Student zoekt Cooper S

Stel je hier even voor.
emilio
One wheel wonder
One wheel wonder

Student zoekt Cooper S

12 dec 2014, 15:29

Zo dat is een binnenkomer want er zijn niet veel studenten op zoek naar een R53 denk ik :wink:

Ik heb me hier ondertussen alweer meer dan 2 jaar geleden geregistreerd dat was op het moment dat mijn moeder haar Mini Red Hot nieuw kocht en ik erg enthousiast werd van het rijgedrag.

Oorspronkelijk afkomstig uit het oosten van het land en nu woonachtig in Delft waar ik ook studeer. Naast studeren doe ik wat dingen voor mezelf online.

Vorige week heeft mijn OV het na 6 jaar studeren opgegeven vandaar dat ik eens op zoek ben gegaan naar een auto, nou kan ik natuurlijk voor €500 een ragbak kopen. Maar gedurende het autoscouten kwam ik er achter dat een r53 ondertussen ook binnen mijn budget valt. Het zal natuurlijk wel een oudere worden met een km stand boven de 100k en bouwjaar <2004 maar je moet ergens beginnen. Waarom meteen een S? Omdat die niet veel duurder zijn dan een non S en ik verwacht dat die zijn waarde beter zal behouden..

Nog een plaatje van mijn moeders mini omdat deze post zonder plaatjes ook zo kaal is..

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Student zoekt Cooper S

12 dec 2014, 16:22

emilio schreef:Zo dat is een binnenkomer want er zijn niet veel studenten op zoek naar een R53 denk ik :wink:
Het zal verbazen hoeveel er hier zijn :P haha
Ik ben ondertussen al aan de Clubman Cooper S als student.. nouja.. ben net student af...
Het zal natuurlijk wel een oudere worden met een km stand boven de 100k en bouwjaar <2004 maar je moet ergens beginnen.
Misschien ook even over de grrens kijken? Scheelt misschien nog een beetje...
Een hoge km-stand zegt niet alles, net zoals een lage niets zegt. Een hoge km-stand betekent vaak dat het een daily was, wat vaak resulteert in dito rijgedrag. Een lage km-stand, dan kan het een scheurbakkie zijn geweest voor in t weekend...

Sam heeft de stelregel; bij een ton zijn de krukaslagers op.
Mijn blok hield er bij een km-stand van 222.000 op, volgens diezelfde Sam waren mijn krukaslagers nog als nieuw!
Het ligt dus echt aan hoe die gebruikt wordt. De km-stand moet je niet laten afschrikken, dat is puur psychologisch.
Waarom meteen een S? Omdat die niet veel duurder zijn dan een non S en ik verwacht dat die zijn waarde beter zal behouden..
Omdat die leukerderderderder is! ;)

Succes met de zoektocht!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
slokkie
One wheel wonder
One wheel wonder

12 dec 2014, 19:37

Km stand zegt inderdaad niets. Ik heb een 2004 S met 200.000 op de teller en verbruikt 0 aan olie.
Net als MBX als zei, het was 5 jaar lang een daily die meteen 160.000 erop had gezet.

Suc6 met je zoektocht.
2009 Mini Cooper S Cabriolet R57
Dionwarmen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 dec 2014, 20:40

Ben zelf ook een student, en sinds kort in het bezit van een MINI. Wat je zegt, meeste auto's van studenten zijn ragbakken, maar een MINI is zo veel leuker! Heb zelf erg veel gehad aan een kennis met verstand van MINI's, deze heb ik meegenomen bij het bezichtigen van meerdere auto's(zeker aan te raden). Natuurlijk ook meerdere aandachtspunten hier op het forum gevonden. Ben zelf uiteindelijk gevallen voor een r50 cooper.
Veel succes met je zoektocht!
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

12 dec 2014, 22:13

ik heb een R52-s, 185000 km op de teller en zweet al jaren een klein beetje olie maar geen enkel probleem! Koelvloeistof lekkage op het thermostaathuis daarentegen is iets waar je wel naar moet kijken, het is positief voor je als bij een auto met zo'n KM stand het thermostaathuis al eens is vervangen.

Wel zwaaien als ik weer eens door Delft rijd!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2014, 23:26

Ik ben ook student met een mini misschien heb je me wel eens zien rijden in Delft!
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 dec 2014, 00:10

Ik ben ook student. Rijd een R50. Bij aankoop vorig jaar augustus (bj:'05 84dkm) koppeling ram versleten en lekkende klep in cilinderkop.
Dus km stand wil inderdaad niks zeggen.
Na revisie heb ik nu bijna 20dkm gereden en oliepeil staat precies op de helft.
Mini cooper R50 2005
emilio
One wheel wonder
One wheel wonder

13 dec 2014, 08:16

Bedankt allemaal voor de welkomstwoorden!

Uiteraard begrijp ik dat kilometerstand niet alles zegt maar r53's met een stand onder de 100k vallen gewoon ver boven budget..

Ga zeker eens over de grens kijken ook, bedankt!

Ik heb de zoekfunctie al even gebruikt maar nog niet echt het juiste topic gevonden. Is er zoiets als een aankoop topic? Waar tips in staan mbt tot de aankoop van een mini of specifiek een r53?
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

13 dec 2014, 09:34

Hier nog een student met inmiddels een MCS...

gewoon hard werken en sparen dan kan het gewoon. :icon_top:
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
emilio
One wheel wonder
One wheel wonder

15 dec 2014, 11:24

Als antwoord op mezelf, ik heb het gevoel dat dit een vrij goede aankoopgids is?

http://www.motoringfile.com/mini-r50r53-buyers-guide/
patrick cooper s
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 dec 2014, 14:27

onze r53 is ook te koop,nieuwe apk,225.000 km daily, chilipakket etc,

mag voor 4750 euro weg

gr. minouch en Patrick
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2014, 20:21

Welkom bij de club en ... :D

…………………………………heel veel plezier met het zoeken naar een mooie SSSsss... :P :D :)

Terug naar “Who are U?”