Mini Cooper 2001

Stel je hier even voor.
joepdegen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mini Cooper 2001

10 mar 2015, 08:47

Goeiemorgen mede mini-liefhebbers,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Joep, 25 jaar oud en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Nijmegen. Sinds mijn 18e al gek op Mini's, oud en nieuw. Bij verschillende classics wezen kijken voor aanschaf als opknappertje maar nooit echt iets van gekomen. Tot voor kort!

Via mijn werk reed ik in een bijtellingsvrije oude auto. Prima ding maar het was best lastig om niet privé te rijden. Vanwege positieve veranderingen op het werk (lees vast contract en afgestudeerd HTS) kreeg ik de keuze om een lease wagen te nemen of een eigen auto met km-vergoeding. Na wat wikken en wegen was de keuze dan snel gemaakt. Die Mini gaat er komen. Zodoende op pad gegaan, veel hier gelezen over aandachtspunten en de keuze gemaakt om voor een Cooper te gaan en niet de One. Na wat tegenvallende bezichtigingen ben ik sinds 11 februari de gelukkige eigenaar van een Mini Cooper uit 2001.

[img][IMG]http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... fjjw80.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... zxixwg.jpg[/img][/img]

De Mini had APK tot half april en ik heb hem zo gekocht. Zonder afleverbeurt of onderhoud. Ik ben zelf redelijk handig en dacht ik kan makkelijk besparen hierop.

Zo gezegd heb ik de auto op woensdag opgehaald. Donderdags meteen onderdelen gehaald voor een grote onderhoudsbeurt en vrijdags meteen het onderhoud gedaan. Bougies, olie, oliefilter, luchtfilter (voor een open exemplaar, had ik nog liggen) en de multiriem vervangen. Ook kwam ik erachter dat de auto niet warm werd. De conclusie thermostaat was snel gemaakt en heb weer even op het forum gekeken voor een DIY. Zaterdags meteen aan de gang en toen ik de oude thermostaat demonteerde schrok ik wel een beetje. De thermostaat was gewoon afgeknipt. Niet verweerd of vast gaan zitten, grof weg afgeknipt.

Deze toch maar vervangen op goed geluk dat de koppakking nog heel was. Daarna stond ik vorige week midden in Nijmegen stil met een koelwaterpeil dat boven het reservoir uit kwam. Bijkomend kwam ook nog dat de oliedruk bij stationair toerental weg zakte en het lampje aansprong. Op toeren geen probleem maar stationair een gevaarlijk rood lampje. De Mini meteen stil gezet en afgesleept. Bij aankomst bij mijn garage het probleem uitgelegt en ze zouden gaan kijken wat ze konden doen. Maar ze vreesden het ergste. Uiteindelijk was alles snel opgelost met een nieuw oliefilterhuis en een nieuwe dop op het thermostaat huis. Sindsdien nergens geen last meer van gehad. Glansrijk door de APK gekomen dus we kunnen weer een jaartje rijden.

Er staan nog wel wat dingetjes op de planning en sommige zijn ook al afgestreept. Maar ik houd jullie op de hoogte daarover!

Hier alvast de driving lights in de grill.

[img][IMG]http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... jf63w.jpeg[/img][/img]
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

Re: Mini Cooper 2001

10 mar 2015, 10:01

Een hele mooie Mini Joep en mooi meegenomen dat je zelf wat handigheid in sleutelen hebt.
Veel leesplezier hier op het forum en heel veel veilige km's met je nieuwe aanwinst :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
CLB
One wheel wonder
One wheel wonder

10 mar 2015, 13:24

Welkom! en veel plezier met je MINI. :icon_top:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mar 2015, 18:04

Welkom Joep en veel plezier hier :rijden
joepdegen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

13 mar 2015, 20:58

Het blijft genieten zo'n Mini!

Ondertussen niet echt druk bezig geweest met de auto alleen wat ideeën op gedaan hier op het forum.

De driving lights heb ik wel gemonteerd maar nog niet aangesloten. Ik ben nog bezig om het op een nette manier te installeren. Ook het idee om er stadslichtjes in te maken blijft rond zweven. Wel heb ik de nodige spullen al besteld en binnen gekregen voor het aansluiten van de lampen inclusief schakelaars voor eventueel toch uit kunnen schakelen van de lampen.

Verder ben ik over hoogte van de auto niet echt tevreden. Het ziet er niet echt mooi uit. Zeker niet als je mede Mini liefhebbers een schroefset ziet monteren. Dit ziet er toch wel dik uit.

Deze is dus via hier gereserveerd en komt er binnenkort ook onder!

Hebben jullie ervaring met het trekken van draden van de motorruimte naar binnen? Bijvoorbeeld voor voeding van een versterker of schakeldraden voor andere opties...

To be continued..

Terug naar “Who are U?”