Eindelijk de steekassen vervangen, en pff dat viel niet mee kan ik jullie eerlijk zeggen. De lange, rechter en bijrijderskant, steekas ging doodgemakkelijk (met alle CVT bakolie in 1 keer eruit op de grond


Gelijk dus ook de CVT olie vervangen, bleek rode dus niet speciale CVT automaatbakolie in te zitten, weet niet of dit erg is want deze CVT heeft een niet al te beste reputatie, dus laat staan als er verkeerde olie in zit, denk ik; als iemand iets weet, lees ik het graag.
Trouwens alles afgetapt, inclusief 2 bouten onderaan losdraaien en boven op de bak, de 3e (moest wel ff de accubak uitbouwen) waardoor ik de bak ook heb gevuld met 5 liter CVT olie van Kroon die dus lichtbruin bijna transparant is itt de normale rode ATF olie. Kon geen maatstok vinden of iets anders vinden dus alles laten uitlekken en toen weer met precies 5L gevuld.
Gelijk de wiellagers meegenomen en de fuseekogels met een nieuwe buitentemperatuursensor, oude gaf alleen 50 graden aan, omdat je toch alles los hebt en op een brug bezig bent plus die onderdelen zijn relatief goedkoop. Had beter ook gelijk oliefilter kunnen vervangen want die zit onder/achter het rechterwiel

Remmerij vind ik wat ondermaats dus ik denk wel dat ik naar een upgrade ga uitkijken, mss iets te vinden icm Hawkblokken of zo; als iemand een tip heeft of iets wil aanbieden, heel graag.
Zo dat was weer een kleine update, dank voor de tips omtrent het interieur wat ik nu ga oppakken want we rijden nu best wel veel met de Mini en de zittingen zijn wel erg aan de korte kant en dochter wil stoelen met stoelverwarming terug :-). Kan je je wel voorstellen met de huidige temperaturen. Ook de uitlaat moet vervangen worden, sportieve sound komt door een lek bij de achterste knalpot, daar waar de pijp binnenkomt, dus lassen gaat niet lukken.