Goedenavond allemaal,
Net aangemeld dus wel zo netjes om mij kort voor te stellen en gelijk al een paar vraagjes bij jullie te droppen.
Ik ben Gerben en woon met mijn gezinnetje in Noord-Holland. Na jaren allerlei verschillende auto's te hebben gereden oa. Golf, Passat, BMW 120d, alfa 147, alfa 159 sw (en nog een hele rits aan Duits, Italiaans en Frans spul) zijn wij, mijn vriendin en ik, aan het kijken voor een fun auto voor erbij. Wel een fun auto waar af en toe ook twee kindjes in mee gaan (3 en 8 jaar) echter de echte kilometers worden gemaakt door onze andere auto.
De mini was voor mijn vriendin al jaren een wens en naarmate ik meer en meer proefritjes ging maken werd ook voor mij de liefde voor de mini steeds groter....wat rijdt dat verslavend lekker zeg....
Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een zilveren mini cooper met zwart dak, zwarte bonnet stripes en zwarte 17 inch velgen. Hij komt uit 2004 en is in 2014 naar Nederland gehaald. Stond toen op 98000 km,
Huidige km stand is 112000 en hij ziet er echt top uit, geen roest, geen plaatdelen die slecht aansluiten of van kleur wijken. Hij heeft tevens leer en Panorama dak.... Kortom een wagentje waar ik wel een goed gevoel bij heb.
Nu heb ik een paar vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- hoe kom ik erachter wat voor bak eronder zit (midlands of gehtrags)
- afstandbediening werkt niet, zijn de sleutels makkelijk te programmeren?
- hebben jullie verder nog tips mbt de aankoop, waar moet ik op letten?
Ben uiteraard van plan om de mini met liefde te behandelen en zal denk ik veelvuldig gebruik maken van dit top forum. Niet alleen om info te halen maar ook om te brengen uiteraard.
Hoop van jullie te vernemen.
Grijs
Bijna een cooper eigenaar
- Mini cooper nh
- One wheel wonder
- 78Ray
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Bijna een cooper eigenaar
Controleer of het panoramadak werkt. Zowel met knoppen als met sleutel
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
- Mini cooper nh
- One wheel wonder
Bericht
Thnx 78Ray, probleem is alleen dat de afstandsbediening van geen van de sleutels werkt. Wellicht een batterij probleempje en anders dus de sleutels opnieuw programmeren (als dat kan??)
Overigens start hij wel met de sleutels en ook de centrale vergrendeling werkt als je hem in het slot steekt. Chip is dus wel goed, denk ik.
Overigens start hij wel met de sleutels en ook de centrale vergrendeling werkt als je hem in het slot steekt. Chip is dus wel goed, denk ik.
"I'm a trained professional, this is how I roll"
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Waarschijnlijk moet je het portierslot vervangen. Dus eerst batterij vervangen en dan moet hij gewoon reageren. Vervolgens inleren kan je zelf doen. Staat wel in de boekjes volgens mij en anders op internet(YouTube). Als dit niet werkt is het slot aan vervanging toe of de module. Dus houd hier rekening mee voor aankoop. Gewoon zorgen dat de sleutels werken als je hem koopt 

- Mini cooper nh
- One wheel wonder
Bericht
Thx Jer84, neem het puntje zeker mee bij de aankoop. Moet gewoon werken idd
- Mini cooper nh
- One wheel wonder
Bericht
Owwww foto is natuurlijk wel leuk.

Zo staat hij er momenteel bij, als het mee zit gaan we hem volgende week ophalen. Het zal even duren denk ik voordat ik de eerste mods ga doorvoeren, wil hem eerst vooral even leren kennen.
Erg veel zin om dit beestje voor de deur te zetten

Zo staat hij er momenteel bij, als het mee zit gaan we hem volgende week ophalen. Het zal even duren denk ik voordat ik de eerste mods ga doorvoeren, wil hem eerst vooral even leren kennen.
Erg veel zin om dit beestje voor de deur te zetten

- Chrisovitjs
- Enthousiast
Bericht
Volgens mij zitten er in de sleutel geen batterijen deze laat zich op tijdens het rijden! Als ze kapot zijn kost het je ong 200 per sleutel! Heb er een bij laten maken!
viewtopic.php?f=81&t=38512
Misschien is dit wat, misschien ook helemaal niet! Weet nog voor de volle 100% of hij weg gaat! Zit net nieuwe APK op tot 1-5-2017!
Misschien is dit wat, misschien ook helemaal niet! Weet nog voor de volle 100% of hij weg gaat! Zit net nieuwe APK op tot 1-5-2017!
- Mini cooper nh
- One wheel wonder
Bericht
Mooie Mini Chrisovitjs, je hebt er veel aan gedaan lees ik. Gaat het niet worden voor mij, ik ben er al uit en blijf bij mijn keus.
De verkoper en ik hebben een deal gesloten waarbij ook de afstandsbediening het weer doet.
Als ik het zo lees zou ik de Mini niet weg doen als ik jou was, na al je investeringen moet het nu een topwagen zijn.

De verkoper en ik hebben een deal gesloten waarbij ook de afstandsbediening het weer doet.
Als ik het zo lees zou ik de Mini niet weg doen als ik jou was, na al je investeringen moet het nu een topwagen zijn.

- Mini cooper nh
- One wheel wonder
Bericht
Hij is binnen

Gelijk een mooie lange rit gemaakt van zo'n 200 km met mijn oudste zoon, genieten, geen piepje, geen kraakje, geen waarschuwingslampjes kortom een prima rit.
Na de rit natuurlijk even gewassen, gelijk mooie test voor de waterdichtheid bij de portieren, panoramadak en achterklep.
Alleen bij de passagierszijde kwamen er een paar druppeltjes naar binnen, waarschijnlijk kwestie van het raam stellen. Kortom tot nu toe erg happy.
Paar foto's:

Gelijk een mooie lange rit gemaakt van zo'n 200 km met mijn oudste zoon, genieten, geen piepje, geen kraakje, geen waarschuwingslampjes kortom een prima rit.
Na de rit natuurlijk even gewassen, gelijk mooie test voor de waterdichtheid bij de portieren, panoramadak en achterklep.
Alleen bij de passagierszijde kwamen er een paar druppeltjes naar binnen, waarschijnlijk kwestie van het raam stellen. Kortom tot nu toe erg happy.
Paar foto's:

- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij de Mini R50/R53/R52 zitten wel batterijen. De versies(o.a. R56) na 2006 hebben een oplaadbare sleutel
Chrisovitjs schreef:Volgens mij zitten er in de sleutel geen batterijen deze laat zich op tijdens het rijden! Als ze kapot zijn kost het je ong 200 per sleutel! Heb er een bij laten maken!
Bij de Mini R50/R53/R52 zitten wel batterijen. De versies(o.a. R56) na 2006 hebben een oplaadbare sleutel

- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Raam kan je volgens mij afstellen aan de onderkant van de deur. Hier moet ergens een stelschroef zitten. Veel plezier van je Mini!

- Mini cooper nh
- One wheel wonder
Bericht
Thnx, gaat vast goed komen
Overigens merkte ik dat bij het testen van de mistlampen voor en achter de lampen wel aangaan maar binnen geen lampje op het dashboard gaat branden dat deze aan zijn. Kan zijn dat daar geen lampje voor is, weten jullie dat?
Overigens merkte ik dat bij het testen van de mistlampen voor en achter de lampen wel aangaan maar binnen geen lampje op het dashboard gaat branden dat deze aan zijn. Kan zijn dat daar geen lampje voor is, weten jullie dat?
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Er branden kleine ledjes in de knopjes zelf, waarmee je de mistlampen aanzet

- Mini cooper nh
- One wheel wonder