Hallo allemaal,
ik stel mij even voor aangezien ik sinds vorige week vrijdag ook een mini rij (2014 f56 cooper, rood met zwart dak, handgeschakeld).
Voorheen voornamelijk VAG producten gereden of moet ik zeggen bevaren want het waren voornamelijk olieboten die met name rechtdoor willen.
Laatste was een 2012 Skoda Superb combi met dsg, ontzettend ruim en relaxed. Olieboot oftewel dikke diesel met een flinke berg koppel (215pk/470Nm na krachtkuurtje van JDEngineering). Wel zwaar in de neus dus overhellen en de buitenkant van de bocht opzoeken was hem niet vreemd.
Sinds dat mijn vriendin een andere baan heeft hadden we een twee station wagen thuis en dus vond ik het eigenlijk onnodig om in zo'n grote/zware/lompe bak nog langer voornamelijk mijn woon-werk verkeer te doen (120km/dag).
Eerder al eens naar een f55 cooper sd automaat wezen kijken en dat beviel uitstekend alleen konden we het niet eens worden over de inruil. Fast forward 6maanden, stad en land weer afgezocht via de diverse websites naar een leuke f56 met weinig km's voor een redelijke prijs. Ik had een bepaald budget in gedachten om maximaal bij te leggen en een aantal minimum specs qua uitrusting.
Inruilprijzen zijn om te janken, maar ja...dat weet je vantevoren eigenlijk wel.
Nog zo'n site geprobeerd maar daar zitten ook alleen maar handelaren op die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Privé verkopen heb ik het niet zo op, wil daarvoor niet het gezeur aan de deur.
Uiteindelijk een goede inruil kunnen bedingen bij de bwm/mini dealer dus koop bezegeld. Weekje later samen met mijn dochter de auto opgehaald en ondanks dat het niet de cooper s is toch heel veel rijplezier ondanks de 'maar' 136pk. Woon-werk kan ik vanwege de drukte toch niet hard en rij ik derhalve in de green stand en veel op de cruise control. Als ik de bc mag geloven heb ik in de afgelopen dagen een gemiddelde van 5.2l/100km gedaan. Dat valt mij echt heel erg mee.
Het mini virus is al flink ingeslagen, aanpassingen die ik op (korte) termijn wil doen
- satin silver exterieur delen (grille en achterklep) vervangen door gloss black (of wellicht laten wrappen)
- chrome ring op de neus ook in zwart zodat het overeenkomt met de koplamp ringen
- het cooper logo achterop in zwart
- een cooper s achterbumper met uitlaat zoals ik hier op het forum een topic vond (via dusseldorp epse)
het liefst zou ik dat dan met een 2e hands JCW uitlaat willen maar weet niet of dat kan en of deze beschikbaar zijn.
- chiptuning - al contact gehad met mg-performance in Duitsland maar hij zegt de auto 2-3 dagen nodig te hebben, lijkt mij wat overdreven als je een file op de plank hebt die je misschien nog een beetje bij moet schaven a.d.h.v. een dyno-run.
Nou dat was 'em wel even zo eerst. Mocht iemand tips hebben inzake bovenstaande mods dan hoor ik ze graag, alvast dank daarvoor.
Groeten
Jeroen
van maxi naar mini
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Re: van maxi naar mini
Gefeliciteerd met de aankoop en welkom bij de club van MINIoten
We zijn hier dol op foto's, dus show je nieuwe aanwinst gerust hier

We zijn hier dol op foto's, dus show je nieuwe aanwinst gerust hier

- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Re: van maxi naar mini
Gefeliciteerd met je Cooper.
Zul je geen spijt van krijgen. Hebben wij veel plezier van gehad!
Zul je geen spijt van krijgen. Hebben wij veel plezier van gehad!
Onze sponsors