Hi, ik ben Jeroen en heb interesse in het kopen van een mini cooper s ( turbo r56) uit 2007 ( 127.000km)
Ik heb een mooie cooper-s gezien maar zou graag wat info willen hebben voor het aanschaven van de auto.
- waar moet ik opletten en vooral controleren??
Heeft iemand wat tips voor me.
PS. De motor loopt een beetje rauw maar ik weet niet of dat hoort..
Graag hoor ik van jullie kennis..
Alvast bedankt,
Jeroen.
Hi, ik ben jeroen en wil een Mini Cooper kopen
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Hi, ik ben jeroen en wil een mini cooper kopen
Hoi Jeroen, gewoon even de zoekfunctie gebruiken op het forum. Dan kan je zat tips vinden want deze vraag is al meerdere keren gesteld. Succes.

- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Re: Hi, ik ben jeroen en wil een Mini Cooper kopen
Er staat op dit forum meer dan voldoende over geschreven over de mogelijke problemen van een R56 Ccooper S.
Als je verstand hebt van auto's ben je misschien in staat om eventuele mankementen voor aankoop te spotten. Als je geen verstand hebt van auto's laat dan een aankoop keuring doen. Zorg hierbij dat ze met name de motor en turbo goed inspecteren ( met minimaal een compressiemeting zowel nat als droog).
De motor van een MCS loopt zeker niet rauw, wel wat lawaaierig (injectoren , vacuüm pomp ).
Weet niet wat voor kleur je zoekt maar ik heb eventueel nog een MCS van 01-2008 met 74 Dkm in de kleur laser blue te koop.
Als je verstand hebt van auto's ben je misschien in staat om eventuele mankementen voor aankoop te spotten. Als je geen verstand hebt van auto's laat dan een aankoop keuring doen. Zorg hierbij dat ze met name de motor en turbo goed inspecteren ( met minimaal een compressiemeting zowel nat als droog).
De motor van een MCS loopt zeker niet rauw, wel wat lawaaierig (injectoren , vacuüm pomp ).
Weet niet wat voor kleur je zoekt maar ik heb eventueel nog een MCS van 01-2008 met 74 Dkm in de kleur laser blue te koop.
Onze sponsors