Ook maar even voorstellen: S-67

Stel je hier even voor.
S-67
Be Mini
Be Mini

Ook maar even voorstellen: S-67

18 sep 2011, 21:04

Hallo allemaal,

Ik ben Can (Turkse naam, je spreekt het uit als John maar dan met een A erin :) ) nog student helaas, maar dat maakt wat mini betreft natuurlijk niks uit op budget na. Ik ben in ieder geval nu vastbesloten om binnen nu en een paar weken een R56 S te kopen met panoramadak, xenon en automatische airco (de rest maakt me niet zo veel uit). Hopelijk kan ik hier binnenkort dus leuke foto's plaatsen van mijn aanwinst. Had nog wel een vraag gepost in een andere topic, zal hem hier kopiëren en ook maar even plaatsen.

_____

Heren en / of dames!

Ik zal mn vraag maar hier posten ipv een nieuwe topic te openen, beetje onnodig namelijk.

Ik zelf volg dit forum al een tijdje, altijd al een mini willen hebben, nu is de tijd eindelijk daar en ben ik van plan om een r56 S te kopen 2hands (nog student dus nieuw gaat niet lukken)
Nu weet ik dat je inderdaad op ketting-geratel voornamelijk moet letten, maar stel dat een auto dit inderdaad heeft en geen garantie meer, is dit ook echt schadelijk voor de motor of is dit voornamelijk alleen maar irritant met dat geluid? (mocht het namelijk schadelijk zijn, dan lijkt dit me gewoon een productiefout en zou bmw dit moeten vergoeden ondanks geen garantie?) Ik heb hier al een topic over gevonden etc. maar echt 100% wijzer werd ik er niet van.
Tevens heb ik nu 1 mini uit Duitsland op het oog met alle opties erop en eraan, hij heeft op de achterbumper wel een heel klein deukje, (10 cm, die wel te maken is volgens mijn vader) maar krijg je hier ook bpm korting voor?
Bovendien is het ook zo dat in Duitsland voor de rest alles moet staan in de boekjes, of er verdere schade is en de vorige eigenaar etc. Ik dacht namelijk dat dit verplicht was.

Hoop op positieve reacties en wie weet heb ik binnen een week of 3 mijn cooper S :D

____

Naja zoals ik hierboven al genoteerd heb, hopelijk binnen een paar weken foto's met mijn nieuwe cooper S!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2011, 21:36

Welkom!

Veel plezier hier op het forum, en succes met de zoektocht naar je MINI! :D

Op je vraag over de dieselratel kan ik je helaas geen zinnig antwoord geven :P
In princiepe is het natuurlijk wel zo dat er op een schade auto minder bpm word geheven, maar hoe dat werkt met kleine schades durf ik niet te zeggen...

Succes! ;)

Groet,

Mark
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2011, 22:06

Merhaba arkadas :lol:

Succes met je zoektocht naar een mooie S :lol:
MCS 2004
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2011, 22:15

Hoi Can,

Welkom hier,en succes met het zoeken naar een mooie Mini 8)
Hydr. spanner kost iets van € 20,-,en is ook ook aardig gemakkelijk te monteren.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
S-67
Be Mini
Be Mini

18 sep 2011, 23:13

Bedankt guys!

@bluecooperS, dus probleem is zeker opgelost en zo n ding is genoeg om die diesel ratel tegem te gaan? Dat is in ieder geval mooi nieuws omdat ik ook verhalen las over hele distributieset en alles erom heen etc.
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2011, 20:47

Welkom bij de club en.... :lol:

..............................succes met het zoeken naar de juiste SSSsss binnen je budget. :wink: :P :) :D
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2011, 20:54

S-67 schreef:Bedankt guys!

@bluecooperS, dus probleem is zeker opgelost en zo n ding is genoeg om die diesel ratel tegem te gaan? Dat is in ieder geval mooi nieuws omdat ik ook verhalen las over hele distributieset en alles erom heen etc.
Je moet natuurlijk niet constant door blijven rijden als die rateld.
Die van mij heeft het 2x even kort gedaan,en heb toen de hydr. spanner direkt laten vervangen.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
S-67
Be Mini
Be Mini

19 sep 2011, 21:24

BlueCooperS schreef:
S-67 schreef:Bedankt guys!

Je moet natuurlijk niet constant door blijven rijden als die rateld.
Die van mij heeft het 2x even kort gedaan,en heb toen de hydr. spanner direkt laten vervangen.
Begrijpelijk hehe :) Zal daar bij aanschaf uiteraard goed op letten.

Ik weet nu in ieder geval dat bpm + rdw keuring + kentekenkosten etc. me +/- 2600 euro gaat kosten voor een auto uit Duitsland met de opties die ik er graag op wil hebben en uit 2007. Duitsland is wat dat betreft zo'n 1000 a 2000 euro goedkoper dan hier (totaalplaatje inclusief bpm etc.)
Nu nog een kwestie van zoeken.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 sep 2011, 19:04

Welkom!

Wil je echt een exemplaar uit Duitsland halen? Wellicht dat je dan ook even bij ASN kan kijken, ook sponsor van ons forum. http://www.asnautoimport.nl , importeren ook vanuit Duitsland, en al die Duitse Mini's hebben bijna alle opties. ;)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2011, 16:51

Heh, ik wilde Can ook al naar ASN of Spenki sturen. Er staat best wat op de verschillende sites, maar kopen van een particulier kan best eng zijn.. Zeker als het om dingen gaat die stuk kunnen gaan en toch een hoop geld kosten ;)

Welkom trouwens!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)

Terug naar “Who are U?”