Ik ben Martijn en bekijk jullie forum als gast al een aantal weken met enige regelmaat.
Mijn vriendin en ik hebben namelijk het mini virus opgelopen en zijn volop bezig met het zoeken van een betrouwbaar exemplaar. Dat laatste valt nog niet mee nu ik hier op het forum zo wat alle topics heb gelezen.

Toch zijn we op zoek gegaan hebben we een Mini Cabrio uit 2006 gekocht (ondervoorbehoud van de keuring door mijn zwager afgelopen zaterdag. Daar komt nu ook direct het probleem. Het betreft dus een Mini Cooper Cabrio uit 2006. Is in 2008 ingevoerd naar nederland (komt uit duitsland). De mini heeft naar mijn weten 2 eigenaren gehad en heeft 139.200km op de teller staan.
Heeft altijd wel zijn beurten gehad alleen de laatste beurt vorig jaar bij een peugeot dealer ipv een mini specialist.
Kenteken 08-GLD-8.
we hebben nu 2x proef gereden en dat is echt heerlijk. Motor maakt een goed betrouwbaar geluid en schakelt prima. De kap is nog bijna nieuw.
Daarnaast alle punten die hier op het forum staan nagekeken, zoals roest bij de dorpels, koelvloestof niveau enz. alles zat er prima uit. Toch heb ik geen verstand van auto's dus heb ik de koop onder voorbehoud van keuring door mijn zwager (is automonteur bij alfa). Dit was geen probleem we mochten er mee rijden en de dealer (Stam Hilversum) gaf zelfs aan dat we de brug mogen lenen om hem aan de onderkant na te kijken.
Dit hebben wij gisteren gedaan. Eerst proef gereden en dat was weer genieten. Auto rijdt, stuurt en schakelt perfect. Toen op de brug gezet. Ook alles in orde bevonden tot we aan de voorzijde kwamen. Daar hingen 2 druppels olie aan het motorblok aan de zijkant. (Bestuurders kant)
Volgens mij zwager zweten alle motorblokken van 10 jaar oud met deze km stand en hij vond het nog geen lekken. (De alfa's die hij ziet was dit nog niks bij

Toch is dit het enige puntje waar ik nu aan twijfel...., ik lees een hoop olie problemen en wil voorkomen dat ik straks om de 1000 km een liter olie moet bijvullen. Peilstok gaf overigens aan dat oliepeil gewooin op max stond. Maar de auto heeft 5000 km gelden nog grote beurt gehad en olie is vervangen. IK weet ook niet of de huidige dealer nog olie heeft bijgevuld.
Als er in het ergste geval alle pakkingen vervangen moeten worden wat zou dat bij een mini specialist dan moeten kosten?
Morgen moet ik aan de dealer doorgeven of we de auto gaan afnemen...

Ons hart zegt zeker doen, verstand wil eigenlijk meer duidelijkheid of het normaal is dat een mini van `10 jaar oud en dergelijke km stand wat zweet en wellicht een druppel heeft hangen.....
Hopelijk kunnen jullie nog iets adviseren of geruststellen. en zijn we morgen de trotse eigenaar van een hele mooi mini.