Ik lees nu al een tijdje hier op het forum en ik dacht zal mij eens even aanmelden.
Mijn naam is patrick en ben 25 jaar en kom uit groningen.
Ik heb paar maand geleden mijn auto verkocht (honda prelude 1997) Ivm aanschaf motor. Nu zijn mijn vriendin en ik aan het rond kijken voor geschikte auto die onze beide auto's vervangt. Nu was ik altijd al gechameerd van de new mini dus vandaar dat ik ook naar een mini aan het kijken ben.
Aangezien ik ook net een motor heb aangeschaft is het budget beperkt voor een mini dus daarom zal dit een r50 worden. Nu lees ik alleen overal over problemen met de versnellingsbak. Ik vraag mij dan alleen af als een mini dit probleem heeft gehad en het is gerepareerd blijft het goed ? Of is het een terugkomend iets ?
mvg,
Patrick
Spiree steld zich voor
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Welkom, goede keus om een MINI te willen hebben 
Wat betreft de bakken, het is inderdaad mogelijk dat ie stuk gaat. Vooral de eerste serie heeft er last van.
De facelift, vanaf 2004 heeft een andere bak en daar zouden minder problemen mee zijn.
Een Cooper S heeft over het algemeen helemaal geen problemen met de bak.
Of het terugkomt; volgens mij zou dat wel kunnen. Mocht ie verwisseld worden dan zet MINI er namelijk precies zo'n zelfde bak weer in, waar je evt op den duur weer problemen mee zou kunnen krijgen.
Hier op het forum is ook Spenki aangemeld die ze kan repareren en er veel vanaf weet.
Succes!

Wat betreft de bakken, het is inderdaad mogelijk dat ie stuk gaat. Vooral de eerste serie heeft er last van.
De facelift, vanaf 2004 heeft een andere bak en daar zouden minder problemen mee zijn.
Een Cooper S heeft over het algemeen helemaal geen problemen met de bak.
Of het terugkomt; volgens mij zou dat wel kunnen. Mocht ie verwisseld worden dan zet MINI er namelijk precies zo'n zelfde bak weer in, waar je evt op den duur weer problemen mee zou kunnen krijgen.
Hier op het forum is ook Spenki aangemeld die ze kan repareren en er veel vanaf weet.
Succes!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Wat Sven schrijft , klopt helemaal. Maar ik wil wel melden dat ik nog nooit gehoord heb dat iemand's Mini twee keer door dit euvel is getroffen. Ik zou daarvan waarschijnlijk toch op de hoogte zijn als het gebeurt.
Dat kan enerzijds betekenen dat het euvel toch echt permanent gefixt is, of anderszijds omdat je voor twee keer deze pech misschien wel enorm hoge kilometerstanden (200K of meer) zou moeten hebben, die mensen nog niet halen (TBL uitgesloten met z'n 275K km). Weten doe ik het niet. Maar ik zou me (persoonlijk) geen zorgen maken dat het tweemaal gebeurt.
Sven schreef:... Of het terugkomt; volgens mij zou dat wel kunnen. Mocht ie verwisseld worden dan zet MINI er namelijk precies zo'n zelfde bak weer in, waar je evt op den duur weer problemen mee zou kunnen krijgen.
Hier op het forum is ook Spenki aangemeld die ze kan repareren en er veel vanaf weet.
Succes!
Wat Sven schrijft , klopt helemaal. Maar ik wil wel melden dat ik nog nooit gehoord heb dat iemand's Mini twee keer door dit euvel is getroffen. Ik zou daarvan waarschijnlijk toch op de hoogte zijn als het gebeurt.
Dat kan enerzijds betekenen dat het euvel toch echt permanent gefixt is, of anderszijds omdat je voor twee keer deze pech misschien wel enorm hoge kilometerstanden (200K of meer) zou moeten hebben, die mensen nog niet halen (TBL uitgesloten met z'n 275K km). Weten doe ik het niet. Maar ik zou me (persoonlijk) geen zorgen maken dat het tweemaal gebeurt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- spiree
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt allemaal voor het warme welkom hier
Nee wat ik zo allemaal heb kunnen vinden nog zou het bij de meeste na een reparatie goed moeten zijn ivm dat de orginele lagers plastic in verwerkt en de lagers die ze na de reparatie gebruiken zijn alleen metaal.
Verder heb ik nu al zin om bezig te gaan met een mini. Heb zelf mijn prelude ook helemaal naar mijn smaak aangepast en ik kom al allerlei leuke dingen tegen voor de mini
Voor de geinteresseerden hier nog een foto van me vorige geldput


Nee wat ik zo allemaal heb kunnen vinden nog zou het bij de meeste na een reparatie goed moeten zijn ivm dat de orginele lagers plastic in verwerkt en de lagers die ze na de reparatie gebruiken zijn alleen metaal.
Verder heb ik nu al zin om bezig te gaan met een mini. Heb zelf mijn prelude ook helemaal naar mijn smaak aangepast en ik kom al allerlei leuke dingen tegen voor de mini

Voor de geinteresseerden hier nog een foto van me vorige geldput


- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Spiree steld zich voor
[quote=beter is om er een zwaardere drukgroep in zetten,probleem is bij BMW bekend"spiree"]Ik lees nu al een tijdje hier op het forum en ik dacht zal mij eens even aanmelden.
Mijn naam is patrick en ben 25 jaar en kom uit groningen.
Ik heb paar maand geleden mijn auto verkocht (honda prelude 1997) Ivm aanschaf motor. Nu zijn mijn vriendin en ik aan het rond kijken voor geschikte auto die onze beide auto's vervangt. Nu was ik altijd al gechameerd van de new mini dus vandaar dat ik ook naar een mini aan het kijken ben.
Aangezien ik ook net een motor heb aangeschaft is het budget beperkt voor een mini dus daarom zal dit een r50 worden. Nu lees ik alleen overal over problemen met de versnellingsbak. Ik vraag mij dan alleen af als een mini dit probleem heeft gehad en het is gerepareerd blijft het goed ? Of is het een terugkomend iets ?
mvg,
Patrick[/quote]
Mijn naam is patrick en ben 25 jaar en kom uit groningen.
Ik heb paar maand geleden mijn auto verkocht (honda prelude 1997) Ivm aanschaf motor. Nu zijn mijn vriendin en ik aan het rond kijken voor geschikte auto die onze beide auto's vervangt. Nu was ik altijd al gechameerd van de new mini dus vandaar dat ik ook naar een mini aan het kijken ben.
Aangezien ik ook net een motor heb aangeschaft is het budget beperkt voor een mini dus daarom zal dit een r50 worden. Nu lees ik alleen overal over problemen met de versnellingsbak. Ik vraag mij dan alleen af als een mini dit probleem heeft gehad en het is gerepareerd blijft het goed ? Of is het een terugkomend iets ?
mvg,
Patrick[/quote]
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Welkom plaatsgenoot!
Qua versnellingsbakken:
- prefacelift Cooper/One (2001-2004): Midlands 5-bak, zwakke constructie
- prefacelift Cooper S (2002-2004): Getrag 6-bak, probleemloos
- facelift Cooper/One (2004-2008 (cabrio)): Getrag 5-bak, probleemloos
- facelift Cooper S (2004-2008 (cabrio)): Getrag 6-bak, probleemloos
Ik heb besloten me er niet teveel van aan te trekken, al probeer ik wel iets behoedzamer te schakelen. Als ie er wel aan gaat fixt Spenki hem voor €900, of hang je er meteen een Getrag 6-bak van een Cooper S in.

Qua versnellingsbakken:
- prefacelift Cooper/One (2001-2004): Midlands 5-bak, zwakke constructie
- prefacelift Cooper S (2002-2004): Getrag 6-bak, probleemloos
- facelift Cooper/One (2004-2008 (cabrio)): Getrag 5-bak, probleemloos
- facelift Cooper S (2004-2008 (cabrio)): Getrag 6-bak, probleemloos
Ik heb besloten me er niet teveel van aan te trekken, al probeer ik wel iets behoedzamer te schakelen. Als ie er wel aan gaat fixt Spenki hem voor €900, of hang je er meteen een Getrag 6-bak van een Cooper S in.

- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
drukgroep vervangen van mijn R53 Cooper S works , ondanks Getrag bak
vervangen door een zwaardere drukgroep en andere platen wegens ratelend geluid
dit is een soort resonantie viel nog onder garantie, dan is het probleem echt opgelost , is aanteraden voor alle getunde Coopers S zeker als je stevig doortraptote="MartijnGizmo"]Welkom plaatsgenoot!
Qua versnellingsbakken:
- prefacelift Cooper/One (2001-2004): Midlands 5-bak, zwakke constructie
- prefacelift Cooper S (2002-2004): Getrag 6-bak, probleemloos
- facelift Cooper/One (2004-2008 (cabrio)): Getrag 5-bak, probleemloos
- facelift Cooper S (2004-2008 (cabrio)): Getrag 6-bak, probleemloos
Ik heb besloten me er niet teveel van aan te trekken, al probeer ik wel iets behoedzamer te schakelen. Als ie er wel aan gaat fixt Spenki hem voor €900, of hang je er meteen een Getrag 6-bak van een Cooper S in.
[/quote]
vervangen door een zwaardere drukgroep en andere platen wegens ratelend geluid
dit is een soort resonantie viel nog onder garantie, dan is het probleem echt opgelost , is aanteraden voor alle getunde Coopers S zeker als je stevig doortraptote="MartijnGizmo"]Welkom plaatsgenoot!

Qua versnellingsbakken:
- prefacelift Cooper/One (2001-2004): Midlands 5-bak, zwakke constructie
- prefacelift Cooper S (2002-2004): Getrag 6-bak, probleemloos
- facelift Cooper/One (2004-2008 (cabrio)): Getrag 5-bak, probleemloos
- facelift Cooper S (2004-2008 (cabrio)): Getrag 6-bak, probleemloos
Ik heb besloten me er niet teveel van aan te trekken, al probeer ik wel iets behoedzamer te schakelen. Als ie er wel aan gaat fixt Spenki hem voor €900, of hang je er meteen een Getrag 6-bak van een Cooper S in.

Onze sponsors