Mini R53 2005

Stel je hier even voor.
Dniel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mini R53 2005

22 mei 2014, 16:58

Goedendag damens & heren :)( ,

om me even netjes voor te stellen! Mijn naam is Daniel en vanaf volgende week Donderdag 23 jaar jong.

Sinds vorige week zaterdag ben ik trotse eigenaar van een Mini Cooper S uit 2005.

Na 4,5 jaar trouwe dienst van mijn Volkswagen Polo uit 2001 was het toch wel een keer tijd voor wat vernieuwing en wat snellers. Uiteraard lange twijfel wat mijn volgende auto moest worden, echter na 1 testrit in een Mini Cooper S, was ik verkocht :-)) .
Wat een kwaliteitsverschil met een Polo'tje.
Ben toen fanatiek opzoek gegaan naar een Mini Cooper S.

Toen vielen mijn ogen twee weken geleden op een heerlijk exemplaar!
En here i am now. Polo ingeruild en een Mini rijker. Garantie erop, onderhoudsbeurt erbij . Helemaal prima :icon_top:
Heb de Mini nu iets minder als een week en wat valt alles heerlijk aan. :rijden Rijdt solide. Wat me verbaasd is dat het een relatief kleine auto is , maar dat het ontzettend ruim aanvoelt.
Plus ik ben fan van power! Dus het is puur genieten. Tevens sound van Compressor :-PP

Tevens ben ik ook nog een trotse eigenaar van een Kawasaki Z750 uit 2009. (shakeit)

Genoeg gebabbeld. Tijd voor wat foto's . Want daar zijn jullie hier dol op heb ik al gemerkt :mrgreen:
(Nieuwe foto's komen snel met grote camera, dit zijn screenshots, excuus)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto van mij op de brommer.
Afbeelding

Tevens al wat rondgesnuffeld voor wat leuke mods.
Verlanglijstje zet ik binnenkort online.

Btw, uitlaat. Welke raden jullie mij aan?

Tevens een standaard vraag betreffende Navigatie.
Ik krijg de navigatie maar niet geupdate. Weet iemand een goedkoop en betrouwbaar adresje?
Heb zelf al geprobeerd via een stiekeme omweg :evil: Alleen de navigatie pakt de dvdtjes niet :(.

Ik zal zeker actief blijven op dit forum en mijn mods showen aan jullie.

Bedankt voor het lezen :icon_top:
Lee R53
Enthousiast
Enthousiast

Re: Mini R53 2005

22 mei 2014, 19:14

Welkom Daniel, leuk speelgoed heb je daar. :)

Ben zelf ook in de markt voor een nieuw uitlaatje, en denk dat ik voor een Milltek systeem ga.

Veel plezier hier en we zien de mods en pics wel verschijnen.
bajaboy
One wheel wonder
One wheel wonder

24 mei 2014, 21:45

welkom daniel :D
ha
harmless85

25 mei 2014, 09:45

Welkom daniel! dikke fiets en nog dikkere mini!
p.cooper s
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 mei 2014, 12:40

Welkom , mooi bakkie man , en zeker de kleur.... :D
Afbeelding

EEN HOBBY MAG GELD KOSTEN ........ ;D
Show my ride .... >>> viewtopic.php?f=3&t=33961
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 20:32

Welkom bij de club en... :D

.............................heel veel rijplezier in je SSSsss... :P :D :)
Dniel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 jun 2014, 19:35

Goedenavond :mrgreen:

lang geleden ! Ben afgelopen tijd ontzettend druk geweest met werk, excuus gents :)
Ik heb echter wel stiekem rondgekeken op het forum , vooral om ideeën op te doen!

Bedankt voor het leuke welkomst nog :icon_top:

Ik heb de auto nu ongeveer een maand in mijn bezit en wat ben ik verliefd geworden op de looks en power van de R53. Wat een heerlijke machine. Voorheen had ik nooit echt kijk op een Mini , echter overal waar ik nu kom en ik zie een Mini dan bekijk ik even of er leuke snufjes aan veranderd zijn.

Maar het kan allemaal mooier en sneller , dus hierbij mijn ideeën. Heb afgelopen week een setje remklauwverf gehaald , klein beginnen haha. De remklauwtjes worden lekker rood , mooi rood is niet lelijk :D .

Optische gedeelte :

* Zwarte Scoop
* Achterlichten smoken
* Aero grill
* JCW SideSkirts
* Chrome accenten naar hoogglans zwart , uitzondering van de koplampringen!
* JCW stuur
* Zwart hemel
* Kleine dingetjes (kentekenverlichting etc)

Overige :

* Stage 2 Tuning
* Catback uitlaat systeem (Milltek?)
* Schroefset

Ik heb tevens nog garantie bij waar ik de auto heb aangeschaft, dus het motorisch gedeelte moet nog even op zich wachten.

Voor diegene die mij kunnen helpen , heb nog een paar vragen!

1) Wanneer ik de auto start ( KOUDE START ) hoor ik toch wat getik , hele lichte geratel , echter wanneer ik de koppeling intrap gaat dit weg. Met warme motor heb ik hier overigens geen last van. Iemand hier ook ervaring mee? Is dit helemaal normaal?

2) Waar koekeloeren jullie rond voor accesoires ( optisch ) voor de R53 ? Ik kijk zelf vooral op Ebay, marktplaats en dit forum. Echter zijn er nou meer goede sites hiervoor?

3) Uitlaat , ik zoek een uitlaatje wat lekker roffelt maar toch nog enigszins een woordje kan wisselen met me vriendin op de snelweg! :lol:

4) Laatste vraag , ik erger me wat aan het navigatiesysteem. Het duurt soms ontzettend lang dat ik eindelijk GPS verbinding heb.
Navigatiesysteem draait nog op software uit 2005, kan dat hier aan liggen?
Anders is het hoogstens tijd om dit te update! Iemand die kan helpen :D?

Ik hoop tevens dat er binnenkort een meeting is , wil graag eens buurten! Lijkt me leuk .

Bedankt maar weer voor het lezen :-))
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

05 jul 2014, 19:05

Nice ride.

Heb zelf een eisenmann einddemper (bij aankoop al) onder mijn R53. Omdat het alleen de einddemper is, valt het kwa geluid erg goed te doen. Voor het snuffelen van leuke mods.... Gebruik ik ook dezelfde sites.

Anders altijd Google .....(via afbeeldingen kom je vaak op de juiste sites)
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”