Mijn naam is Peter Delis, 42 jaar en (nog) niet in het bezit van ook maar iets dat op een new mini lijkt.
Het is mijn bedoeling om naast mijn huidige Nissan King Cab ook een mini aan te schaffen voor het sportievere autorijden.
Dit forum lijkt me een prima manier om ervaringen te vernemen van de gelukkigen die nu al wel in mini's rondrijden om zodoende mijn keus te bepalen.
Op de komende autoRAI wil ik de daar aanwezige verkoopsters en -ers 's ondervragen over de diverse extra's op de cooper.
Nu alvast de volgende vragen aan een ieder van jullie:
- wat zijn de ervaringen met het sportonderstel in combinatie met 17" velgen?
- wat doet een sportknop precies en bevalt 'ie?
- hoe klinkt de standaard radio met iPod aansluiting?
- wat zijn de voor- en nadelen van tuning van de coopermotor?
Hopelijk tot ziens op één van de meetings
Peter
Aangenaam kennis te maken
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Voorhout
Bericht
hey peter,
Welkom op de NewMINIclub.
Ik kan geen antwoord op je vragen geven want de door jouw genoemde opties heb ik niet op mijn MINI R56 Cooper.
Maar kan je wel een ding vermelden en dat is dat ie SUPER rijd, dus gewoon een aanschaffen.
Groeten,
Floris van Dam
Welkom op de NewMINIclub.
Ik kan geen antwoord op je vragen geven want de door jouw genoemde opties heb ik niet op mijn MINI R56 Cooper.
Maar kan je wel een ding vermelden en dat is dat ie SUPER rijd, dus gewoon een aanschaffen.
Groeten,
Floris van Dam
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik ben net een stukkie in de buurt gaan rijden en ik ben zo ontzettend onder de indruk van het autootje, een Cooper S met de nieuwe turbomotor. Hij ligt zo plat als een baksteen in de bochten en het onderstel (sportonderstel) is naar mijn mening echt fenomenaal en beter dan bij de vorige. Hij kleeft aan het asfalt en heb het vandaag voor het eerst zo bond gemaakt dat de achterkant uitbrak! Ik hoefde relatief weinig te doen om het hele zooitje weer recht op de weg te zetten. Je moet het zelf ervaren om een mooi binnendoorpaadje met veel bochten!
De sportknop zorgt voor een vlotte reactietijd tussen het induwen van het gaspedaal en reactie van de motor. Bij de Cooper S zorgt hij voor een "overboost" in de turbo (stel je er vooral niet TE veel bij voor), je kan hem ietsje verder in de toeren jagen en zou zorgen voor 20 Nm koppel extra... Ook gaat hij zwaarder en sportiever sturen, ook hierbij geld weer dat de reactie van de voorwielen op het draaien van het stuur perfect op elkaar zijn afgesteld.
Ik had heel wat verwachtingen van deze "nieuwe" New MINI en bij mij is hij ruim boven verwachting geslaagd! Heel ruim!
Als je echt de power wil dan is een Cooper S inderdaad beter aan te raden (zoals Sid al aangeeft, daar krijg je geen spijt van), maar als je gewoon lekker bochtjes wil kunnen knallen, is de Cooper ook prima. Zeker met 17 inch en sportonderstel.
Welkom hier trouwens, heel veel succes met de aankoop (altijd een leuk proces). Als je nog meer vragen hebt, geen probleem, dit is de site om ze te vragen! Hopelijk tot meets!
Ik zal eerst even wat ervaringen geven op je vragen.Peter Delis schreef: Nu alvast de volgende vragen aan een ieder van jullie:
- wat zijn de ervaringen met het sportonderstel in combinatie met 17" velgen?
- wat doet een sportknop precies en bevalt 'ie?
Ik ben net een stukkie in de buurt gaan rijden en ik ben zo ontzettend onder de indruk van het autootje, een Cooper S met de nieuwe turbomotor. Hij ligt zo plat als een baksteen in de bochten en het onderstel (sportonderstel) is naar mijn mening echt fenomenaal en beter dan bij de vorige. Hij kleeft aan het asfalt en heb het vandaag voor het eerst zo bond gemaakt dat de achterkant uitbrak! Ik hoefde relatief weinig te doen om het hele zooitje weer recht op de weg te zetten. Je moet het zelf ervaren om een mooi binnendoorpaadje met veel bochten!

De sportknop zorgt voor een vlotte reactietijd tussen het induwen van het gaspedaal en reactie van de motor. Bij de Cooper S zorgt hij voor een "overboost" in de turbo (stel je er vooral niet TE veel bij voor), je kan hem ietsje verder in de toeren jagen en zou zorgen voor 20 Nm koppel extra... Ook gaat hij zwaarder en sportiever sturen, ook hierbij geld weer dat de reactie van de voorwielen op het draaien van het stuur perfect op elkaar zijn afgesteld.
Ik had heel wat verwachtingen van deze "nieuwe" New MINI en bij mij is hij ruim boven verwachting geslaagd! Heel ruim!

Als je echt de power wil dan is een Cooper S inderdaad beter aan te raden (zoals Sid al aangeeft, daar krijg je geen spijt van), maar als je gewoon lekker bochtjes wil kunnen knallen, is de Cooper ook prima. Zeker met 17 inch en sportonderstel.
Welkom hier trouwens, heel veel succes met de aankoop (altijd een leuk proces). Als je nog meer vragen hebt, geen probleem, dit is de site om ze te vragen! Hopelijk tot meets!


- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Onze sponsors