Ik heb vorige week mijn eerste mini gekocht. Ooit lang geleden in een klein oud type mini een weekje mogen rijden en dat was al leuk. Nu zit ik vandaag te wachten op de postbode die mijn kenteken papieren komt brengen. Ik heb de auto ingevoerd vanuit Belgie. Of eigenlijk ge-herinvoerd (zal vast een verkeerd Nederlands woord zijn). Ik was vooral blij dat de BPM bij export niet was terug gevorderd. Het is al eerder een Nederlandse auto geweest. Misschien van iemand die ook lid is van deze club?
Het is een auto met wat werk, de vorige eigenaar is niet zo lief voor hem geweest met onderhoud. Maar dat gaat goed komen. De meeste onderdelen zijn al besteld en binnen.
Ik heb al wel meteen een paar vraagjes:
1 Na wat zoek werk er zitten JCW spoke 95 wielen onder in 18 inch. Er ontbreekt alleen 1 afdek kapje. Waar kan ik deze bestellen? De wielen zijn antraciet, alleen ik kan ze alleen in zilver vinden.
2 Zoals ik al zei onderhoud is niet het beste geweest van de vorige eigenaar. De voorbanden zijn compleet versleten, en de achterbanden zitten er onder in verschillende bandenmaten. Ik wil dus 4 nieuwe banden. Na wat zoektocht kwam ik op de Vredestein Ultrac Sessanta. Deze is echter alleen te krijgen in 215/35/18 of 225/40/18. Op dit moment zit er 205/35/18 en 205/40/18 onder de auto

Heeft iemand ervaring met deze band? Gaat deze breedte aanlopen mogelijk icm met de JCW velgen? Ik rijd erg weinig kilometers, en zal vooral met mooi weer rijden. Ik reis vooral met de trein naar mijn werk en in de stad op fiets (ook een soort cabrio)

Volgens deze website de beste band voor de cooper Beste banden cooper S