om de pomp open of dicht te zetten,
draai deze open en je kan als de kap helemaal open is met de hand dichtklappen,
dan de plastic kap op je middenbalk van het dak loshalen en daar zie je het motortje van de schuifkap mechanic,
daar zit ook een inbus en en een sticker met de draairichting erop.
let wel de inbusbout van het motortje moet je met de inbussleutels iets indrukken wil je hem kunnen verdraaien om hem te vergrendelen en het schuifdak dicht te draaien!!
dit geld het zelfde als je hem wilt openen alleen dan eerst bij het schuifmechanic beginnen en dan de rest
good luck
- Hoeksjuut
- Nieuw Lid
Bericht
bedankt voor de snelle reactie.. Echt TOP.
@ berthill, ik heb hem inderdaad geopend met dit koude weer buiten.
Nu staat hij in de garage. ik hoop dat het vast gevroren is!
Ik ga hem morgen proberen handmatig dicht te doen! Ik kreeg vanavond alleen dat kapje nog niet echt los, bij het lampje.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Michiel
@ berthill, ik heb hem inderdaad geopend met dit koude weer buiten.
Nu staat hij in de garage. ik hoop dat het vast gevroren is!
Ik ga hem morgen proberen handmatig dicht te doen! Ik kreeg vanavond alleen dat kapje nog niet echt los, bij het lampje.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Michiel
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Als je de kap handmatig dicht doet dan is het beter dat links en rechts gelijkmatig te doen dus met 2 man. Theoretisch is het mogelijk dat je kap scheef buigt als je extreem links of rechst eerst doet. Toen ik de kap gemaakt heb heb ik dat wel in mijn eentje gedaan maar de manual waarschuwt hiervoor.
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
Bericht
het kan wel alleen als je hem maar stevig vasthoudt,maar hij kan idd iets omgaan als je te wild doet!
ik heb er met mijn cabbie geen last van en heb hem de laatste dagen meerdere keren open en dicht gedaan met het koude weer!
dat kapje zit in het plastic stoffen gedeelte trek je er zo uit!
good luck
ik heb er met mijn cabbie geen last van en heb hem de laatste dagen meerdere keren open en dicht gedaan met het koude weer!
dat kapje zit in het plastic stoffen gedeelte trek je er zo uit!
good luck
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Je schrijft dat de auto aan de acculader staat. De accuspanning is dus zeer laag? Met lage accuspanning kan de accu onvoldoende kracht geven om het dak + ramen te bedienen.
Start de motor eerst eens, dan moet die meer spanning geven?
Volgens mij doet het cabriodak het wel degelijk als de achterklep openstaat.
Bij koude temperaturen is het zeer goed mogelijk dat er een van de 4 ramen niet omlaag wil. En als de ramen niet goed staan, wil het dak niet sluiten. Heel klein beetje helpen dus maar wel voorzichtig!
Over de hoedenplank zijn al diverse topics. Er zit een sensor op de hoedenplank om te meten of die goed ligt. Als die scheef ligt, wil het dak ook niks meer.
Er moet echt heel wat gebeuren wil het dak zo vastvriezen dat je het niet meer openkrijgt. Kan met niet voorstellen dat jij dit nu, met deze temperaturen, aan de hand hebt. Als dat echt gebeurt (ja ik heb het aan de hand gehad maar toen had er echt een dikke laag sneeuw op het dak gelegen en vervolgens had ik urenlang in de ijskou een minirit gereden) , dan moet je met de vlakke hand tussen het samengevouwen dak de ijslaag losmaken.
Start de motor eerst eens, dan moet die meer spanning geven?
Volgens mij doet het cabriodak het wel degelijk als de achterklep openstaat.
Bij koude temperaturen is het zeer goed mogelijk dat er een van de 4 ramen niet omlaag wil. En als de ramen niet goed staan, wil het dak niet sluiten. Heel klein beetje helpen dus maar wel voorzichtig!
Over de hoedenplank zijn al diverse topics. Er zit een sensor op de hoedenplank om te meten of die goed ligt. Als die scheef ligt, wil het dak ook niks meer.
Er moet echt heel wat gebeuren wil het dak zo vastvriezen dat je het niet meer openkrijgt. Kan met niet voorstellen dat jij dit nu, met deze temperaturen, aan de hand hebt. Als dat echt gebeurt (ja ik heb het aan de hand gehad maar toen had er echt een dikke laag sneeuw op het dak gelegen en vervolgens had ik urenlang in de ijskou een minirit gereden) , dan moet je met de vlakke hand tussen het samengevouwen dak de ijslaag losmaken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik heb het ook gehad dat het dak open vastgevroren was 
Ik heb de Top Commander van Fes en daarmee kan ik terwijl het dak open gaat uitstappen en de achterklep open doen. Ramen en sensor van de hoedenplank zijn de enigste restricties.

Ik heb de Top Commander van Fes en daarmee kan ik terwijl het dak open gaat uitstappen en de achterklep open doen. Ramen en sensor van de hoedenplank zijn de enigste restricties.
- Hoeksjuut
- Nieuw Lid
Bericht
Hij was niet bevroren, heb hem in de garage gehad een hele nacht, op goede temperatuur. En nog steeds het dak niet dicht
Ik kreeg hem ook niet met de hand dicht, kreeg het schroef je van de pomp niet om met de schroevendraaier. Nu van morgen cabrio naar de Dealer gereden. Was wel een leuke rit, stoel verwarming op standje gevaarlijk ging het prima!
Hij staat dus nu bij Dealer, deze zijn er al de hele dag mee bezig geweest, een nog niets kunnen vinden wat het nu is. Wat men zij, dat het misschien zou kunnen wezen dat de olie pomp op een te laag niveau is, door een lekkage??? En dat hij daardoor niet meer dicht wil.
Ik houd jullie op de hoogte.

Hij staat dus nu bij Dealer, deze zijn er al de hele dag mee bezig geweest, een nog niets kunnen vinden wat het nu is. Wat men zij, dat het misschien zou kunnen wezen dat de olie pomp op een te laag niveau is, door een lekkage??? En dat hij daardoor niet meer dicht wil.
Ik houd jullie op de hoogte.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Eigenlijk denk ik dat er haast nooit iemand het dak een hele dag open laat staan... 't Is natuurlijk altijd mogelijk dat de hydrauliek niet meer werkt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors