Hallo Allen !

Stel je hier even voor.
AvRijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Hallo Allen !

24 jul 2015, 12:42

Bij deze even netjes voorstellen. Mijn naam is Arnold, woon in Spijkenisse en sinds eind 2014 is mijn vrouw in het bezit (en ik rij er in) van een uit Duitsland (dealer in Duesseldorf) geimporteerde Mini Cooper S cabrio.
We hebben hem gekocht bij dealer John van de Rijt in Uden en KM stand bij aankoop was 84.000 en inmiddels 10.000 uit de uitlaat ploffende kilometertjes gemaakt.
Heb me ingelezen op dit forum en volgens ID nummer zit er een N18 motor in die bij navraag bij de dealer in Duesseldorf geen deel heeft uitgemaakt van de "ketting" terugroepactie. Fingers crossed dat hij niet alsnog gaat ratelen.
Er gaan geen mods plaatsvinden behalve dan dat ik een korte antenne er op wil en reeds cooper S matten heb gekocht.
Bij deze ook gelijk een vraag. Achter het glas van de grote snelheidsmeter in het midden zitten plekjes waarschijnlijk van vocht uit het verleden. Is dat glas simpel te vervangen/even los te klikken of moet het gehele dashboard gedemonteerd worden ? Heb filmpjes gezien op you tube en daar begin ik dus niet aan. Hierbij een foto impressie :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

Re: Hallo Allen !

24 jul 2015, 12:55

Nice ride. Die gaat vast nog veel meer plezierige km's brengen. Maaruhm ..,, geen mods?? Haha er zijn er meer die dat gezegd hebben.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 jul 2015, 16:43

haha zei Jos (Baseman) ook
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 jul 2015, 17:45

Welkom Arnold en veel plezier hier :rijden
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

24 jul 2015, 19:20

Welkom hier Arnold en veel plezier van jullie mooie cabbie.

speedy schreef:haha zei Jos (Baseman) ook Afbeelding
De intentie was er idd, want ik vond het al prachtig om in een S te kunnen rijden, maar ja, dan leer je forumleden kennen en ga je een keer naar een rit of meeting en voor je het weethebje een andere Mini.
Dus Arnold, als je niet wilt modden, vooral thuis blijven, niet met de cabbie gaan rijden en al zeker geen andere Miniacs aanspreken en hard weglopen als zij jou iets willen vragen.
Sterkte en hou vol .. :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
AvRijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 jul 2015, 20:19

Hallo Baseman, Jos,

Ok, OK, OK,,,1e mod..... ik zie dat je dezelfde kleur S hebt (had) als ik. Vraagje... waar heb je de LED lampjes gekocht voor de lampjes aan de voorkant en die voor de nummerplaatverlichting ? Speciaal Merk, type ? Begreep dat je niet zomaar een LED lampje kan plaatsen zonder dat de computer blijft klagen dat je lampje kapot is. Daarnaast heeft niemand gereageerd op de vraag wat betreft het glas schoonmaken aan de binnenkant van de snelheidsmeter. Gezien jij al heel veel hebt aan laten passen weet jij misschien wie hier ervaring mee heeft ?

Dank alvast..

Arnold
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

28 jul 2015, 21:15

Welkom mede spijkenissenaar!(volgens mij zelfs overbuurman) Mooie cabrio!
Afbeelding
Nikkele
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 aug 2015, 10:32

Hoi Arnold,

met het vocht achter glas snelheidsmeter kan ik je niet helpen maar als je de lampjes rondom wilt vervangen voor LED verlichting kijk dan naar lampjes met type aanduiding Canbus.
Ik heb bijvoorbeeld deze (€5,37 inc verzenden) besteld en zitten er 4 maanden in zonder problemen.
Mocht je de binnenkant ook willen vervangen voor LED verlichting dan kun je normale (zonder canbus)T10 LED lampjes bestellen (in mijn clubman waren bijna alle lampjes van type T10 behalve in het dashboard kastje).

Succes.
AvRijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid

14 aug 2015, 11:44

Hoi Nikkele,

Inmiddels canbus lampjes geplaatst (nummerbord en stadslichten) en werkt perfect, geen storingsmeldingen. Heb ze bij ABC LED besteld en waren snel binnen. Jammer dat niemand weet hoe je de snelheidsmeter kan openen om het glas te reinigen. Ben waarschijnlijk de enige met dit problem.

Gr.

Arnold
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

14 aug 2015, 16:35

Hoi Arnold,

zie onderstaande link waar Rianne stap voor stap laat zien hoe je het dashboard uit elkaar haalt in dit geval om een iPod interface in te bouwen. Je hoeft niet alle zaken zoals hierin beschreven te verwijderen. Je moet de knee rol (links en rechts van de snelheidsmeter) verwijderen, de 2 dash panelen en dan kun je als het goed is de middenkap met glas van je snelheidsmeter loshalen (zie foto's in topic). Als je het niet aandurft kun je vragen of iemand van het forum je hier bij wil helpen maar als je een schroevendraaier kan vasthouden kom je een heel eind :D

viewtopic.php?f=54&t=28981

en natuurlijk welkom en veel plezier op het forum :D
Laatst gewijzigd door Schroefie op 14 aug 2015, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

14 aug 2015, 17:02

Welkom en veel plezier hier. Een N18 blok moet je wel even navragen of hij de fix heeft gehad van het magneetventiel van de oliepomp... Is een topic over hier op het forum. Wordt onder garantie bij de dealer gedaan.

Succes

Terug naar “Who are U?”