Hallo allemaal,
Ooit had ik een van de eerste nieuwe Coopers in Nederland als lease-auto. Vijf jaar enorm van genoten (want lease contract met een jaar verlengd).
De afgelopen jaren een oude rammelbak gehad, want ik kon makkelijk met de trein naar mijn werk.
Maar sinds drie weken de trotse bezitter van een eind 2014 Cooper! (Vulcan Orange, zwarte strepen en velgen, XL navigatie)
Man, wat is rijden weer genieten!
En wat een boel nieuwe toeters en bellen zitten er op! Dat ik het stuur nu eindelijk een stuk naar me toe kan trekken is heerlijk bijvoorbeeld!
En dat driecilindertje was even wennen qua geluid en eerder schakelen, maar wil nu niks anders meer.
Twee vragen die me de laatste weken bezig houden en me naar dit forum hebben gelokt:
1. Wel/niet chiptunen? Is die 30 pk extra de risico's (garantie kwijt/slijtage/motorschade) waard? En zo ja waar dan laten doen?
2. Hoe krijg ik betere/actuelere verkeers-info op dat XL scherm (dus in de navigatie van de Mini zelf)? Bijna alle Apps doen het beter dan die TMC informatie die via de radio binnen komt. En HERE Maps is nota bene door BMW/Daimler gekocht. Vooral een grote stad in of uit rijden kan zo maar een kwartier schelen als je navigatiesysteem weet waar het op dat moment vast staat. De Journey Mate App lijkt alleen een los Traffic Radar snapshot te kunnen maken en niet in het navigeren te kunnen verwerken.
Anyway, ik zal mijn weg op dit forum nog een beetje moeten vinden, maar lees al allerlei interessante zaken.
Groet,
Onno uit Utrecht
Terug bij Mini!
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Re: Terug bij Mini!
Hoi Onno, welkom op dit forum en gefeliciteerd met je F56 !
Er zullen vast wel andere F56 rijders zijn die je vragen oppikken, mocht dat niet het geval zijn, dan hier even een post maken. Dat is het F56 gedeelte van het forum
Er zullen vast wel andere F56 rijders zijn die je vragen oppikken, mocht dat niet het geval zijn, dan hier even een post maken. Dat is het F56 gedeelte van het forum

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Onno, welkom en van harte met je oranje karrertje ('the happiest color!
)...
Ik ben qua file info zelf nog niet verder gekomen dan alléén via (niet in te stellen, althans ik kan het niet vinden...) TMC en inderdaad, da's best karig. In Duitsland overigens wél zéér volledig. Over het chiptunen kan ik niet oordelen. 30Pk is denk ik wel een (behoorlijk) merkbaar verschil, maar of 't goed is voor je/deze motor?! Ik zou het bij zo'n jonge wagen zelf niet doen denk ik, tenzij de MINI dealer het zou doen.

Ik ben qua file info zelf nog niet verder gekomen dan alléén via (niet in te stellen, althans ik kan het niet vinden...) TMC en inderdaad, da's best karig. In Duitsland overigens wél zéér volledig. Over het chiptunen kan ik niet oordelen. 30Pk is denk ik wel een (behoorlijk) merkbaar verschil, maar of 't goed is voor je/deze motor?! Ik zou het bij zo'n jonge wagen zelf niet doen denk ik, tenzij de MINI dealer het zou doen.
"Orange is the happiest color!"

- Mak
- Mod virus alert!
Bericht
welkom :-)
ik heb zelf de TMC nog niet eens kunnen vinden dus ben benieuwd naar de antwoorden
ik heb zelf de TMC nog niet eens kunnen vinden dus ben benieuwd naar de antwoorden

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ook niet hoor en ook nergens een mogelijkheid om bijv. een sterke zender vast te zetten ofzo. Maar ik krijg wel verkeersinfo op de display; overigens zonder (TMC-)flitsmeldingen, die ik voorheen in de "dit navigatiesyteem lijkt er verdacht veel op" BMW wel gewoon kreeg. Dat kan wel iets met de versie te maken hebben, heb eens ergens gelezen dat ivm. het verbod in Frankrijk de flitsinfo er (door Navtech?) inmiddels helemaal af is gehaald voor Europa.
+1Mak schreef:welkom :-)
Ik ook niet hoor en ook nergens een mogelijkheid om bijv. een sterke zender vast te zetten ofzo. Maar ik krijg wel verkeersinfo op de display; overigens zonder (TMC-)flitsmeldingen, die ik voorheen in de "dit navigatiesyteem lijkt er verdacht veel op" BMW wel gewoon kreeg. Dat kan wel iets met de versie te maken hebben, heb eens ergens gelezen dat ivm. het verbod in Frankrijk de flitsinfo er (door Navtech?) inmiddels helemaal af is gehaald voor Europa.
"Orange is the happiest color!"

- Moonwell
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Mooie wagen
!! Mn man had ik zn BMW (2012 import uit DE) ook geen flitslocaties en in ook niet in mn MINI...

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors