Mijn eerste MINI ...

Stel je hier even voor.
Sidenoca
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mijn eerste MINI ...

23 mar 2015, 21:13

Dag allemaal!

Na 9 jr Audi ga ik zeer waarschijnlijk de overstap maken naar een MINI Countryman. Super leuke auto en met 2 kinderen van 7 en 9 ideaal.
Maar voordat we overgaan tot aanschaf heb ik nog wat vragen waar ik nog geen antwoord op heb
SOS

Naast een achterbank heeft de Countryman ook een 2 stoelen optie achterin. Mij lijkt het ideaal voor de kinderen, zeker als ze wat ouder worden. Maar misschien heeft er iemand op dit forum wel een heel andere mening/ervaring..

Verder dacht ik bij de Countryman occasion wat verwering te zien op de plastic wielkappen. De verkoper vertelde dat hij dit makkelijk weg kon poetsen.. waarop ik dacht "waarom heb je dat dan nog niet gedaan..?" Is er iemand die dit ooit gezien heeft en is het idd weg te poetsen...?

En de kilometers.. Wat kan zo'n MINI aan qua maximale kilometers?
is bijv 200.000 goed te doen of is dat al lastig?

Jullie lezen het! Ik heb echt nog wat hulp nodig van een MINI kenner :)

Alvast DANK voor de hulp!
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mijn eerste MINI ...

24 mar 2015, 08:21

Leuke keuze natuurlijk.
De auto's van tegenwoordig kunnen wel wat hebben, MINI's ook . Er valt wel wat te achterhalen hier op het forum (zoekfunctie), maar er zullen wel wat kenners reageren.
De wielkappen dan je vervangen, dus als ze niet te poetsen zijn kan je dat altijd nog even bij de koop regelen.

Succes met het keuze moment en alvast veel plezier met de MINI :p
Afbeelding
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

24 mar 2015, 20:32

De plastic wielkastranden kun je best makkelijk netjes houden. Mijn MINI uit 2009 heeft nog mooie diep zwarte wielkastranden. 8) Ik gebruik er Black WOW voor. Klein flesje en een pad, insmeren, paar uurtjes laten inwerken en ze zijn weer helemaal netjes en waterafstotend! Is met 10 minuten a een kwartiertje gedaan.
Heb alle kunststofdelen (zijn er best aardig wat) al zeker 4x ingesmeerd en het flesje zit nog voor 3-kwart vol.

Op je overige vragen kan ik je helaas geen antwoord geven, maar ik ga er toch wel vanuit dat de 200.000 moet lukken. :)
Sidenoca
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 mar 2015, 20:43

Dank Raymond en UKRyan!

Ik ben er inmiddels uit dat ik toch een Countryman ga zoeken met wat minder km (dan 130.000) op de teller. Maar het valt nog niet mee moet ik zeggen, maar misschien moet ik wat meer geduld hebben..

In ieder geval goed te weten dat er een onderhouds- en oplapmmiddel is voor de wielkappen!
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

24 mar 2015, 22:58

Graag gedaan!

Wanneer je bij een MINI dealer een 2e hands MINI koopt, dan krijg je er standaard 2 jaar garantie bij. :)

Terug naar “Who are U?”