Ik ben Can (Turkse naam, je spreekt het uit als John maar dan met een A erin

_____
Heren en / of dames!
Ik zal mn vraag maar hier posten ipv een nieuwe topic te openen, beetje onnodig namelijk.
Ik zelf volg dit forum al een tijdje, altijd al een mini willen hebben, nu is de tijd eindelijk daar en ben ik van plan om een r56 S te kopen 2hands (nog student dus nieuw gaat niet lukken)
Nu weet ik dat je inderdaad op ketting-geratel voornamelijk moet letten, maar stel dat een auto dit inderdaad heeft en geen garantie meer, is dit ook echt schadelijk voor de motor of is dit voornamelijk alleen maar irritant met dat geluid? (mocht het namelijk schadelijk zijn, dan lijkt dit me gewoon een productiefout en zou bmw dit moeten vergoeden ondanks geen garantie?) Ik heb hier al een topic over gevonden etc. maar echt 100% wijzer werd ik er niet van.
Tevens heb ik nu 1 mini uit Duitsland op het oog met alle opties erop en eraan, hij heeft op de achterbumper wel een heel klein deukje, (10 cm, die wel te maken is volgens mijn vader) maar krijg je hier ook bpm korting voor?
Bovendien is het ook zo dat in Duitsland voor de rest alles moet staan in de boekjes, of er verdere schade is en de vorige eigenaar etc. Ik dacht namelijk dat dit verplicht was.
Hoop op positieve reacties en wie weet heb ik binnen een week of 3 mijn cooper S

____
Naja zoals ik hierboven al genoteerd heb, hopelijk binnen een paar weken foto's met mijn nieuwe cooper S!