Ik ben Levi (19 jaar), woonachtig in Zuid-Limburg en al sinds kinds af aan groot fan van Mini. Op mijn 16e kocht mijn vader een Classic Mini Cooper 1300 uit ‘91, dit zou mijn scheurijzertje worden als ik 18 was. Toen het eenmaal zover was viel het Mini rijden enorm in de smaak. Het was een ontzettend mooie auto om te zien en toverde regelmatig een lach op de gezichten van passerende mensen.
Echter na verloop van tijd had ik steeds vaker een auto nodig en zoals je wel kunt verwachten is een Classic Mini niet geheel geschikt als (bijna) dagelijkse auto. Dus hij ging de verkoop in...
Toen kwam er een Lupo GTI als import projectje uit Zwitserland, maar dit is niet de plek om hierover te spreken.
Ik zal ongetwijfeld niet de enige onder jullie zijn die regelmatig autosites afspeurt opzoek naar leuk speelgoed. Het Mini-virus is nooit weg geweest dus ook hier kijk ik regelmatig naar, zowel oud als nieuw. Hierdoor stuitte ik op een hele mooie Mini Cooper S Park Lane uit 2006. Ik was opslag verliefd op de schitterende kleurstelling (Royal Grey) en het fraaie interieur. Als er een nieuwe Mini komt dan moest dit hem worden, en dit is gelukt!
Sinds vorige week staat ie op de oprit geparkeerd. Wat een genot is het om in een Cooper S van deze generatie te rijden, wat een beleving brengt die supercharger met zich mee. Hij brengt het bekende Kart gevoel weer terug, wat ik in de Lupo GTI toch wel erg miste.
Kortgezegd, ik ben blij dat er weer een Mini voor de deur staat!
Foto’s zal ik zo spoedig mogelijk plaatsen in SYR, ook foto’s van het oudje zal ik uploaden.
Ik kijk uit naar leuk contact met andere enthousiastelingen!

Groetjes
Levi