gumpiej ook lid!

Stel je hier even voor.
gumpiej
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

gumpiej ook lid!

14 sep 2011, 10:33

Hallo allemaal,

Sinds kort ook lid van het forum omdat ik een MINI wilde kopen. Eerst hier veel rondgekeken om te oriënteren en te verheugen op mijn MINI, en nu met de MINI in mijn bezit, om erg veel te leren over de technische kant van de auto en handige tips&tricks. Het is niet alleen mijn eerste MINI, maar ook gelijk mijn eerste auto! Sinds de aanschaf afgelopen weekend ongeveer 400 kilometer gereden, en ik ben nu al HELEMAAL verliefd op MINI! Wat een ontzettend leuke auto's en wat is het verleidelijk op door de bocht te gaan! ;)

Mijn echte naam is Steven, ik ben 22 jaar oud en kom uit Zoetermeer. Mijn MINI is een Cooper uit 07-2002, in het zwart met 17" crown spoke velgen. Hij knipoogt naar je in het Xenon en van binnen zit ik op half leren bekleding. De kilometerteller geeft een NAP gekeurde 82.000 kilometer aan.

Inmiddels gelijk al wat kleine klusjes gedaan aan de auto o.a.:
Grondig gewassen, binnen en buiten -> wel zo fijn bij een tweedehands auto. ;)
Interieur filter vervangen -> Ook lekker fris, en tevens mijn eerste DIY die ik hier op het forum gevonden had.
Ruitenwissers vervangen -> deze zaten los en werkten niet goed meer.

De plannen die ik nog heb voor mijn nieuwe liefde zijn o.a.:
TomTom inbouwen -> Gister besteld en komt vandaag binnen.
Pookknop en handrem greep vervangen -> De pookknop is nietmeer zo mooi, en het logo blijft een beetje plakken. Ik ben nog op zoek naar een mooie aftermarket set (niet het VW golf gehalte), of een lederen tweedehands set.
Wielen balanceren en uitlijnen -> rond de 120-140 km/h heb ik wat trilling in de voorwielen.
Airco service -> airco werkt nog prima, maar heb gelezen dat het toch een hoop schade kan aanrichten bij achterstallig onderhoud omdat het koelmiddel ook het smeermiddel is voor de airco, en hiervan verlies je 10% per jaar.
Ramen achter blinderen -> ik hoop om eens een groupbuy hier op het forum te kunnen vergezellen.
Velgen matzwart poedercoaten -> Hier twijfel ik nog over, maar het zou wel ook wat stoeprand schade wegwerken.
Chiptunen bij Beek -> Hier op het forum een hoop gelezen over verschillende opties, Beek lijkt mij uit de reacties toch de beste en tevens zitten ze bij mij om de hoek!

Nou goed, ik hoop dat ik me een klein beetje heb kunnen voorstellen. Ik zal snel wat foto's planten van mijn MINI, maar daarvoor zit ik nogsteeds op mooi weer te wachten.. Ik voel me al redelijk thuis op dit forum, en ben onder de indruk van de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de leden hier. Tot slot wens ik iedereen veel veilige en leuke kilometers in hun MINI!

Groetjes Steven
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 sep 2011, 10:44

lekker duidelijk verhaal! :D

Welkom hier op t forum!

uiteraard moeten de foto's snel volgen! kan je meteen een show my ride maken ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2011, 11:16

Welkom bij de club en gefeliciteerd met je MINI! :D

Plannen klinken goed! Wat de trillingen betreft, check eerst eens de leeftijd van je banden.. als deze lang op de plank hebben gelegen of de auto lang heeft stilgestaan kunnen hier bobbels in komen.. deze kunnen na verloop van tijd erger worden. Heb ik ook gehad en begon met licht trillen, werd binnen korte tijd compleet door elkaar geschud :lol: (bleek dat de banden al een paar jaar oud waren, ookal hadden ze nog 7mm profiel... hoogteslag).

En kom inderdaad maar door met foto´s! 8)
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2011, 12:54

Welkom Steven , en heel veel plezier met je mini 8)
MCS 2004
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2011, 13:09

Welkom!

Veel plezier hier op het forum, en geniet van je MINI!
Je heb al een mooie planning staan!! :D Al moet je je wel even afvragen wat je wil gaan tunen bij beek, aan een cooper valt namelijk niet veel te chippen ;)

Foto's zien we graag verschijnen ;)

Groet,

Mark
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2011, 21:32

Welkom hier!

Als iedereen zich nu eens op deze manier zou voorstellen :zon
GreyCooperS
Forum Junky

14 sep 2011, 21:35

Welkom Steven :lol:

Veel plezier met je nieuwe ride!
Ik werk in sweetlake city en woon in Rijswijk, dus mss spot ik je wel eens...

Tot meets?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2011, 22:12

Hallo Steven,

Welkom bij de club en.... :lol:

.............................nog heel veel rijplezier toegewenst in je Cooper :P :) :D

Terug naar “Who are U?”